متوسط مقالات عمومی

چه آینده‌ای در انتظار هودلرهای بیت کوین کش است؟

ارزهای رمزنگاری شده در بین سایر صنایع قدیمی بیشترین رشد و موفقیت را در سال ۲۰۲۰ داشته‌اند. در پایان نیمه اول سال هستیم و بیت کوین عملکرد بهتری از شاخص S&P 500‌ و همچنین طلا داشته است. بازار کریپتو همواره از بیت کوین تاثیر پذیرفته و فورک‌های متعدد آن از جمله بیت کوین کش ، جذابیت دوچندانی به این حوزه داده است. در این مقاله سعی شده تا مباحث مربوط به این فورک جذاب بررسی شود پس تا پایان همراه ما باشید.

بیت کوین کش و فورک‌های دیگر بیت کوین در سال ۲۰۲۰ جنجال به پا می‌کنند

هارد فورک جدید بیت کوین کش

داده‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که فورک‌های ارز دیجیتال شده مثل بیت کوین کش عملکرد بهتری داشته و سود بیشتری بوجود آورده‌اند. مثلا در چند ماه نخست سال ۲۰۲۰، بیت کوین کش نسبت به بیت کوین حرکت صعودی بهتری داشت. همچنین فورک‌های Bitcoin SV و Bitcoin Gold هم در طول یک سال رشد قیمت بهتری داشتند.

مجموعه Mimesis Capital هم موفقیت فورک‌هایی مثل بیت کوین کش را تایید می‌کند و آن را  هماهنگ با نوسانات و افزایش قیمت Bitcoin توصیف می‌کند.

با وجود این همه فراز و نشیب، Kevin Kelly هم‌بنیان‌گذار شرکت تحقیقاتی Delphi Digital نظر دیگری دارد و می‌گوید که ارزهایی مثل بیت کوین کش و بیت کوین SV‌ بیشتر برای اهداف سرمایه‌گذاری احتکارگونه استفاده می‌شوند.

نظرات مختلف در مورد اندازه بلوک‌ها

در آگوست سال ۲۰۱۷ بود که بیت کوین کش توسط توسعه دهندگان Bitcoin-ABC به عنوان یک فورک سخت برای افزایش سایز بلوک‌های شبکه بیتکوین متولد شد. از بیتکوین کش بخاطر بلوک‌های ۸ مگابایتی که داشت و می‌توانست راه‌حلی برای مشکل اجتناب ناپذیر مقیاس‌پذیری بیتکوین باشد،‌ تجلیل شد؛ چون اندازه بلوک در شبکه بیت کوین به ۱ مگابایت محدود است.

بحث راجع به اندازه بلوکها در بیت کوین کش

توسعه دهندگان تا به الان توانسته‌اند در ادامه پیشرفت این پروتکل، با رعایت تمام اصول غیرمتمرکزسازی و جلوگیری از حملات احتمالی، اندازه بلوک‌ها را به ۳۲ مگابایت ارتقا دهند. البته با وجود گذشت چند سال از شکل‌گیری بیت کوین کش،‌ هنوز هم بحث و گفتگو در مورد روند پیدایش آن وجود دارد.

در ماه ژوئن Charles Hoskinson در مصاحبه‌ای ارتباط افزایش چند برابری اندازه بلوک‌ها و غیرمتمرکز شدن بیشتر را رد کرد. او گفت:

این یک بحث احمقانه است. مثل این است که بگوییم: ظرفیت شبکه و قدرت پردازش CPUها و هارددیسک‌ها در طول زمان بیشتر نخواهد شد. در سال ۲۰۰۹ که بیت کوین ایجاد شد، میانگین پهنای باند شبکه‌ها چقدر بود؟ میانگین قدرت پردازش و فضای ذخیره‌سازی کامپیوترهای شخصی چقدر بود؟ قدرت پردازش تلفن همراهی که من الان در دست دارم، به تنهایی از کامپیوترهای گیمینگ در سال ۲۰۰۹ بیشتر است.

جلب توجه بیشتر، افزایش قدرت ارزهای دیجیتال در بازار

در چند ماه اخیر با توجه به روند آهسته اصلاحی و شکل‌گیری یک مثلث متقارن در نمودار چند ماهه قیمت بیت کوین کش، ‌توجه بسیاری از مردم به آن جلب شده است.

با گسترش پروتکل بیت کوین کش و هم چنین زیر ساخت شبکه آن، پروژه‌های زیادی آماده اجرا در بستر ارز های دیجیتال شده هستند. در سال گذشته تعداد این پروژه‌ها بیش از ۷۰ تا بود که در زمینه بازی، خدمات تجاری و شبکه‌های اجتماعی بودند.

پروژه‌های اصلی که بطور عمومی در ماه می معرفی شدند توانستند بیش از یک میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کنند تا بتوانند پلتفرم مالی غیرمتمرکز خود را بر بستر بیت کوین کش بسازند و توسعه دهند.

یکی از بحث‌های موجود در بین فعالیت‌ پروژه‌هایی که با بیت کوین کش در ارتباط هستند، چشم انداز بلند مدت قیمت ارزهای دیجیتال است که می‌تواند تاثیر زیادی در انجام پروژ‌های بزرگ در بستر بیت کوین کش داشته باشد و حتی می‌تواند باعث شود صرافی‌ها امکان مبادله جفت ارزهایی که یک طرف آن‌ها BTH ‌باشد را فراهم کنند.

یک مثال در این زمینه کمپانی Sensorium است که زمینه توسعه محصولات VR‌ و AR و خدمات سرگرمی فعالیت می‌کند. آن‌ها در اواخر ماه May توکن SENSO را به اکسچنج Bitcoin.com اضافه کردند و به این ترتیب امکان خرید و فروش جفت ارزش BCH/SENSO مهیا شد.

این کمپانی تلاش می‌کند تا با برنامه‌ریزی بتواند سرمایه‎‌گذاری قابل توجهی برای رشد بازار واقعیت مجازی انجام دهد و پیشبینی می‌شود در آینده خدمات استریمینگ گستره‌ای را ارائه دهد. شبکه اجتماعی واقعیت مجازی Sensorium با این هدف ایجاد شده که مردم در سراسر دنیا بتوانند محتوای VR را بدون وقفه و کاملا همزمان در اختیار داشته باشند. این سیستم بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده و با استفاده از ویژگی‌های رابط کاربری عصبی، می‌تواند رفتار کاربران را تشخیص دهد و از آن‌ها یاد بگیرد.

سایت Bitcoin.com لیستی از پروژه‌هایی که بر پایه بیت کوین کش ساخته شده‌اند و یا در ارتباط با آن هستند را منتشر کرده است. با توجه به خبرهای CoinCodeCap که بیت کوین کش را جزء پروتکل‌های متن باز فعال با توسعه دهندگان بسیار قوی معرفی کرده است، اسامی پروژه‌ها در این لیست احتمالا افزایش بیشتری خواهند داشت.

افزایش احتمال خطر حمله به شبکه بیت کوین کش

خطر حمله به شبکه بیت کوین کش

به اعتقاد بعضی‌ها، اینکه بیت کوین کش با هیچگونه مخالفتی از سمت سازمان یا ارگان مهمی مواجه نیست، تا حدودی غیرعادی به نظر می‌رسد.

در ماه می Yassine Elmandjra از تحلیلگران شرکت ARK در توییت خود گفت: “از اینکه شبکه بیتکوین کش با این نرخ هش تا حالا مورد هیچ حمله جدی قرار نگرفته، تعجب کردیم.” او به این نکته اشاره می‌کند که حدود ۲ درصد از تمام نرخ هش از الگوریتم SHA-256 مربوط به بیت کوین کش است. Hayden Otto بنیان‌گذار BitcoinBCH در این ارتباط آمار متفاوتی ارایه کرده و گفته است که هک کردن این شبکه فقط گفتنش آسان است و به این سادگی‌ها نیست.

به عقیده Otto، ماینرها انگیزه‌ای برای حمله به شبکه بیت کوین کش ندارد؛ چرا که: “هر مهاجمی باید با سیستم راستی آزمایی موجود در زنجیره مبارزه کند و همچنین قابلیت بازگردانی ۱۰ بلوک قبلی، هر نوع تهدیدی را برای شکل‌گیری یک زنجیره طولانی و مخفی خنثی می‌کند.” او وجود چنین ویژگی‌هایی را دلیل این می‌داند که با وجود دارا بودن 3.5 درصد از کل نرخ هش، تا کنون هیچ حمله جدی به این شبکه رخ نداده است.

به نظر می‌رسد آینده روشنی در انتظار بیت کوین کش است

چشم انداز آینده بیت کوین کش وابسته به اختلاف نظرهایی است که در مورد اندازه بلوک‌ها وجود دارد.

Roger Ver مدیر سابق Bitcoin.com در جایی گفته است که اگر توسعه دهندگان بیت کوین کش راجع به سایز ۳۲ مگابایتی بلوک‌ها با هم بحث کنند، با دنیای کریپتو خداحافظی می‌کند.

موضوع اندازه بلوک‌ها به یکی از ویژگی‌های بحث‌های سرمایه‌گذاران Bitcoin Cash و Bitcoin SV تبدیل شده است. در مجموع Roger Ver اینطور می‌گوید که کاراییِ یک پروژه است که باعث می‌شود توسط خرده فروش‌ها پذیرفته شود و کاربران سیستم‌های پرداخت به غیرمتمرکز بودن اهمیتی نمی‌دهند.

طرفداران ارزهای رمزنگاری شده همیشه این فرصت را پیدا می‌کنند که در زمان آپدیت‌های شبکه که معمولا در ۱۵ می و ۱۵ نوامبر اتفاق می‌افتد، به خوشحالی بپردازند.

در ماه می بود که شبکه بیت کوین کش از یک افزونه محدودسازی زنجیره و همچنین بهبود شبکه از طریق پیاده‌سازی فرایند Sigcheck خبر داد. آن‌ها همچنین با امید زیادی در حال کار برای پییشرفت در بحث Avalanche و پایبندی به UTXO هستند.

منبع
hackernoon

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا