متوسط مقالات عمومی

چرا شرکت های سرمایه گذاری به خرید بیت کوین علاقه دارند؟

بازیگران بزرگی در حال وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال هستند. بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری بزرگ اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند.آنها با روی آوردن به بازار اولین رمز ارز جهان، به بازیگران اصلی این بازار نوظهور تبدیل شده‌اند.

بدون شک، تمایل به خرید بیت کوین و نگهداری آن بین شرکت های سرمایه گذاری در حال افزایش است. در پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، در یک نظرسنجی، فدلیتی که تقریبا از ۸۰۰ سرمایه‌گذار انجام شد، این موسسه گزارش داد که ۳۶ ٪ از این شرکت های سرمایه گذاری، اقدام به خرید رمز ارزها کرده‌اند. یک نظرسنجی دیگر که توسط شرکت بیمه دارایی کریپتو اورتاس (Evertas) انجام شده است به اشتراک گذاشته که پاسخ‌دهندگان معتقدند که صندوق‌های تامینی، این دارایی‌های کریپتو را به شدت افزایش می‌دهند. همچنین پیش بینی شده است که ۹۰٪ موسسات سرمایه گذاری که دارایی‌های کریپتو را خریداری کرده‌اند، در سال آینده مقدار سرمایه گذاری خود را در بیت کوین، افزایش خواهند داد.

خرید بیت کوین توسط شرکت های سرمایه گذاری

خرید بیت کوین توسط شرکت های بزرگ

از خریدهای مایکرو استراتژی و گری اسکیل گرفته تا جی پی مورگان و گلدمن ساکس، همه این اقدامات نشان می‌دهد که بیت کوین جایگاه خود را در پورتفولیوی سرمایه گذاری به عنوان یک دارایی برای محافظت در برابر تورم و کاهش ارزش پول، تثبیت کرده است. با این حال، دلایل فنی واقعی وجود دارد که سرمای ‌گذاران حقوقی به طور بی‌سابقه و صعودی به بیت کوین گرایش یافته‌اند. حتی برخی پیش‌بینی می‌کنند  که ارزش بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ به یک میلیون دلار برسد. البته این اعداد همه پیش بینی و گمانه زنی است.

اگرچه ممکن است همچنان ارزش آتی بیت کوین مورد بحث باشد، اما واقعیت این است که سرمایه‌گذاران و موسسات مالی اکنون معتقدند که ثابت شده است که داشتن بیت کوین از نداشتن آن کم خطرتر است. در حقیقت مطابق تحقیقات صورت گرفته توسط شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال مساری (Messari) بیش از ۸۱ هزار بیت کوین متعلق به « دارایی های شرکت‌های سهامی عام» است.

اما چه چیزی باعث تحریک بیت کوین در سال ۲۰۲۰ شده است، و شرکت های سرمایه گذاری در بیت کوین چه پتانسیلی می‌بینند که قبلا نمی‌دیدند؟

بیت کوین یک کلاس دارایی جدید است

بیت کوین به‌عنوان یک ارز غیر متمرکز عمل می‌کند که با سایر دارایی وابستگی ندارد. برای سرمایه گذاران حقوقی، این دارایی به عنوان ابزار ایجاد تنوع برای محافظت در برابر بازارهای بسیار همبسته مانند S&P 500، Nasdaq و دلار عمل می‌کند. دو حوزه اصلی که بیت کوین و تکنولوژی بلاک چین، بیشترین ارزش را برای شرکت های سرمایه گذاری دارند، شامل معاملات امن و بدون مرز و دسترسی به فرصت‌های جدیدی است که در بازارهای مالی سنتی وجود ندارد.

تکنولوژی نوآورانه بیت کوین شامل قراردادهای هوشمند، پرداخت‌های بدون مرز، کارمزد کمتر و معاملات سریع‌تر و مطمئن ‌تر، کاتالیزوری است که ما را برای آینده‌ای آماده می‌کند که ارزهای ملی از شکل فیزیکی فعلی خود جدا شده و دیجیتالی می‌شوند.

با تورم دلار آمریکا، سرمایه‌گذاران برجسته‌ای مانند ری دالیو (Ray Dalio) و پاول تودور جونز (Paul Tudor Jones) نیز بیشتر به بیت کوین علاقه پیدا می‌کنند و آن را به‌عنوان «بهترین مانع تورم» ذکر کرده‌اند و آن را با طلا و مس مقایسه می‌کنند. از آنجا که بانک‌ها و ارائه‌کنندگان تکنولوژی به سرمایه‌گذاری گسترده در تحقیق و توسعه مربوط به تایید و ثبت معاملات مالی، مانند بلاک چین تجاری و خانه ارز دیجیتال اخیر شرکت JPMorgan به نام Onyx ادامه می‌دهند، ما همچنان شاهد افزایش حضور موسسات در این فضا خواهیم بود.

معرفی راه‌حل‌های با کیفیت تصدی

پیش از این، شرکت های سرمایه گذاری به دلیل شرایط نظارتی نسب به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال محتاط بودند و تا همین اواخر اکوسیستم رمز ارزها نیز به شدت در ارائه راه‌حل‌های نظارت بر دارایی‌های کریپتو ایرادهایی داشت. با نیاز فوری به متولیان مناسب برای اطمینان از رشد روزافزون دارایی‌های کریپتو و افزایش شفافیت در مورد دستورالعمل‌های نظارتی برای کار و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، بخش راه‌حل‌های نظارت توسط نهادهای حقوقی متولد شد.

انکورج (Anchorage) یک شرکت تازه تاسیس شده تصدی کریپتو، با حمایت اندرسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) و تعدادی دیگر از شرکت‌های برجسته متمرکز بر بلاک چین، یکی از این راه‌حل‌هاست.  بانک فریک (Bank Frick) یک بانک خصوصی مستقر در لیختن اشتاین، ارائه طیف وسیعی از خدمات بانکی بلاک چین از جمله پشتیبانی راه اندازی توکن، معاملات رمز ارزها و نگهداری دارایی‌های دیجیتال را در اولویت قرار داده است. خدمات این بانک برای فعالان حرفه‌ای بازار و واسطه‌های مالی در اروپا تنظیم شده است.

همچنین بانک‌ها چراغ سبز نگهداری از شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال را دریافت کرده‌اند. جاناتان گولد (Jonathan Gould) معاون ارشد نظارت بر ارز ایالات متحده در یادداشتی برای عموم در ماه ژوئیه نوشت:

ما به این نتیجه رسیده‌ایم که یک بانک ملی می‌تواند خدمات تصدی ارز دیجیتال از طرف مشتریان، از جمله نگهداری کلیدهای رمزنگاری منحصربه‌فرد مرتبط به ارز دیجیتال را ارائه دهد.

این یک پیشرفت بزرگ در سطح صنعت است که به موسسات مالی تحت نظارت اجازه می‌دهد همان خدمات حفاظتی را داشته باشند که قبلا منحصر به شرکت‌های متخصص بود.

گزینه‌های تصدی بانکی همراه با ظهور شرکت‌های بیمه کریپتو مانند پاراگون اینترنشنال (Paragon International Insurance Brokers) که اخیرا در پیشنهادات Bitstamps ادغام شده است، سیاست‌هایی را برای دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین ارائه می‌دهند تا هم به‌صورت آنلاین و آفلاین محافظت شود. در حالی که تعدادی از شرایط مرتبط با جرم را پوشش می‌دهد.

راه‌حل‌های نظارتی و متولیان نگهداری، برای سرمایه‌گذاران سازمانی را که چندان مطمئن نیستند امنیت فراهم می‌کند. آنها همچنین به بالا رفتن استاندارد معاملات ارزهای دیجیتال کمک می‌کنند و آنها را تشویق می‌کنند تا از پول سرمایه‌گذاران در برابر سرقت یا سواستفاده محافظت کنند. این امر به یک کاتالیزور مهم برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دارایی‌های دیجیتال تبدیل شده است.

تقاضای خرید برای بیت کوین

از آنجا که بازار کریپتو شاهد افزایش سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های بزرگ است، این امر به یک مسابقه در بازارها تبدیل شده است.

براساس گزارشی از پلتفرم مشتقات ارز دیجیتال (Zubr)، سرمایه‌گذاران سازمانی به جای معاملات تسویه‌حساب‌های نقدی آتی به سمت نگهداری بیت کوین به شکل «فیزیکی» پیش می‌روند. ادغام سرمایه‌گذاران سازمانی در اکوسیستم کریپتو و علاقه‌ ‌آنها به تصدی، یک نشانه مثبت در گرایش جریان اصلی است. شباهت‌هایی که این سرمایه‌گذاران با صاحبان ارز دیجیتال دارند، نشانگر انتقال آسان از امور مالی سنتی به اقتصاد دیجیتال، ایجاد اعتماد به بیت کوین و نشان دادن درک و اعتقاد به این تکنولوژی است.

یکی دیگر از نکات مثبت امور مالی غیر متمرکز، «منفعت دو طرف» است. این امر باعث ایجاد یک جریان جدید از کسب و کارها، محصولات و سرویس‌ها شده است. سرویس‌هایی از جمله میکر (Maker) و کامپوند (Compund) که به افراد اجازه می‌دهد تا در عرض چند دقیقه بدون افشای هویت خود به اشخاص ثالث، وام دریافت کنند. این در حالی است که سود محصولات جدید دیفای بالاتر از حساب‌های قرض‌الحسنه، حساب‌های اسناد و گزینه‌های سنتی دیگر است.

پتانسیل سوددهی انقلاب دیفای یک دلیل دیگر باری تغییر ساز و کار ارزهای دیجیتال به هدف اصلی خود است: یک دارایی بدون مرز دیجیتال.

عدد و ارقام گواه گرایش سرمایه‌گذاران سازمانی به کریپتو است

طبق یک نظرسنجی اخیر توسط  شرکت مدیریت دارایی فیدلیتی (Fidelity)، حدود ۸۰ درصد از موسسات بررسی شده، سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال را جذاب می‌دانند. در حالی که تعداد آدرس‌های بیت کوین بطور پیوسته در حال افزایش است. آدرس‌هایی که بالای ۱۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ بیت کوین دارند نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این موضوع همراه با کاهش تعادل در مبادلات، نشان می‌دهد که نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ‌تر تصمیم به نگهداری بیت کوین دارند.

علاوه بر این، یک گزارش توسط شرکت حسابرسی بیگ فور (Big Four) نشان داد که بانک‌های بزرگ، مدیران دارایی و متولیان واجد شرایط موج جدیدی از محصولات و خدمات کریپتو در مقیاس سازمانی را راه‌اندازی می‌کنند.توجه سرمایه‌گذران سازمانی به بیت کوین، نشان از اعتماد افراد قدرتمندی به دارایی‌های دیجیتالی دارد.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا