تحلیل تکنیکال

با معاملات آپشن بیت کوین ، دیگر نگران ریسک نقد شدن دارایی‌های خود نباشید!

تریدر‌های موسساتی از دیرباز با مزایای ترید اوراق مشتقه آشنا بوده‌اند. با معاملات آپشن بیت کوین بیت کوین در بازار‌های آپشن، افراد می‌توانند بیش‌ترین حد سود و یا ضرر را حتی در مورد دارایی‌هایی پرنوسان مانند بیت کوین از پیش تعیین کنند.

در این سرزمین همه برنده‌اند!

در تولد تترلند 2 اتریوم هدیه بگیرید!

برو به تترآیلند

حتی ابزار‌هایی نیز در فضای معاملات آپشن بیت کوین وجود دارند که به تریدر‌ها اجازه کسب سود در هر شرایطی را می‌دهند، که این برای آرامش خاطر تریدر‌ها بسیار اساسی است و در فضایی پرریسک مانند فضای بیت کوین و ارز دیجیتال می‌تواند مفید باشد.

تریدر‌های خرد که به تازگی شروع به ترید در صرافی های اوراق مشتقه کریپتویی کرده‌اند و برای این منظور از پلتفرم‌هایی مانند بیت مکس (BitMEX)، بایننس (Binance) و غیره استفاده می‌کنند. مشکل اصلی این تریدر‌ها ریسک نقد شدن دارایی‌هاست؛ زیرا ارز‌های دیجیتال واقعا پرنوسان هستند.

هزینه‌ها و مزایای معاملات آپشن بیت کوین 

معاملات آپشن بیت کوین لوریج معاملات آتی ترید تریدر سود ضرر ریسک استراتژی صرافی قرارداد

خریدار قرارداد در معاملات آپشن بیت کوین می‌تواند این ارز دیجیتال را با قیمتی ثابت و در یک تاریخ از پیش تعیین شده بخرد.

برای برخورداری از این امتیاز، خریدار باید هزینه‌ای را پیشاپیش به فروشنده بپردازد. قرارداد‌ها در اینجا دارای یک تاریخ تکمیل شدن هستند و همه پیشاپیش از سود و ضرر احتمالی مطلع هستند.

اگر قیمت بیت کوین در ساعت‌ها و روز‌های بعد از قرارداد افزایش یابد، قیمت این قرارداد باید افزایش پیدا کند. در این حالت، خریدار می‌تواند قرارداد را با سود ببندد و یا این که منتظر شود تا قرارداد تکمیل شود.

در زمان تکمیل قرارداد معاملات آپشن بیت کوین ، خریدار می‌تواند بیت کوین را با قیمت از قبل تعیین شده دریافت کند. فراموش نکنید که خریدار مقداری پول برای این امتیاز پرداخت کرده است.

اگر قیمت بیت کوین در زمان فسخ قرارداد کمتر از قیمت تعیین شده در قرارداد بود، خریدار می‌تواند از قرارداد شانه خالی کند و به همین خاطر است که به این معاملات، معاملات آپشن بیت کوین یا اختیار گفته می‌شود.

هر صرافی، کمترین مقدار ترید را برای معاملات آپشن بیت کوین تنظیم می‌کند که معمولا این مقدار در حدود ۰.۱ بیت کوین است.

مزیت معاملات آپشن بیت کوین در مقایسه با قرارداد‌های آتی

معاملات آپشن بیت کوین لوریج معاملات آتی ترید تریدر سود ضرر ریسک استراتژی صرافی قرارداد

مزیت اصلی معاملات آپشن بیت کوین در برابر قراردادهای آتی این است که افراد از قبل بیش‌ترین حد ضرر را می‌دانند و نگران نیستند که در میانه راه پوزیشن آنها بسته شود.

حالتی را تصور کنید که در آن یک سرمایه‌گذار ۵۰۰ دلار دارد و انتظار دارد که قیمت بیت کوین در ماه آینده به مقدار زیادی افزایش پیدا کند. این فرد از طریق قرارداد‌های آتی قادر به استفاده از لوریج (leverage) خواهد بود و می‌تواند سرمایه خود را ۲۰ و یا ۵۰ برابر کند.

ریسکی که این استراتژی به همراه دارد، این است که اگر قیمت یک افت ۲ یا ۵ درصدی کند، قرارداد خاتمه می‌یابد و دارایی‌های فرد نقد خواهد شد. این به دلیل استفاده از لوریج است؛ چرا که اگر سرمایه شما چندین برابر شود، ریسک سود و ضرر شما نیز چندین برابر خواهد شد. حتی اگر سریعا بعد از آن قیمت بیتکوین احیا شود، باز فرد دارایی خود را از دست داده است و چنین حوادثی نیز در بازار بیت کوین و ارز دیجیتال بسیار رایج است.

هزینه‌ای که پیشاپیش برای خرید معاملات آپشن بیت کوین پرداخته می‌شود، به موارد زیر بستگی دارد:

  • قیمت حال حاضر بیت کوین: فرض کنید بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۵۰۰۰ دلار معامله شود و تاریخ اتمام قرارداد ۱۰ روز دیگر باشد؛ در این حالت، خرید قرارداد معاملات آپشن بیت کوینی که قیمت ۹۰۰۰ دلار را پیش‌بینی می‌کند، حدود ۴۰ دلار هزینه خواهد داشت. اما اگر قیمت بیت کوین بعد از خرید قرارداد کاهش پیدا کند و به مرز ۴۰۰۰ دلار برسد، خریدار با ۱۱۰۰ دلار ضرر و یا بیشتر مواجه خواهد شد.
  • روز‌های باقی مانده تا تکمیل قرارداد: هرچه تعداد روز‌های باقی مانده تا تکمیل قرارداد معاملات آپشن بیت کوین بیشتر باشد، قیمت قرارداد نیز بالاتر خواهد بود.
  • نوسانات اخیر: اگر نوسان قیمت در ۳۰ یا ۶۰ روز گذشته کم بوده باشد، احتمال افزایش قیمت چشمگیر پایین است. نوسان کمتر باعث می‌شود که قیمت این قرارداد‌ها پایین‌تر باشد.
  • نرخ سود: نرخ سود بالا منجر به افزایش هزینه‌ها خواهد شد. خوشبختانه تا به حال چنین موقعیتی پیش نیامده است؛ زیرا هزینه لوریج در حال حاضر نزدیک به صفر است.

ممکن است فروش قرارداد معاملات آپشن بیت کوین در صرافی و با توجه به شرایط گفته شده غیرمنطقی به نظر برسد، مگر این که سرمایه‌گذار از قبل بیت کوین نداشته باشد. در این حالت است که فروشنده احتمالا بیش از یک فروش عادی سود خواهد کرد.

پوزیشن خرید محافظتی در معاملات آپشن بیت کوین

معاملات آپشن بیت کوین لوریج معاملات آتی ترید تریدر سود ضرر ریسک استراتژی صرافی قرارداد

این قرارداد در معاملات آپشن بیت کوین، این موقعیت را برای خریدار ایجاد می‌کند که بیت کوین را با قیمتی توافق شده و در تاریخی خاص در آینده بفروشد. در اینجا نیز خریدار برای دریافت این امتیاز هزینه‌ای را پیشاپیش پرداخت می‌کند. صاحب قرارداد می‌تواند ضرر‌های ناشی از کاهش قیمت را با استفاده از قرارداد‌های معاملات آپشن بیت کوین کاهش دهد.

اگر بیت کوین در حال حاضر نزدیک ۶۷۳۰ دلار معامله شود، پوزیشن خرید محافظتی در قرارداد معاملات آپشن بیت کوین که مثلا ۲۷ روزه انتخاب شده، حدود ۴۴۰ دلار خواهد بود. اگر قیمت بیت کوین در این میان به ۵۰۰۰ دلار کاهش یابد، این سرمایه‌گذار قادر خواهد بود که با قیمت از پیش توافق شده ۶۰۰۰ دلار اقدام به فروش کند و تنها ۱۷۰ دلار ضرر کند.

سرمایه‌گذاران این استراتژی را به عنوان نوعی بیمه تلقی می‌کنند. اگر قیمت بیت کوین به زیر ۶۰۰۰ دلار کاهش پیدا نکند، سرمایه‌گذار مقداری هزینه بیهوده پرداخته است.

معاملات آپشن بیت کوین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری فراوانی ایجاد می‌کنند

این حقیقت که خرید قرارداد معاملات آپشن بیت کوین مزایای زیادی دارد، انگیزه زیادی را در تریدر‌های خرد ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که آنها به سمت این قرارداد‌ها روی آورند.

به جز مواردی که در این نوشتار مورد بحث قرار گرفت، معاملات آپشن بیت کوین دارای استراتژی‌های دیگری نیز هستند که با استفاده از ترکیب قیمت و تاریخ‌های مختلف ایجاد می‌شوند. تریدر‌های موسساتی مدت‌هاست که از این گونه استراتژی‌ها استفاده می‌کنند و به این ترتیب از پوزیشن‌های خود محافظت می‌کنند.

نظر شما چیست؟ آیا معاملات آپشن بیت کوین به کاهش ریسک کمک می‌کنند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع
cointelegraphbinance

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا