مقالات عمومیویدیو

هر هفته با آنتونی؛ دیدگاه ها در مورد قیمت بیت کوین چیست؟

چرا فقط در مورد قیمت بیت کوین صحبت می‌شود؟ چرا فقط به دید ابزاری برای سرمایه‌گذاری به آن نگاه شده و آن‌طور که باید به مزایا و فرصت‌هایی که بیت کوین برای ما ایجاد می‌کند پرداخته نمی‌شود؟ تکنولوژی بلاک چین در حوزه‌های مختلفی تحول ایجاد کرده که می‌تواند زندگی آینده ما را کاملا تحت تاثیر قرار دهد؛ اما آن چیزی که بیش از همه در کانون توجهات وجود دارد قیمت ارزهای دیجیتال است. آندرس آنتونوپولوس فرد شناخته شده حوزه بلاکچین و کریپتوکارنسی در ویدئوی زیر، ۲ دیدگاه در مورد قیمت بیت کوین را مطرح و توصیه خود را نیز ارائه کرده است. برای آگاهی از آن‌ها با میهن بلاکچین همراه باشید.

کاربران گرامی میهن بلاکچین، در صورتی که ویدیوی این مطلب برای شما به‌نمایش درنمی‌آید، VPN خود را خاموش کرده و سپس صفحه را رفرش کنید. بعضی ویدیوهای سایت آپارات برای IPهای خارج از ایران به نمایش درنمی‌آیند.

بررسی دیدگاه ها در مورد قیمت بیت کوین

۲ دیدگاه در مورد قیمت بیت کوین

آنتونی معتقد است که ۲ جریان باعث افزایش توجه به قیمت BTC و نپرداختن به مزایا و اثرات مثبت آن می‌شود؛ مورد اول مربوط به نوسان بیت کوین و زمان‌هایی است که قیمت آن در حباب قرار می‌گیرد. در این مواقع صحبت‌های مثبت و منفی در مورد Bitcoin در رسانه‌های مختلف بسیار زیاد می‌شود و داستان‌های زیادی در مورد افرادی که سرمایه‌شان چندین برابر شده یا به طور کلی آن را از دست داده‌اند، به گوش می‌رسد.

این صحبت‌ها دوباره توجه افراد جدیدی را جلب می‌کند که آگاهی کافی درباره این حوزه را ندارند و فقط برای سرمایه‌گذاری و کسب سود سراغ بیت‌کوین می‌آیند. همچنین ترس از دادن (FOMO) باعث بالا رفتن هیجان افراد، هنگام ورود به بازار می‌شود.

این اتفاق به طور مشابه در مورد سایر رمزارزها هم رخ می‌دهد و زمانی خطرناک می‌شود که سرمایه‌گذاران با رویای طی کردن ره یک ساله در یک شب،‌ اسیر پروژه‌های کلاهبرداری و طرح‌های پانزی می‌شوند. سودهای وعده‌ داده‌ شده در این طرح‌ها وسوسه‌انگیز است و تا حد امکان هم اسناد و مدارک، برای قانونی و معتبر جلوه دادن کارشان دارند.

دیدگاه دوم به کشورهایی بر می‌گردد که شرایط آزاد و بازی ندارند و به دلایل مختلف از سیستم‌ها و خدمات مالی متداول،‌‌ محروم هستند. مردم این کشورها به دلیل شرایط اقتصادی و زیرساختی ضعیف،‌ تورم و یا تحریم‌ها شرایط متفاوتی به نسبت دیگران دارند. هر روز پولشان در مقابل چشمانشان بی‌ارزش‌تر می‌شود، به سیستم‌های بانکی و مالی بین‌المللی دسترسی ندارند و سرمایه‌گذاری در بسیاری از دارایی‌ها برایشان ممکن نیست.

برای این افراد بیتکوین به منزله روزنه‌ای است برای خروج از وضعیتی که در آن گرفتار شده‌اند. قیمت بیتکوین برایشان بسیار مهم است و مدام در مورد آن صحبت می‌کنند. آنتونی می‌گوید تلاش نکنید تا دیگران را متقاعد کنید که بیتکوین و به طور کلی رمزارزها ارزشمند هستند. به جای آن وقت خود را صرف آموزش و یادگیری کرده و مسیری را پیدا کنید که بیشترین کمک را به خود شما می‌کند. جمله انتهایی آنتونی در این ویدیو ارزش فکر کردن دارد؛ هیچ فردی فقیرتر از کسی نیست که فقط پول دارد.

بیت کوین و بلاک چین چه مزایایی برای ما دارند

بلاکچین به عنوان بستر ثبت تراکنش‌های بیتکوین، یک سیستم غیرمتمرکز و توزیع‌شده است. در یک بلاکچین عمومی مثل بیتکوین، هر کسی که مایل باشد می‌تواند مشارکت کند، تراکنش انجام دهد،‌ تراکنش‌ها را رصد کند و حتی با تخصیص منابع محاسباتی در تایید و ثبت تراکنش‌ها نقش داشته باشد.

در سیستم بیتکوین همه چیز شفاف است و افراد می‌توانند بدون نیاز به اعتماد و وابستگی به اشخاص یا نهادهای ثالث، تراکنش انجام داده و پول جابجا کنند. اگر بخواهیم خلاصه و ساده بیان کنیم، اقتصاد و جهانی باز،‌ آزاد و بدون مرز را می‌توان به کمک بیت کوین و بلاکچین متصور بود. برای درک بهتر موارد استفاده‌ای که بلاکچین و رمزارزها می‌تواند داشته باشد، باید اطلاعات خود را بالا ببرید. دانشی که کسب می‌کنید، می‌تواند برای شما بسیار ارزشمند باشد.

به نظر شما این ۲ دیدگاه در مورد قیمت بیت کوین صحیح است؟ نظر شما درباره اولین ارز دیجیتال چیست؟

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا