اخبار بیت کوین

قیمت بیت کوین به رکورد تاریخی ۵۰,۰۰۰ دلار دست یافت

بیت کوین پس از پشت‌سر گذاشتن یک هفته صعودی در سال ۲۰۲۱، ناگهان با افزایش قیمت بیشتر مواجه شده است.

بیت کوین برای مدت کوتاهی برای اولین بار در طول تاریخ خود از مرز قیمت ۵۰,۰۰۰ دلار عبور کرد و در صرافی کوین‌بیس به ۵۰,۱۱۰ و در صرافی اوراق مشتقه ارزهای دیجیتال Bybit به قیمت ۵۰,۲۴۰ دلار رسید، اما در ادامه با کاهش قیمت مواجه شد.

قیمت بیت کوین نسبت به ماه گذشته ۳۰ درصد و نسبت به سال گذشته تقریبا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت پس از آن رخ داد که اعلام شد که واحد‌ سرمایه‌گذاری تحت کنترل Morgan Stanley در حال بررسی ورود به عرصه بیت کوین است. غول بانکداری دیگری از وال استریت، موضع خود را نسبت به بیت کوین تغییر داده است.

در خبرهای مهم هفته گذشته شاهد افزودن بیت کوین توسط شرکت خودروسازی تسلا به ترازنامه مالی خود، اعلام برنامه‌های مسترکارت در خصوص بازگشایی شبکه‌های پرداخت خود به روی ارزهای دیجیتال و ارائه پشتیبانی از بیت کوین و ارزهای دیجیتال توسط بانک نیویورک ملون (BNY Mellon) بوده است. اعلام خبر خرید بیت کوین توسط تسلا باعث شد قیمت بیت کوین در اوایل هفته گذشته از ۳۰,۰۰۰ به ۵۰,۰۰۰ دلار نزدیک شود.

قیمت بیت کوین

دیوید راسل (David Russell) نایب رییس بخش تحلیل بازار TradeStation در این خصوص گفته است:

روند پذیرش سازمانی ارزهای دیجیتال کاملا مشخص و شفاف است و بازارهای سنتی نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند.

اخبار اخیر منجر به افزایش هیجان نسبت به بیت کوین به عنوان دارایی و در نتیجه افزایش نوسان قیمت آن شده است. سرمایه‌گذاران پرشماری ارتباط اندکی با بیت کوین داشته‌اند، اما اکنون در حال بررسی ثبت رکوردهای قیمت این ارز دیجیتال هستند. با توجه به آنکه معامله‌گران منتظر معرفی‌های آتی هستند، شرایط می‌تواند جالب‌تر و هیجان‌انگیزتر شود.

در این بین، با توجه به اینکه مردم به دنبال ورود به عرصه بیت کوین و ارزهای دیجیتال هستند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در حال جذب سرمایه بوده‌اند.

جیمز باترفیل (James Butterfill) استراتژیست سرمایه‌گذاری در CoinShares در گزارش اخیر خود گفته است:

طی هفته گذشته، با اعلام شرکت‌های بزرگ در خصوص استفاده از بیت کوین به عنوان دارایی ذخیره و سرمایه‌گذاری خود، شاهد ورود ۳۶۷ میلیون دلار به عرصه بیت کوین بوده‌ایم.

ثبت رکورد تاریخی توسط بیت کوین

بیت کوین برای اولین بار در تاریخ ۱۲ ساله خود، پس از عبور از دیوار فروش چشمگیر، در صرافی بایننس قیمت ۵۰,۰۰۰ دلار را پشت‌سر گذاشت. قیمت بیت کوین اکنون در میانه راه ۶ رقمی شدن قرار دارد.

ارزش بازار بیت کوین اکنون اندکی با یک تریلیون دلار فاصله دارد، در حالی که تسلط بازار آن به کمتر از ۶۱ درصد رسیده است.

۳۹ روز پس از آنکه بیت کوین در تاریخ ۷ ژانویه به قیمت ۴۰,۰۰۰ دلار رسید، شاهد دستیابی قیمت این ارز دیجیتال به سطح ۵۰,۰۰۰ دلار بودیم. مسیر دستیابی به این نقطه عطف بزرگ بسیار پر فراز و نشیب بوده است زیرا بیت کوین باید از چندین اصلاح قیمت در ماه ژانویه عبور می‌کرد.

منبع
forbes

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا