کریپتو پدیاتحلیل تکنیکال

دیوار خرید (Buy Wall) به چه معناست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

یک دیوار خرید (Buy Wall) در نتیجه یک تک سفارش خرید کلان و یا ترکیب چندین سفارش خرید بزرگ که با قیمت یکسان، در بخش رزرو خرید یک صرافی ایجاد می شود؛ به وجود می آید.

دیوار خرید می‌تواند توسط فردی ثروتمند (نهنگ)، گروهی از مبادله‌کنندگان یا در اصطلاح تریدرها و یا حتی مؤسسات ایجاد شود.

در صرافی‌های ارز دیجیتال، مبادلات از طریق بخش دفتر سفارشات به انجام می‌رسند. این بخش جایی است که در آن خریداران، مبالغ خرید خود را بیان میکنند و در مقابل فروشندگان مبالغ تعیین شده فروش خود را اعلام می‌کنند.

دیوار خرید باعث جلوگیری از افت ناگهانی قیمت می‌شود

مهم‌ترین شاخصه دیوارهای خرید، جلوگیری کردن از افت ناگهانی قیمت‌های مارکت‌هاست، زیرا این دیوارها بخش عظیمی از سفارشات را در یک زمان ایجاد می‌کنند و این امر منجر به پرداخت و جابه جایی میزان زیادی پول می‌شود.

دیوارهای خرید و یا فروش زمانی به وقوع می‌پیوندند که نهنگ‌های هر یک از ارزهای دیجیتال، قصد کنترل کردن قیمت‌ها در حد مورد رضایت خود را داشته باشند. در نتیجه، نهنگ‌های تریدر معمولا دیوارهای خرید و فروش را در تلاش برای دستکاری کردن و مدیریت مارکت‌ها، ایجاد می‌کنند.

استفاده تریدرها از دیوار خرید

دیوار خرید ترید نهنگ ارز دیجیتال

به محض ظاهر شدن سفارشات خرید و یا فروش بزرگ در بخش رزرو سفارشات، سایر تریدرها تلاش می‌کنند تا سفارشات خود را درست بعد از سفارشات دیوار قرار دهند.

برای مثال، اگر یک دیوار خرید بزرگ برای بیت کوین به مبلغ ۵۰۰۰ دلار قرار داده شود، سایر تریدرهایی که مایل به خرید هستند مبلغ سفارش خود را ۵۰۰۱ دلار و یا بیشتر قرار خواهند داد. آنها این کار را انجام می‌دهند زیرا معتقدند که احتمال بسیار کمی وجود دارد تا سفارشاتشان در صورت قرار گرفتن به همراه دیوار و یا بعد از دیوار، پر شوند. (از مبلغ ۴۹۹۹.۹ دلار یا کمتر)

پُر شدن سفارشات در دیوار خرید

با وجود این‌ها، در عمل اکثر دیوارهای خرید یا فروش برای بازه زمانی بسیار کمی خود را نشان می‌دهند، و سفارشات آنها به صورت کامل پر نمی‌شود.

این امر نیز طبیعی است که شاهد بالا و یا پایین آمدن دیوارهای خرید و فروش باشیم و این موضوع متکی به نوسانات مارکت است. احتمالا الگوریتم‌های خودکار مبادله (بات‌های ترید یا مبادله) مسئول این رویداد هستند.

با وجود تمام این مسائل، در زمانی که سیر نزولی یک بازار خرسی (نزولی) (‌Bear Market) به صورت قوی در حال به وقوع پیوستن است، ممکن است دیوارهای خرید به سرعت “بلعیده شوند”، و تمام سفارشات آنها در عرض چند ثانیه پر شوند.

منبع
binanceinvestopedia

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا