اطلاعیه صرافی

معاملات مارجین بایننس راه‌اندازی شد؛ پامپ قیمت BNB!

با توجه به اینکه صرافی بایننس توانسته سهم بزرگی از مبادلات ارزهای دیجیتال را به خودش اختصاص بده، عملکرد قیمتی خوب توکن محلی این صرافی یعنی BNB که کاربردهای زیادی هم براش تعریف شده، اصلا تعجب برانگیز نیست. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که این صرافی قصد دارد به سرویس‌های خودش اضافه کند معاملات مارجین (Margin Trading) است.

آقای Changpeng Zhao مدیر عامل صرافی بایننس (Binance) پیش‌تر هم به این نکته اشاره کرده بود که به زودی قصد دارند سرویس معاملات مارجین (Margin Trading) را به این صرافی اضافه کنند. ساعاتی پیش بایننس در توئیتر رسمی خود اعلام کرد که این سرویس برای کسانیکه حداقل ۷۵۰ توکن BNB در حساب بایننس خود داشته‌اند فعال شده است و سایر افراد در صورت تمایل به دسترسی پیش از موعد به این سرویس باید یک فرم را تکمیل کنند و درخواست خود را ارسال کنند.

معاملات مارجین صرافی بایننس راه‌اندازی شد

در متن این فرم توضیح داده شده است که اولویت با کسانیست که حداقل ۱۰ توکن BNB در حساب خود داشته باشند و افرادی که اقدام به ارسال فیدبک در مورد این سرویس جدید کنند. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد زمان دسترسی عمومی به معاملات مارجین توسط بایننس ارائه نشده است.

قیمت توکن BNB طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۷ درصد افزایش پیدا کرده است و در زمان نگارش این مطلب در حدود ۳۵.۸ دلار است و پیش بینی می‌شود با اعلام این خبر این روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد. بایننس کوین (BNB) در حال حاضر در جایگاه هفتم ارزهای دیجیتال به لحاظ ارزش کلی مارکت کپ قرار دارد.

معاملات مارجین چیست؟

معاملات مارجین (Margin Trading) در واقع مانند یک اهرم عمل می‌کند و به تریدرها اجازه‌ می‌دهد که دارایی خود که در اینجا از نوع ارزهای دیجیتال است را اهرم کنند و با بالا بردن ضریب ریسک، حاشیه سود و ضرر خود را افزایش دهند. این اهرم (Leverage) معمولا با یک نسبت سنجیده می‌شود مثلا نسبت یک به ده (۱:۱۰) به این ترتیب تریدر می‌تواند با وثیقه قرار دادن دارایی اش تا ۱۰ برابر میزان آن دارایی سفارش خرید و فروش ثبت کند. حال اگر تریدر با استفاده از این اهرم معاملاتش موفقیت آمیز باشد ضریب سودش ۱۰ برابر می شود اما اگر ضرر کند هم میزان ضررش ۱۰ برابر می شود و میزان این ضرر تا سقف میزان وثیقه می‌تواند ادامه داشته باشه. پس این ابزار مانند یک چاقوی دولبه عمل می کند و درصورتیکه درست از آن استفاده نشود می‌تواند منجر به از دست دادن تمام دارایی شود.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا