استخراج

آموزش نحوه محاسبه سود استخراج در وبسایت‌های Whattomine و Coinwarz + ویدیو

امروزه تعداد زیادی کوین قابل استخراج وجود دارند که هر کدام دارای یک الگوریتم استخراج هستند و با اسیک (ASIC) مخصوص آن الگوریتم استخراج می‌شوند. از سوی دیگر، هر روز قیمت و سختی شبکه هر کدام از این کوین‌ها تغییر می‌کنند که این عوامل بر میزان سود استخراج کوین‌ها تاثیر گذار هستند. بنابراین استفاده از ابزارهای آنلاینی که می‌توانند درآمد و سود استخراج هر کوین را به طور اتوماتیک و با توجه به شرایط فعلی محاسبه کنند، می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در این ویدیو نحوه استفاده از دو وب‌سایت شناخته شده در این زمینه، یعنی Whattomine.com و Coinwarz.com آموزش داده شده است.

کاربران گرامی میهن بلاکچین، در صورتی که ویدیوی این مطلب برای شما به‌نمایش درنمی‌آید، VPN خود را خاموش کرده و سپس صفحه را رفرش کنید. بعضی ویدیوهای سایت آپارات برای IPهای خارج از ایران به نمایش درنمی‌آیند.

ابزارها و امکانات برای محاسبه سود استخراج

ابزارهای موجود در این دو وب‌سایت، می‌توانند برای افرادی که قصد ورود به این صنعت یا خرید دستگاه جدید دارند و همچنین افرادی که مشغول ماینینگ هستند مفید باشد. از جمله این امکانات می‌توان به مقایسه درآمد دو یا چند دستگاه با الگوریتم‌های متفاوت، مشاهده سودده‌ترین کوین‌های قابل ماین با هر الگوریتم و کارآمدترین دستگاه‌ها، ماشین حساب ماینینگ برای هر کوین و غیره اشاره نمود.

امکانات این دو وب‌سایت و نحوه استفاده از آن‌ها بسیار شبیه هم است؛ اما الگوریتم‌هایی که در هر کدام از این وب‌سایت‌ها وجود دارد کمی با هم تفاوت دارند.

از دیگر تفاوت‌ها می‌توان به امکان محاسبه سود استخراج با کارت‌های گرافیک (GPU) و یا ریگ در وب‌سایت Whattomine اشاره کرد، که در سایت Coinwarz چنین امکانی فراهم نیست و در آن فقط می‌توان سود استخراج با اسیک‌ها را محاسبه نمود.

با استفاده از امکانات موجود در این سایت‌ها، می‌توانید ابتدا درآمد و سود استخراج با دستگاه مد نظر خود را محاسبه کنید و با تقسیم قیمت دستگاه بر میزان درآمد روزانه، پارامتر بازگشت سرمایه یا ROI را حساب کنید.

البته حتما در نظر داشته باشید که اولا این درآمد‌ها بر اساس شرایط فعلی قیمت و سختی شبکه آن کوین محاسبه شده است و با تغییر این پارامترها تغییر خواهد کرد، ثانیا ROI فقط معیاری برای مقایسه صرفه اقتصادی دستگاه‌های مختلف است و هزینه‌های نصب و نگهداری و تهویه و… در نظر گرفته نشده است.

امکانات جدید whattomine.com

سود استخراج

به تازگی به سایت whattomine.com دو ستون جدید اضافه شده که امکانات و اطلاعات جالبی ارائه می‌دهد. در تصویر بالا، ما ستون Coins‌ را انتخاب کردیم. اگر شما بر روی هر کدام از کوین‌‌های موجود در این صفحه کلیک کنید، اطلاعات مفیدی به شما ارائه می‌کند؛ مانند الگوریتم ماینینگ، زمان هر بلاک، شماره آخرین بلاک ماین شده، سختی شبکه، مارکت کپ و غیره.

همچنین در ستون Miners نیز مقایسه اسیک‌های مختلف نمایش داده می‌شود. مثل تاریخ عرضه دستگاه، هش ریت، قدرت دستگاه (وات)، الگوریتم، درآمد در ۲۴ ساعت گذشته، سود ۲۴ ساعت گذشته و بهترین کوین برای استخراج با دستگاه مورد نظر.

با استفاده از این اطلاعات می‌توانید به راحتی تصمیم به خرید یک دستگاه بگیرید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت‌های ارزهای دیجیتال، به صفحه مقایسه قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی ها مراجعه کنید.

آخرین به روز رسانی: ۹۹/۰۲/۲۷

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا