اخبار بیت کوین

دلایلی که قیمت بیت کوین را به ATH جدید ۷۰٬۰۰۰ دلار رساند چه بود؟

قیمت بیت کوین در ۸ مارس (۱۸ اسفند) پس از افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده، به بالاترین سقف تاریخی (ATH) خود رسید. به این ترتیب، پادشاه ارزهای دیجیتال توانست قبل از هاوینگ چرخه جدیدی را برای خود رقم بزند.

در این سرزمین همه برنده‌اند!

در تولد تترلند 2 اتریوم هدیه بگیرید!

برو به تترآیلند

به گزارش میهن بلاکچین، شب گذشته قیمت بیت کوین رکورد جدیدی ثبت کرد و در صرافی بیت استمپ (Bitstamp) به ۷۰٬۱۸۴ دلار رسید. البته آخرین تلاش بیت کوین برای رسیدن به ATH در روز جمعه باز هم با فشار فروش زیادی در صرافی‌ها مواجه شد. در عرض چند ثانیه، فروش متوقف شد و کمتر از یک ساعت بعد، قیمت حدود ۵٪ کاهش یافت و به حدود ۶۶٬۰۰۰ دلار رسید. اما این کاهش مانند اصلاح قیمت از ۶۹٬۲۰۰ دلار در روز سه شنبه چندان شدید نبود. در پی این اصلاح، ۲۴۰ میلیون دلار از معاملات مشتقات اهرمی لیکویید شدند که از ۱.۲ میلیارد دلار در روز سه شنبه کمتر بود.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ۱ ساعته
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ۱ ساعته؛ منبع: تریدینگ ویو

داده‌های بیکاری علت افزایش قیمت بیت کوین

بزرگترین دیجیتال بازار به انتشار آخرین داده‌های بیکاری در ایالات متحده واکنش نشان داد که از پیش‌بینی‌های بیکاری ماه فوریه پیشی گرفته و نشان داد فشارهای تورمی به دلیل سیاست‌های اقتصادی محدودکننده کاهش یافته است.

نرخ بیکاری در سراسر کشور به ۳.۹٪ رسید که ۰.۲٪ بالاتر از پیش‌بینی‌ها (۳.۷٪) بود.

کوبیسی لتر (The Kobeissi Letter) در بخشی از واکنش خود در پلتفرم X نوشت:

واکنش بازار به این موضوع تاکنون باعث افزایش بازار سهام شده است. این موضوع تا حد زیادی به خاطر جهش در نرخ بیکاری و تجدید نظر بیشتر در مورد کاهش نرخ بهره است.

به دنبال رشد بازار سهام، بیت‌کوین با قیمت ۷۰٬۰۰۰ دلار برای اولین بار در تاریخ و همچنین آلت‌کوین‌ها، شاخص‌های سهام را دنبال کردند.

این موضوع باعث شده است، فعالان بازار بر اهمیت زمان رسیدن به سقف‌های تاریخی جدید تاکید کنند که به طور منحصربه‌فردی این بار قبل از هاوینگ رخ داده است. در نتیجه، بیت کوین می‌تواند زودتر از آنچه قبلا تصور می‌شد در یک چرخه ماکرو قرار گیرد.

تحللیگری به نام Mikybull Crypto در یکی از پست‌های خود در پلتفرم X گفته است:

بیت‌کوین کاری را انجام می‌دهد که در تاریخ انجام نداده است. سقف‌ جدید این چرخه سریع‌تر از آنچه مردم پیش‌بینی می‌کردند فرا می‌رسد.

Pi Cycle در نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی
Pi Cycle در نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی؛ منبع: X

کاهش شاخص قدرت دلار آمریکا

در عین حال، داده‌های مشاغل نشان‌دهنده ضعف شاخص قدرت دلار آمریکاست. پس از انتشار داده‌ها، شاخص دلار آمریکا (DXY) به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه گذشته (۱۰۲.۳۶) رسید و در مقایسه با بالاترین سطح خود در سال گذشته، نزدیک به ۵٪ کاهش یافت.

شاخص قدرت دلار آمریکا در تایم فریم روزانه
شاخص قدرت دلار آمریکا در تایم فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ ویو

تصمیم بعدی فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره در ۲۰ مارس (۱ فروردین) خواهد بود، با این حال بازار انتظار آن را ندارد. آخرین برآوردهای FedWatch Tool گروه CME، شانس کاهش نرخ بهره را تنها ۳٪ نشان می‌دهد.

پیش‌بینی‌ها در مورد اهداف نرخ بهره فدرال رزرو
پیش‌بینی‌ها در مورد اهداف نرخ بهره فدرال رزرو؛ منبع: CME Group

در جلسات ۶ و ۷ مارس نیز، مقامات فدرال رزرو، از جمله رییس آن جروم پاول (Jerome Powell) در شهادت خود، سعی کردند در مورد زمان‌بندی سیاست‌های آینده برای کاهش نرخ بهره لحن محافظه‌کارانه داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا