اخبار اتریوماخبار بلاکچیناخبار بیت کوین

ریزش ۲۵۰۰ دلاری بیت کوین؛ قیمت این کوین به ۱۷۰۰۰ دلار رسید

تعداد روزهای میلیارد دلاری حجم روزانه معاملات لحظه‌ای در بازار بیت کوین در حال افزایش است و این باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. کارمزد تراکنش‌های اتریوم نیز در پی افزایش تقاضا، به دلیل افزایش علاقه به بازار رمز ارزها در حال افزایش است.

بررسی قیمت بیت کوین

بیت کوین حدودا در زمان انتشار این خبر، به دنبال کاهش ۱۲ درصدی قیمت در ۲۴ ساعت گذشته، در محدوده ۱۶,۷۷۰ دلار معامله می‌شود.

  • بیت کوین زیر میانگین متحرک ۱۰ روزه و ۵۰ روزه خود است، که یک سیگنال نزولی برای تریدرهای بازار است.

قیمت بیت کوین چهارشنبه در ۱۹,۵۰۰ دلار بسته شد و طبق داده‌های کوین دسک، قبل از، از دست دادن شتاب حرکتی، به ۱۹,۴۷۴ دلار رسید، و تا ساعاتی قبل، به ۱۸,۸۸۳ دلار رسید. اکنون نیز با قیمت زیر ۱۷,۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

گای هیرش (Guy Hirsch)، مدیر عامل صرافی eToro، خاطرنشان کرد:

به دنبال جهش قیمت در هفته گذشته، به نظر می‌رسد بیت کوین در قیمت ۱۹۰۰۰ دلار تثبیت شده است؛ هر چند که اندکی به زیر این قیمت که سطح روانی مهمی محسوب می‌شود، افت کرد. این مهم است؛ زیرا نشان می‌دهد برای اولین بار در تاریخ بیت کوین، در این سطح قیمتی حمایت می‌شود.

الی لو رست (Elie Le Rest)، شریک شرکت ExoAlpha، خاطرنشان کرد:

بیت کوین خود را بالای ۱۹,۰۰۰ دلار نگه می‌دارد؛ بنابراین ما حدود ۲٪ از بالاترین قیمت ثبت شده بیت کوین در سال ۲۰۱۷ فاصله داریم. هر روز شاهد افزایش حجم در مکان‌های مختلف هستیم.

و این حجم معاملات است که به این افزایش قیمت بیت کوین منجر شده است. در حقیقت، مجموع حجم روزانه ۱.۸ میلیارد دلاری، در روز سه شنبه در پنج صرافی بزرگ (بیت استمپ، کوین بیس، جمینای، ایت بیت و کراکن) دومین حجم بزرگ معاملات ثبت شده در سال ۲۰۲۰ است. از نوشتن این خبر، حجم معاملات روز چهارشنبه در پنج صرافی در حال نزدیک شدن به یک میلیارد دلار بود.

مایکل رابکین (Michael Rabkin)، رئیس موسسه مارکت میکر DV Chain، خاطرنشان کرد:

در هفته‌های گذشته شاهد افزایش شدید حجم بوده‌ایم و انتظار نداریم که طی چند روز آینده خیلی افت کند. از دیدگاه قیمتی، ما معتقدیم که در این بازار پرخطر، شتاب حرکتی زیادی وجود دارد و با حجم عظیم پول چاپ شده در سطح جهان، نمی توان انتظار کند شدن و توقف این بازار را در کوتاه مدت داشت.

در واقع، میزان نقدینگی در ایالات متحده، از ۱۵ تریلیون دلار در ژانویه، به ۱۹ تریلیون دلار در ماه نوامبر افزایش یافته، که افزایش ۲۶ درصدی عرضه پول در گردش را نشان می‌دهد؛ این افزایش برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا ایجاد شده است.

در حالی که بسیاری از ناظران بازار درباره نزدیکی بیت کوین به بالاترین قیمت ثبت شده صحبت می‌کنند، بسیاری تأثیری که اتریوم بر بازار داشته است را نادیده می‌گیرند. به نظر می‌رسد ارتقاء قریب الوقوع شبکه به اتریوم ۲.۰، همراه با افزایش موارد استفاده آن در امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای، تب و تاب اتر را تشدید می‌کند. در سال ۲۰۲۰، بیت کوین بیش از ۱۶۲ درصد افزایش قیمت یافته؛ در حالی که افزایش قیمت اتر ۳۴۳ درصد بوده است.

جان ویلوک (John Willock)، مدیر اجرایی شرکت ارائه دهنده خدمات نگهداری رمز ارزها، تریتیوم (Tritium)، خاطرنشان کرد:

نقطه عطف اخیر قرارداد اتریوم ۲.۰ باعث ایجاد جو مثبت میان فعالان حوزه کریپتو در مورد اتر می‌شود.

کارمزدهای اتر در حال افزایش است

اتر (ETH)، دومین رمز ارز حوزه کریپتو از لحاظ ارزش بازار، در طی کاهش قیمت ۱۶ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، اکنون به قیمت ۴۹۷ دلار رسیده است.

کارمزد معاملات در شبکه اتریوم در حال افزایش است. در روز سه شنبه، میانگین کارمزدها به ۰.۰۰۵۷۷۸۷۶ اتریوم رسید که بالاترین میزان از ۸ اکتبر است.

وب سایت Cryptofees.info که داده‌های Coin Metrics را جمع آوری می‌کند، اتریوم را در بالاترین مکان از لحاظ کارمزدها در اکوسیستم ارز رمزنگاری قرار می‌دهد. طی هفته گذشته، اتریوم به طور متوسط  تقریباً ۳ میلیون دلار هزینه کارمزد ​دریافت کرده است و صرافی‌های غیرمتمرکز شبکه Uniswap ،SushiSwap و Curve نیز از نظر میانگین کارمزد دریافتی در طول یک هفته جزو پنج صرافی اصلی هستند.

برایان موسوف (Brian Mosoff) مدیر اجرایی شرکت سرمایه گذاری Ether Capital، می‌گوید این داده‌های کارمزد نشانه‌ای از تقاضای کاربران شبکه اتریوم است. او خاطرنشان کرد:

نگاهی گذرا به cryptofees.info نشان می‌دهد که اتریوم پر کاربردترین شبکه است؛ حتی بیشتر از بیت کوین. کارمزد اتریوم در نتیجه افزایش قیمت اتر و تقاضا برای استفاده از شبکه افزایش می‌یابد.

بازارهای دیگر

عملکرد دارایی‌های دیجیتال در روز چهارشنبه، طبق داده‌های CoinDesk 20 از هم متفاوت است:

ارزهایی که بیشترین رشد را داشته‌اند:

  • شبکه کایبر (KNC): مثبت ۹ درصد
  • شبکه OMG : مثبت ۷.۴ درصد
  • استلار (XLM): مثبت ۴ درصد

ارزهایی که بیشترین افت را تجربه کردند:

  • ریپل (XRP): منفی ۱۲.۷ درصد
  • چین لینک (LINK): منفی ۷.۴ درصد
  • لایت کوین(LTC): منفی ۶.۵ درصد

بورس

  • سهام Nikkei آسیا رشد ۰.۵۱ داشت.
  • خوش بینی‌ها در مورد واکسن ویروس کرونا و قطعی شدن نتایج انتخابات و روند سیاسی ایالات متحده، باعث رشد شاخص شدند.
  • FTSE100 در اروپا در پایان معاملات امروز با کاهش ۰.۶۴ درصد روبرو شد و این به دنبال اخبار مربوط به اقتصاد بریتانیاست، که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ یازده درصد افت کند.
  • در ایالات متحده شاخص سهام S&P همزمان با حجم پایین معاملات قبل از تعطیلات چهار روزه عید شکر گزاری و همچنین آمار پایین تر از حد انتظار نرخ بیکاری با افت ۰.۳۰ درصدی مواجه شد.

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا