اخبار آلتکوینتحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال لونا و متیک؛ 27 شهریور 1400

شبکه ترا در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر ماه) به‌روزرسانی خواهد شد. رمز ارز این شبکه با نام لونا (LUNA) در هفته‌های اخیر رشد خوبی را تجربه کرده است. از طرفی راهکار لایه دوم پالیگان (رمز ارز MATIC) نیز برای مدتی در بازار ارزهای دیجیتال توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده بود. در این پست به بررسی و تحلیل تکنیکال قیمت لونا و نمودار قیمت متیک می‌پردازیم.

این مطلب تنها تحلیل تکنیکال قیمت رمز ارزها است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست. بازار رمز ارزها با ریسک بالایی همراه است و با مطالعه و آگاهی به این ریسک‌ها وارد این بازار شوید. میهن بلاکچین مسئولیتی در قبال از دست رفتن سرمایه شما ندارد.

تحلیل تکنیکال قیمت لونا (LUNA)

رمز ارز لونا (LUNA) در تایم فریم ۴ ساعته، در یک کانال صعودی در حال حرکت است و روند بلندمدتی آن صعودی است. در روزهای اخیر ناتوانی لونا در عبور از ناحیه میانی کانال، شاهد یک افت قیمت در نمودار آن هستیم. در حال حاضر لونا حمایت قوی را در ناحیه ۳۴.۳۷ دلار دارد؛ اگر خریداران موفق به حفظ این ناحیه شوند می‌تواند با شکست خط روند نزولی کوتاه‌مدت انتظار داشت لونا به قیمت‌های بالاتر ( ۳۹.۶ و ۴۶.۲۷ دلار) برسد. 

لازم به ذکر است در محدوده ۳۴.۳۷ دلار نیز به نظر یک الگوی کف دوقلو در حال تکمیل است که در صورت شکسته شدن خط گردن (۳۹.۵۷ دلار) می‌توان انتظار رشد قیمت تا ناحیه مقاومتی ۴۶.۲۷ دلار را داشت.

درصورتی‌که خریداران نتوانند حمایت ۳۴ دلار را حفظ کنند و خط روند نزولی شکسته نشود، در مرحله نخست کف کانال و در مرحله  دوم میانگین متحرک نمایی دوره ۲۰۰ (Ema ۲۰۰) حمایت‌های مهمی برای خریداران هستند. در صورت از دست رفتن این نواحی  حمایت‌های بعدی به ترتیب در  قیمت‌های  ۲۶ دلار و ۲۳.۱۸ دلار قرار دارد.

در شاخص قدرت نسبی (Rsi) تایم فریم ۴ ساعت شاهد یک واگرایی مثبت هستیم که در آن شاخص قدرت نسبی یک کف پایین‌تر ساخته است. درحالیکه نمودار قیمت یک کف برابر، همین امر اعتبار سناریو صعودی را افزایش می‌دهد. درصورتی‌که خط روند نزولی شاخص قدرت نسبی با بالا بشکند می‌توان انتظار صعود خوبی را تا نواحی مقاومتی بیان‌شده داشت. البته عدم توانایی این شاخص در شکست خط روند نزولی موجب افزایش فروش و کاهش بیشتر قیمت لونا می‌گردد چراکه اندیکاتور مک‌دی (Macd) در فاز نزولی قرار دارد. اگر در اندیکاتور مک‌دی (Macd) شاهد یک کراس مثبت همگام با شکست خط روند نزولی شاخص قدرت نسبی باشیم می‌توان گفت کفه ترازو به‌ سمت سناریو صعودی و خریداران سنگین‌تر می‌شود.

تحلیل دتکنیکال نمودار قیمت لونا LUNA
نمودار قیمت لونا (LUNA) تایم‌فریم ۴ ساعت

تحلیل تکنیکال قیمت پالیگان (MATIC)

رمز ارز شبکه پالیگان (MATIC) بعد از ریزشی که همگام با ریزش بیت کوین از ناحیه ۶۴۰۰۰ دلار رخ داد، از کف قیمت در ۲۱ جولای ۲۰۲۱ در قالب یک سیکل ۵ موجی تا ناحیه قیمتی ۱.۷۹۷ دلار صعود کرد و بعد دچار یک ریزش سریع شد. ازنظر تئوری امواج الیوت انتظار ما پس از تکمیل شدن یک سیکل ۵ موجی شکل‌گیری یک الگوی اصلاحی است. متیک بعد از اتمام موج ۵ مذکور با یک ریزش شارپ در قالب موج ۱ a or با افت قیمت تا ناحیه ۱.۱۱۱ دلار مواجه شد و اکنون به نظر در حال تکمیل موج ۲ b or خود است. در حال حاضر به نظر دو موج  a  و b  در قالب یک الگوی پهنه (Flat) که یک الگوی سه موجی است تکمیل‌شده است و بازار درحالی‌که تکمیل موج c این الگو است که می‌شود انتظار داشت در ناحیه ۰.۷۶۸ فیبوناچی اصلاحی گام  ۱ or a ( ۱و۶۱۵ دلار) تکمیل شود.

پس از تکمیل موج c از ۲ b or انتظار ما با توجه به تئوری امواج الیوت یک گام نزولی دیگر است. در صورت صحت این تحلیل و کاهش قیمت پس از تکمیل موج c نواحی حمایتی متیک به ترتیب ۱.۱۸، ۱.۱۱۱ و ۰.۹ دلار است. در زمان نگارش این خبر قیمت متیک با ۶٪ افزایش نسبت به روز گذشته در محدوده ۱.۴ دلار قرار دارد.

لازم به ذکر است تحلیل فوق با شکسته شدن سقف موج ۵ سیکل قبل در ناحیه ۱.۷۹ دلار نیاز به آپدیت دارد و از اعتبار ساقط است. و در صورت رخ دادن این اتفاق مهم‌ترین مقاومت بر سر راه متیک در ناحیه ۲.۳۳ دلار قرار دارد.

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت متیک (MATIC)
نمودار قیمت MATIC تایم‌فریم ۴ ساعت
این مطلب تنها تحلیل تکنیکال قیمت رمز ارزها است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست. بازار رمز ارزها با ریسک بالایی همراه است و با مطالعه و آگاهی به این ریسک‌ها وارد این بازار شوید. میهن بلاکچین مسئولیتی در قبال از دست رفتن سرمایه شما ندارد.

تحلیل شما از نمودار قیمت لونا و نمودار قیمت متیک چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا