اخبار آلتکویناخبار عمومی

موضع مثبت استرالیا در قانون‌گذاری حوزه رمز ارز؛ طرح «Token Mapping» پیاده‌سازی می‌شود

جیم چالمرز (Jim Chalmers)، وزیر خزانه‌داری استرالیا، اعلام کرد دولت جدید این کشور برای روشن‌تر شدن روند قانون‌گذاری در فضای کریپتو، طرحی به نام «نقشه‌برداری توکن (Token Mapping)» را پیاده سازی می‌کند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، جیم چالمرز (Jim Chalmers)، وزیر خزانه‌داری استرالیا، اعلام کرد که دولت این کشور در عمل به یکی از بندهای توصیه‌نامه ۱۲ بندی گزارش تحقیقی سنا که سال گذشته با عنوان «استرالیا به‌عنوان قطب فناوری و امور مالی» منتشر شد؛ برای قانون‌گذاری صحیح صنعت کریپتو، یک «نقشه توکن» طراحی می‌کند.

گزارش سنای استرالیا که سال گذشته منتشر شد، به گرمی مورد استقبال فعالان صنعت کریپتو در این کشور قرار گرفت و این فعالان منتظر بودند ببینند اقدامات دولت جدید تشکیل شده توسط حزب کارگر استرالیا که از انتهای اردیبهشت امسال روی کار آمد؛ برای عملیاتی کردن توصیه‌های این گزارش چه خواهد بود. انتظار می‌رود «نقشه‌برداری توکن (Token Mapping)» که قرار است قبل از پایان سال جاری میلادی به سرانجام برسد، به «شناسایی روش صحیح قانون‌گذاری دارایی‌های رمزارزی و خدمات مرتبط با آن» کمک کند و به فعالیت‌های قانون‌گذاری در آینده جهت بدهد.

وزارت خزانه‌داری استرالیا در آینده نزدیک همچنین روی برخی توصیه‌های دیگر کار خواهد کرد. این توصیه‌ها «تعیین چارچوب مجوزدهی به ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های کریپتو که با محصولات غیر مالی سروکار دارند»، «الزامات ارائه‌دهندگان خدمات حضانتی به دارایی‌های رمزارزی مصرف‌کنندگان» و «بررسی ساختار شرکتی سازمان‌های غیرمتمرکز مستقل (DAOها)» را شامل می‌شود.

جیم چالمرز در بیانیه‌ای که قرائت کرد تاکید داشت که دولت جدید تشکیل شده توسط نخست وزیر آنتونی آلبانز (Anthony Albanese)، تصمیم دارد فضای کریپتو که «عمدتا قانون‌گذاری نشده» است را تحت کنترل درآورد و تلاش خواهد کرد برای قانون‌گذاری نقطه تعادلی پیدا کند که «هم فعالیت‌های مجرمانه را کاهش می‌دهد و هم به نوآوری در اقتصاد و فضای کریپتو آسیب نمی‌زند».

او در این بیانیه اشاره کرد که از سال ۲۰۱۸ تا به امروز بیش از یک میلیون مالیات‌دهنده با اکوسیستم کریپتو تعامل داشته‌اند، و با این حال قوانین از پیشرفت سریع صنعت کریپتو جا مانده‌اند. او همچنین تاکید کرد که دولت گذشته که از حزب مخالف بود، چارچوب کاری دقیقی برای رصد فضای کریپتو نداشته است.

کرولاین بولر (Caroline Bowler)، مدیر عامل BTC Markets اظهار داشت که این اقدام دولت جدید منعکس کننده درخواست بسیاری فعالان صنعت کریپتو برای تنظیم قوانین متعادل و مناسب برای این بخش است. او اظهار داشت:

طرح «نقشه‌برداری توکن» مزایای بسیاری دارد. برای سرمایه‌گذاران کریپتو شفافیت فضا را افزایش می‌دهد. به شرکت‌ها در توسعه نوآوری‌های مبتنی بر بلاکچین کمک می‌کند؛ به عنوان راهنمای عمل برای صرافی‌ها ارز دیجیتال کارایی دارد؛ و همچنین به تنظیم‌کنندگان قوانین در شکل‌دهی به یک رژیم نظارتی مناسب کمک می‌کند.

با این حال، آرون لین (Aaron Lane)، مدرس ارشد در مرکز نوآوری بلاکچین RMIT، معتقد است که طرح «نقشه‌برداری توکن» قبلا (در سال ۲۰۱۹) توسط دولت انگلیس هم پیشنهاد شده بود و تنها یک تاکتیک خرید زمان توسط دولت حزب کارگر است تا در مورد نحوه قانون‌گذاری فضای کریپتو تصمیم‌گیری کند.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا