اخبار آلتکویناخبار بیت کویناخبار عمومیتحلیل اقتصادی

صورت‌جلسه FOMC نشان می‌دهد فدرال رزرو آماده افزایش نرخ بهره است

مقامات و مسئولان فدرال رزرو گفته‌اند آماده افزایش نرخ بهره هستند و به طور مختصر به تهدیدات رمزارزها و استیبل کوین‌ها برای سیستم مالی اشاره کرده‌اند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، فدرال رزرو طی صورت جلسه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد اعلام کرد که آماده افزایش نرخ بهره و کاهش ترازنامه است.

در صورتجلسه نشست ماه ژانویه کمیته بازارهای آزاد فدرال (FOMC) گفته شده است:

مقامات و مسئولان با این موضوع موافقت کرده‌اند که اگر نرخ تورم طبق انتظارات آنها کاهش نیابد، این کمیته می‌تواند سیاست‌های کنونی را با سرعت بیشتری کنار بگذارد.

این کمیته هم‌چنین خاطرنشان کرد که کاهش چشمگیر در حجم ترازنامه مناسب خواهد بود. فدرال رزرو مجموع دارایی‌های خود را نسبت به اوایل سال ۲۰۲۰ از ۴ به ۹ تریلیون دلار افزایش داده است.

بازار رمزارزها که شامل استیبل کوین‌ها است نیز برای اولین بار پس از ماه جولای ۲۰۲۱، موضوع صحبت نشست ماه ژانویه The Federal Reserve بوده است.

مقامات فدرال رزرو نگرانی‌های خود درباره رشد چشمگیر صنعت کریپتو را اعلام کرده و بعضی از شرکت‌کنندگان به خطرات نوظهور ناشی از رشد سریع رمزارزها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز مالی برای ثبات مالی اشاره کردند.

فدرا‌ل رزرو در خصوص استیبل کوین‌ها به خطر بالقوه‌ای اشاره کرد و آنها را به عنوان یک آسیب‌پذیری در بازارهای تامین بودجه خواند.

به نظر می‌رسد معامله‌گران به نشست بعدی فدرال رزرو در ماه مارس معطوف شده‌اند. انتظار می‌رود در این نشست، بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را آغاز کند. براساس گزارش پیشین میهن بلاکچین، آخرین داده‌های پلتفرم تجزیه و تحلیل گلسنود نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بیت کوین در تلاشند تا با به کارگیری استراتژی‌های مربوط به پوشش ریسک، از خطرات ناشی از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مارس از خود محافظت کنند.

شایان ذکر است قیمت بیت کوین همچنان در محدوده ۴۳٬۵۰۰ دلار تا ۴۴٬۴۰۰ دلار در حال نوسان است. با این حال سرمایه‌گذاران علاوه بر اخبار مرتبط با تورم، با احتیاط بسیار بالا اخبار روسیه و اوکراین را نیز دنبال می‌کنند.

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا