اخبار عمومی

مدیرعامل کریپتوکوانت: قیمت بیت کوین به زیر 20٬000 دلار نمی‌رسد

با روند نزولی اخیر بیت کوین، بسیاری معامله‌گران و سرمایه‌گذاران نگران سقوط قیمت BTC به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار هستند. با این حال، مدیرعامل شرکت کریپتوکوانت (CryptoQuant) معتقد است احتمال این اتفاق بسیار پایین است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یوتودی، کی یونگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل شرکت کریپتوکوانت، به تازگی در توییتی در رابطه با بازار اظهار نظر کرده است. به گفته او، به احتمال زیاد بیت کوین به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار سقوط نخواهد کرد مگر اینکه گروه خاصی از معامله‌گران وال استریت بخواهند برای کاهش قیمت آن تبانی کنند.

کی یونگ جو، فعالیت یکی از نهنگ‌های بزرگ بازار در صرافی بیت‌فینکس (Bitfinex) را مثال می‌زند. مجموع موقعیت‌های خرید استقراضی (لانگ) نهنگ بیت‌فینکس از ۱.۱۷ میلیارد دلار فراتر می‌رود و این موضوع باعث حمایت از قیمت بیت کوین شده است. برای لیکویید شدن موقعیت‌های معاملاتی این نهنگ، بازار بایستی فشار فروش بسیار شدیدی را تجربه کند که بدون تلاش گروه خاصی از معامله‌گران امکان‌پذیر نخواهد بود.

کی یونگ جو در رشته توییتی نوشته است:

معاملات آتی بیت کوین در حال حاضر عمدتا توسط نهنگ‌ها انجام می‌شود.

در طول دو هفته اخیر، ۵۰٬۰۰۰ واحد بیت کوین به صرافی بیت‌فینکس وارد شده است که ۳۹٬۰۰۰ واحد آن برای باز کردن موقعیت‌های لانگ استفاده شده است. تعداد قراردادهای خرید استقراضی صرافی بیت‌فینکس در روز گذشته به بالاترین سطح تاریخی خود رسید.

توییت یانگ جو
منبع: توییتر

او در ادامه در توییتی گفت:

برخی می‌گویند قیمت بیت کوین به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار سقوط می‌کند.

بله، اگر نهنگ فینکس که حداقل ۱.۱۷ میلیارد دلار بیت کوین دارد لیکویید شود، قیمت به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید.

تنها سناریو ممکن برا چنین اتفاقی، دستکاری بازار توسط نهادهای وال استریت است اما من تقریبا مطمئنم این اتفاق نخواهد افتاد.

توییت یانگ جو
منبع: توییتر

جالب اینجاست که کی یونگ جو در دسامبر سال گذشته (آذر ۱۴۰۰) در توییت دیگری از فعالیت زیاد سرمایه‌گذاران خرد در بازار آتی بیت کوین خبر داده بود:

معامله‌گران آتی بیت کوین غالبا سرمایه‌گذاران خرد هستند. البته میانگین مقدار بیت کوین منتقل شده به صرافی‌های مشتقه هنوز نسبتا پایین است.

توییت یانگ جو
منبع: توییتر

شرکت‌های وال استریت، اگر تمایل به خرید بیت کوین با قیمت پایین‌تر داشته باشند، تنها گروهی از سرمایه‌گذاران هستند که می‌توانند بیش از یک میلیارد دلار نقدینگی خالص (برای فروش استقراضی) وارد بازار کنند.

در روزهای گذشته، بنیاد محافظ لونا (LFG) یکی از بزرگترین فروشنده‌های بیت کوین بود و همین موضوع قیمت را به شدت تکان داد. در حال حاضر اما، هیچ فروشنده قابل توجهی در بازار وجود ندارد که بتواند باعث افت شدید قیمت شود.

پیش از این، بنیاد محافظ لونا از فروش بیش از ۲ میلیارد دلار بیت کوین در بازار خبر داده بود. از آنجایی که این معامله به نقدینگی بسیار زیادی نیاز دارد که ممکن است در هیچ صرافی یافت نشود، به احتمال زیاد از طریق بازارسازها یا معاملات OTC صورت گرفته است.

با توجه به اینکه فشار فروش زیادی در بازار باقی نمانده است و اکثر فروشندگان بزرگ کار خود را انجام داده‌اند، به نظر می‌رسد بیت کوین و سایر رمزارزها وارد فاز انباشت شده‌ باشند. در زمان نگارش این خبر، قیمت لحظه‌ای بیت کوین مطابق داده‌های میهن بلاکچین ۳۰٬۴۰۷ دلار است.

  • چرا بیت کوین به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار نمی‌رسد؟

مدیرعامل شرکت تحلیل داده کریپتو کوانت معتقد است بازارهای آتی در کنترل نهنگ‌هایی است که معاملات خرید استقراضی باز دارند و فشار فروش بیت کوین از سوی نهنگ‌ها تحلیل رفته است. او معتقد است در شرایط فعلی قیمت بیت کوین تنها در صورتی سد حمایتی ۲۰٬۰۰۰ دلار را می‌شکند که یک تلاش هماهنگ‌شده از سوی جمعی از معامله‌گران بزرگ وال‌استریت با حجم نقدینگی بالا، برای شکستن قیمت BTC برای خرید در سطوح پایین‌تر انجام شود. به نظر او چنین اقدامی در شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد.

منبع
u.today

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا