رمزارز در ایران

کشف و ضبط دستگاه استخراج ارز دیجیتال در برخی از استان های کشور

‌دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط دستگاه های استخراج بیت کوین قاچاق به ارزش ۶ میلیارد تومان طی امسال در استان خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، «حسین بهمنی» روز چهارشنبه، ۲۷ شهریورماه در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز افزود: برخی افراد استان مبادرت به قاچاق دستگاه بیت کوین می کنند که طی امسال ۶ میلیارد تومان دستگاه بیت کوین قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه ارزش هر دستگاه تقریبا ۳۵ میلیون تومان است، اظهارکرد:

ورود این دستگاهها ممنوع نیست اما باید مجوز فعالیت از سازمان صنعت، معدن و تجارت بگیرند و پس از طی فرآینده قانونی و اخذ مجوز از سازمان صمت بعنوان کالای قاچاق مشروط محسوب می شوند و می توانند فعالیت کنند.

کشف ۸۰۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در زنجان

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت ۸۰۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به همراه ۷۷۳ دستگاه منبع تغذیه از سوی عوامل مبارزه با قاچاق و ارز پلیس آگاهی این استان، کشف و ضبط شد.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دستگاه از یک کارگاه ریخته گری واقع در شهرک صنعتی زنجان به دست آمد و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون تحویل اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان اموال تملیکی این استان شد.

وی ارزش دستگاه های کشف و ضبط شده را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: متهم که غیربومی است به منظور فعالیت غیرقانونی این کارگاه ریخته گری را اجاره کرده بود که با حکم قضایی، محل مورد نظر از سوی ماموران پلیس آگاهی مورد بازرسی قرار گرفت.

رحمتی با تاکید براینکه این دستگاه‌ها علاوه بر قاچاق بودن، برق بسیار زیادی را مصرف کرده و موجب هدر رفت انرژی شده و به شبکه برقی استان و کشور نیز آسیب وارد می کند، اظهار داشت: برای خرید دستگاه ماینر که به صورت غیرقانونی نیز وارد می شود، ارز زیادی از کشور خارج می شود که به همین جهت پلیس با عاملان آن به شدت برخورد کرده و دستگاه های کشف شده را نیز توقیف می کند.

پس از آنکه قوانین ارز دیجیتال در ایران معرفی و مشخص شد، اعطای مجوز کار به این دستگاه ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد و تمام افرادی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند باید از وزارت صمت مجوز دریافت کنند وگرنه کار آنها غیرقانونی خواهد بود و نحوه برخورد با آنها جز موارد قاچاق و جرایم غیرقانونی می باشد. توجه داشته باشید که در صورتیکه دستگاه شما مجوز قانونی نداشته باشد از طرف سازمان مبارزه با قاچاق کالا کشف و ضبط می شود.

منبع
ایسناایرنا

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا