اخبار بلاکچیناخبار عمومی

آمریکا به دنبال ممنوعیت تکنولوژی رمزنگاری ؛ آیا روی ارزهای دیجیتال تاثیرگذار است؟

گزارش ها حاکی از آن است که قانونگذاران و وزارت دادگستری آمریکا به دلیل محافظت از کودکان، در صدد ممنوع کردن رمزنگاری کاربر به کاربر (End-to-End Encryption) هستند.

ممنوعیت رمزنگاری

این گزارش ها بیان کرده اند که دادستان ویلیام بار (William Barr) گفته است که استفاده از رمزنگاری، دستگاه ها را به “مناطق بدون قانون” تبدیل می‌کند.

نگرانی اصلی، شرکت هایی نظیر اپل هستند که کنترل کامل بر روی دستگاه های خود دارند و از ارائه روش جایگزین برای کمک به مجریان قانون در خصوص بازرسی های جرایم و سایر مسائل مربوط به امنیت ملی امتناع می‌کنند.

سناتور لیندزی گراهام (Lindsey Graham) رییس کمیته قضایی سنا، در حال نوشتن پیش نویس لایحه ای است که به دلیل محافظت از کودکان، می‌تواند استفاده از رمزنگاری را غیرقانونی کند. وی چندین بار از گوشی های آیفون به عنوان “مکان امن برای مجرمان” یاد کرده است.

در همایش هفته گذشته کاخ سفید درباره قاچاق انسان، ویلیام بار به افرادی پیوست که موافق نظر او در خصوص این فناوری هستند.

او در این خصوص گفت:

همه ما می‌دانیم که رمزنگاری در عرصه تجارت برای محافظت از مشتریان در مقابل مجرمان بسیار مهم است، اما در حال حاضر شاهد رمزنگاری در سطح نظامی بر روی محصولاتی نظیر گوشی تلفن های همراه، پلتفرم های شبکه های اجتماعی و پیام‌رسانی هستیم. این موضوع بدان معنا است که ما نمی‌توانیم به اطلاعات این پلتفرم ها و دستگاه ها دسترسی داشته باشیم.

برت مکس کافمن (Brett Max Kaufman) وکیل ارشد اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا گفت رمزنگاری از محافظت از اطلاعات حساس مشتریان اطمینان حاصل می‌کند. وی افزود که ارائه دهندگان فناوری باید تا حد امکان محصولات خود را ایمن کنند و در مقابل فشار دولت ها برای کاهش امنیت محصولات و خدمات خود مقاومت کنند.

این لایحه جدید به اسم “قانون حذف فناوری های تعاملی سوء استفاده کننده”، ماده ۲۳۰ قانون شفافیت ارتباطات را اصلاح خواهد کرد تا شرکت ها را مسئول کاربردهای مجرمانه و شکایت های انجام شده در خصوص  سوء استفاده از کودکان کند.

بسیاری از اقدامات بیان شده نظیر کنترل والدین و تعیین محدودیت سنی برای استفاده از محصولات، تمهیداتی قابل قبول است، اما این لایحه شرکت ها را موظف به محافظت، حذف و گزارش چنین مواردی می‌کند و هم چنین از این شرکت ها درخواست می‌کند هرگونه مدرکی که ممکن است مرتبط با چنین مواردی باشد به مجریان قانون ارائه دهند.

در صورت تصویب شدن این قانون، شرکت هایی نظیر تلگرام موظف می‌شوند تا روشی جایگزین برای دسترسی به اطلاعات رمزنگاری شده به دولت ارائه دهند. این موضوع می‌تواند شاه کلیدی در اختیار هکرها و عوامل مخرب بگذارد و هم چنین صنعت ارز دیجیتال را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

تاثیر این قانون بر ارزهای دیجیتال

تام لی مدیرعامل فاندسترت در خصوص اثرات احتمالی این قانون بر صنعت ارز دیجیتال صحبت کرد.

وی گفت:

اگر این موضوع صحت داشته باشد، تاثیر منفی چشمگیری بر ارزهای دیجیتال خواهد گذاشت، زیرا اساس آنها بر پایه رمزنگاری است.

به نظر نمی‌رسد که هدف اصلی این قانون، ارزهای دیجیتال باشند و نگرانی ها عمدتا معطوف به شرکت هایی نظیر اپل است که کنترل بسیار زیادی بر روی محصولات خود دارند.

عرصه امور مالی دیجیتال، عرصه کاملا متفاوتی با اطلاعات و شبکه های اجتماعی است، بنابراین بعید است که این موضوع تاثیر چندانی بر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز داشته باشد.

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا