اخبار اتریوماخبار بلاکچیناخبار بیت کوین

نگرانی ها در خصوص کارمزد شبکه بیت کوین و اتریوم؛ رشد بی سابقه کارمزد تراکنش اتر!

اطلاعات اخیر نشان می‌دهند که کارمزد تراکنش های بیت کوین پس از اوج پسا هاوینگ، کاهش یافته است در حالی که کارمزد تراکنش های اتریوم در حال افزایش می‌باشد. بدین ترتیب، مقدار کل کارمزد پرداخت شده در شبکه اتریوم از بیت کوین پیشی گرفته است و اختلاف بین آنها در حال افزایش می‌باشد.

مقایسه افزایش کارمزد اتریوم با بیت کوین

طبق اطلاعات شرکت تحلیل ارز دیجیتال گلس نود، در تاریخ ۵ ژوئن کارمزد روزانه شبکه اتریوم برای بار دوم در سال جاری از شبکه بیت کوین پیشی گرفته است. در این تاریخ، کارمزد اتریوم تقریبا ۵۰۰ هزار دلار و کارمزد بیت کوین نیز تقریبا ۳۰۸ هزار دلار بوده است.

کامزد تراکنش های اتریوم و بیت کوین
کامزد تراکنش های اتریوم و بیت کوین

در دو روز پس از این تاریخ، اختلاف بین کارمزد این دو شبکه افزایش یافت به طوری که مجموع کارمزدهای شبکه اتریوم به ۵۴۰ هزار دلار و کارمزد شبکه بیت کوین به ۲۵۳ هزار دلار رسید.

کارمزد تراکنش ها 2

کارمزد شبکه بیت کوین شرایط پر فراز و نشیبی را در روزهای هاوینگ سوم طی کرده است. تراکنش های شبکه بیت کوین در حال افزایش بود و میانگین کارمزد به بالاترین مقدار طی ۱۱ ماه اخیر و بر روی ۵.۸۲ دلار رسید.

هرچند کمتر از دو هفته بعد، هزینه تراکنش های بلاک چین بیت کوین تقریبا ۸۰ درصد کاهش یافت.

استخر حافظه (mempool) بیت کوین که تراکنش های در حال انتظار تایید بیت کوین را می‌سنجد، با ازدحام تقریبا ۶۰ مگابایتی از این تراکنش ها قبل از هاوینگ مواجه شده بود. این ازدحام تا پس از هاوینگ ادامه یافت و در تاریخ ۲۱ می به ۹۴ مگابایت رسید. پس از آنکه مشخص شد تعداد تراکنش های بیت کوین کاهش یافته است، کارمزد تراکنش ها نیز به طور میانگین به کمتر از یک دلار رسید.

افزایش کارمزد تراکنش های اتریوم

افزایش کارمزد بلاک چین اتریوم را می‌توان مربوط به چند عامل دانست. عامل اول این است که اکثر استیبل کوین ها از شبکه اتریوم استفاده می‌کنند و نقش آنها در بازار ارز دیجیتال طی چند ماه گذشته به طور چشمگیری در حال افزایش بوده است. طبق گزارش ماه آوریل، ارزش انتقال داده شده استیبل کوین های ERC-20 در شبکه اتریوم تقریبا ۸۰ درصد افزایش یافته است.

تتر مورد استفاده ترین استیبل کوین بازار، به طور منظم کوین های جدید صادر کرده است تا پاسخگوی افزایش تقاضا از جانب معامله کنندگان باشد.

به علاوه، کارمزد شبکه اتریوم نیز با افزایش تعداد تراکنش ها با رشد ارزش مواجه شد. اگرچه استخر حافظه بیت کوین پس از هاوینگ به شرایط عادی برگشت، اما تراکنش های در انتظار تایید اتریوم افزایش یافته است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰,۰۰۰ تراکنش در انتظار تایید در اتریوم وجود دارد.

طبق گزارش CryptoPotato، بلاک چین اتریوم شاهد هزاران تراکنش باقی مانده در سراسر شبکه می‌باشد که تمام آنها به یک آدرس متعلق به اپراتورهای MMM Global می‌باشد، یک طرح پونزی که مدعی است سود روزانه یک درصد را به سرمایه گذاران ارائه می‌دهد.

اتریوم ۲.۰ با انتقال از الگوریتم اجماع گواه اثبات کار به گواه اثبات سهام در صدد برطرف کردن مسائل مقیاس پذیری می‌باشد.

منبع
cryptopotato

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا