اخبار بیت کویناطلاعیه صرافی

انتقال جنجالی؛ ۱۸۰۰۰ بیت کوین به کیف پول صرافی بیتمکس منتقل شد!

دقیقا حدود یک ساعت قبل از اینکه بیت کوین دوباره خود را به بالای ۶۰۰۰ دلار برساند، مقدار ۱۸۰۰۰ بیت کوین از هفده کیف پول مختلف به کیف پول صرافی بیتمکس (BitMEX) منتقل شد.

ساعت ۱:۲۰ بعد از ظهر به وقت ایران، حدود ۱۰ بیت کوین به کیف پولی که آدرس آن متعلق به صرافی بیتمکس است، منتقل شد. تا اینجای قضیه چیز غیر عادی به نظر نمی‌رسید چرا که این مقدار برای یک صرافی زیاد نیست اما در کمتر از نیم ساعت، از ۱۶ کیف پول دیگر در مجموع ۱۷۹۹۰ بیت کوین به حساب این صرافی منتقل شد. با توجه به ارزش کنونی بیت کوین، چیزی حدود ۱۱۴ میلیون دلار انتقال داده شد.

این موضوع در توییتر جنجال به پا کرد. بسیاری اعتقاد داشتند این حرکت کار یک نهنگ بوده است و بسیاری دیگر اعتقاد داشتند که اینکار با هدف دستکاری قیمت‌ها در بازار بوده است.

البته با نگاهی خوش بینانه هم می‌توان گفت هیچکدام از این دو احتمال وجود ندارد. صرافی ها معمولا حجم بالایی از کوین یا توکن را به کیف پول سرد خود منتقل می‌کنند و از آن به عنوان یک پشتوانه در شرایط خاص استفاده می‌کنند. ما قبلا هم این رفتار را دیده بودیم، وقتی صرافی بیت هامب مقدار زیادی ارز دیجیتال را یکجا و با فی ناچیز ۰/۱ بیت کوین به حساب خودش انتقال داد.

همچنین لازم به ذکر است که اگرچه بسیاری از کیف های مرتبط با بیتمکس دارای پیشوند ۳BMEX هستند، این فعالیت ممکن است هیچ ارتباطی با آنها نداشته باشد. با این وجود، با توجه به حجم زیاد پولی که در این معامله دخیل بوده، این فرض منطقی خواهد بود.

علاوه بر این امکان دارد که این مقدار پول با هدف ایجاد نقدینگی در پلتفرم صرافی تزریق شده باشد. هر یک از این نتیجه گیری ها ممکن است درست باشد و هرکدام می‌تواند عواقب خود را داشته باشد. البته فرضیه اینکه بیتمکس در حال تلاش برای دستکاری بازار است کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد، چرا که ۱۸،۰۰۰ بیت کوین به سختی ۰/۱٪ از تمام کوین موجود در گردش را شامل می‌شود.

نظر شما چیست؟ به نظر شما این هدف بیتمکس از اینکار چه چیزی بوده است؟

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا