اخبار بیت کویناخبار عمومی

قیمت بیت کوین به نزدیکی ۱۸۰۰۰ دلار رسید؛ احتمال جنگ آمریکا با ایران عامل افزایش قیمت این ارز

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰۰ دلار افزایش یافت و به سطح ۱۷۸۰۰ دلار رسید. قیمت این ارز برتر در صرافی های ارز دیجیتال تا ۱۷,۸۵۸ دلار نیز افزایش یافت. در حال حاضر قیمت بیت کوین بر روی ۱۷۷۰۰ دلار معامله می شود.

یکی از دلایل این افزایش ناگهانی می تواند گزارش نیویورک تایمز در مورد بحث حمله احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیست به حملات هسته ای ایران باشد.

نیویورک تایمز در گزارش خود آورده است که رژیم صهیونیست در حال تشویق کابینه ترامپ برای انجام اقدامات مستقیم به منظور کاهش تهدیدات ایران است. ظاهراً مقامات رسمی او را منصرف کرده اند اما رژیم صهیونیست می‌خواهد بمب افکن های b-52 را اعزام کند.

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران در خصوص این بحث گفت:

هر اقدامی علیه ملت ایران با پاسخی کوبنده مواجه خواهد شد.

البته این موضوع می تواند تاثیر ناچیزی بر روی قیمت بیت کوین گذاشته باشد چرا که این ارز برتر به دلیل فاندامنتال ها و تکنیکال های قوی طی هفته گذشته رشد خوبی را پشت سر گذاشته است.

یکی دیگر از خبرهایی که می تواند موجب افزایش قیمت بیت کوین شده باشد این است که جی کلیتون مدیر فعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار SEC از مدیریت این بخش کناره گیری می کند.

موج سرمایه سازمانی به بیت کوین

به دلیل افزایش قیمت این ارز برتر، صف فروش بیت کوین در واقع بسیار کم است و حجم سرمایه خرد و سازمانی زیادی وارد بیت کوین شده است که باعث رشد قیمت این ارز شده است.

در روند صعودی کنونی بیت کوین، نوسان قیمت هم‌چنان در سطح کمی قرار دارد. از اواخر ماه آگوست، نوسان ۳۰ روزه کمتر از ۰.۰۳ بوده است و نوسان ۱۸۰ روزه به تدریج از ۰.۰۵ کاهش یافته است.

مایک مک گلون استراتژیست ارشد کالاهای بلومبرگ گفت با نزدیک شدن قیمت بیت کوین به بالاترین سطح قیمت خود، می‌توان انتظار فروش ناشی از این شرایط را داشت.

اما به نظر می‌رسد موج ورود سازمان‌ها تازه شروع شده است و روند صعودی بیت کوین را ادامه می‌دهند. تمام فروش ها در رکوردهای قیمتی باید فقط به عنوان یک محرک برای مسیر بلندمدت بیت کوین عمل کنند.

مایکل ون دوپوپ معامله‌کننده تمام وقت بازار بورس آمستردام گفت اصلاحیه ۳۰ درصدی می‌تواند کاهش قیمت سالمی برای بیت کوین باشد. اگر قیمت بیت کوین ۳۰ درصد کاهش یابد به کانال قیمت ۱۳۰۰۰ دلار خواهد رسید.

اما سایر معامله‌کنندگانی که معتقدند اصلاحیه بیت کوین به شیوه‌ای دیگر خواهد بود گفته‌اند که سازوکارهای بازار تغییر کرده‌اند. یکی از معامله کنندگان اوراق مشتقه به اسم John Wick گفته است:

روند کنونی بیت کوین، ادامه روند صعودی قوی را نشان می‌دهد. اگر دارایی خاصی در سطح مشخص و منطقی کاهش قیمت نیابد بدان معنا است که سازوکارها تغییر کرده‌اند.

ارزش بازار بیت کوین به ۳۲۹ میلیارد دلار رسیده است که در واقع بالاترین ارزش بازار در تاریخ بیت کوین می باشد.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا