متوسط مقالات عمومی

رابطه بین آدرس های فعال بیت کوین و قیمت آن!

بسیاری افراد تنها با هدف کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری، ترید کردن یا هودل کردن وارد بازار ارز دیجیتال می شوند. برای آنها قیمت ها مولفه حیاتی هستند و این موضوع قابل درک است. به علاوه آنها به جزئیاتی دقت می کنند که تغییرات مثبت یا منفی قیمت در روز، هفته، ماه یا حتی یک سال را به آنها نشان می دهد. یکی از موارد قابل توجه این است که آیا رابطه ای بین تعداد آدرس های فعال و قیمت ارزهای دیجیتال مختلف وجود دارد یا خیر.

آدرس های فعال و قیمت

قیمت دارایی ها به فاکتورهای مختلفی مانند فاندامنتال ها، حجم معاملات، عرضه، تقاضا و چیزهایی از این قبیل بستگی دارد. منبع کنترل منابع مشهور ارز دیجیتال، CoinMetrics نوع دیگری از وابستگی محتمل قیمت منتشر کرد؛ تعداد آدرس های فعال. این گزارش، داده ها را از اول ژانویه ۲۰۱۹ تا ۳۱ دسامبر همان سال گردآوری کرده است.

با نگاه به تعداد آدرس های منحصر به فرد در یک شبکه خاص می توانید کم و بیش تصویری از تعداد کاربران موجود داشته باشید. البته شایان ذکر است که یک شخص می تواند بیش از یک آدرس را اجرا کند؛ بنابراین این اعداد نمایانگر حداکثر کاربر ممکن است، اما تعداد واقعی کاربران روزانه می تواند کمتر باشد.

آدرس های فعال

این نمودار چه می گوید

در اینجا گرافیکی وجود دارد که قرمز و سبز را نشان می دهد. این به چه معنی است؟ به عنوان نمونه بیت کوین را انتخاب می کنیم.

بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار سال را با قیمت ۳۷۵۰ دلار شروع کرد و در حدود ۷۱۳۰ به پایان رساند؛ که طبق آمار مشابه این گزارش حدود ۹۰ درصد رشد داشته است. قابل توجه است که تعداد آدرس های فعال بیت کوین حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

اول با بررسی داده های سبز شروع می کنیم. بیتکوین کش که در حال حاضر در رتبه پنجم قرار دارد، از نظر آدرس های فعال با حدود ۹۰ درصد رشد حیرت انگیزی داشته است. طبق این گزارش، در همین زمان قیمت بیتکوین کش ۲۷.۶۸ درصد افزایش داشته است.

لایت کوین در هر دو گروه در رنگ سبز قرار دارد و ۱۲.۵۶ در تعداد آدرس ها و ۳۳.۶۰ درصد از نظر قیمت رشد داشته است. تزوس(Tezos) در طول سال ۲۰۱۹ اعتبار قابل توجهی بدست آورد و به ترتیب ۲۱۸ و ۱۸۲ درصد افزایش داشته است.

بیت کوین اس وی رتبه دوم از نظر افزایش آدرس های فعال را با ۶۱۱ درصد افزایش را داشته است. این در حالی است که با ۵.۲۱ درصد رشد متعادل تر بوده است.

بدون شک برنده سال ۲۰۱۹ چین لینک(LINK) بوده است. این ارز افزایش درصدی بی نظیری با ۵۱۳ درصد رشد داشته است که و زمانی حتی به بیش از ۱۰۰۰ درصد رسید. تعداد آدرسهای فعال آن حتی بیشتر است و سالانه بیش از ۶۳۰ درصد افزایش یافته است که زمانی بیش از ۳۰۰۰ درصد بود.

خطوط قرمز نمودار

طبق معمول وقتی یک حرکت مثبت وجود دارد، باید یک حرکت منفی نیز داشته باشد. اتریوم و ریپل، دومین و سومین ارز دیجیتال برتر هر دو قرمز هستند. قیمت اتریوم ۵.۶۵ درصد در سال ۲۰۱۹ ریزش داشته است در حالی که تعداد آدرس ها تنها کمی بیش از یک درصد بوده است. وضعیت ریپل وحشتناک تر است و به ترتیب ۴۶.۶۸ و ۴۹.۱۴ درصد سقوط کرده است.

استلار(XLM) نیز علائم منفی ثبت کرده است. قیمت استلار در همان زمان ۶۰ درصد و آدرس های فعال آن ۶۶ درصد کاهش یافته است. زی کش(Zcash) نیز شرایط مشابهی دارد و در هر دو مقوله حدود ۵۱ درصد کاهش داشته است.

استثنائات

واضح است که هر قانونی استثنائات خود را دارد و این نمودار نیز همینطور است. در حالی که مثال های دو پاراگراف قبلی نشان از ضررهای ثبت شده ارزهای دیجیتال در هر دو مقوله دارد، دو مورد با داده های متضاد ارائه شده است.

مورد اول کاردانو(ADA) است. قیمت کاردانو بهترین سال خود را نداشت و این موضوع در کاهش چشمگیر بیش از ۲۰ درصد آن مشخص است. با این حال در همان زمان تعداد آدرسهای فعال اندکی با ۲.۳۸ درصد اندکی افزایش یافته است.

دیکرد(Decred) نیز نمونه مشابهی را نشان می دهد اما قیمت آن تنها ب۵.۵۰ درصد کاهش یافته است، در حالی که آدرس های فعال آن بیش از ۶۶ درصد افزایش داشته است.

نتیجه گیری

هنوز مشخص نیست که آیا واقعا تعداد آدرس های فعال تاثیری در قیمت یک ارز دیجیتال مشخص دارند یا خیر. با این حال جالب است بدانید که چگونه در اکثر موارد هر دو مولفه در یک سال توسعه ای مشابه را تجربه کرده اند. این نظریه محتمل است که هرچه آدرس های بیشتری باز شود، علاقه به آن دارایی افزایش می یابد و بالعکس.

منبع
cryptopotato

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا