اخبار بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین ؛ الگوی صعودی غالب خواهد بود یا الگوی نزولی؟

یکی از شناخته‌شده‌ترین الگوهای نمودارها در جهت بررسی و تحلیل قیمت بیت کوین، الگوی پرچم‌ها هستند. الگوی پرچم صعودی زمانی شکل می‌گیرد که در میانه‌ی یک روند صعودی برای مدت کوتاهی اصلاح قیمت صورت بگیرد. این الگو شبیه کانالی با دو خط موازی است که قیمت مرتبا به این دو خط ضربه می‌زند و در حال نوسان است.

در حال حاضر به نظر می‌رسد نمودار بیت کوین در حال شکل دادن این پرچم است. اولا روند کلی بازار بزرگ‌ترین ارز دیجیتال صعودی است. ثانیا همانطور که گفته شد قیمت ارز دیجیتال BTC بین دو خط موازی در حال نوسان است. همچنین برای رد کردن فرضیه پرچم صعودی، باید اصلاح قیمت خالص آن از بالاترین نقطه پرچم به بیش از ۵۰٪ برسد که با در نظر گرفتن پایین ترین نقطه قیمتی معادل ۵۰،۴۲۷ در هفته گذشته، این مقدار تا ۵۰٪ راه زیادی در پیش دارد.

الگو پرچم صعودی نمودار قیمت بیت کوین

معمولا تریدرها صبر می‌کنند تا بعد از شکسته شدن خط روند بالایی وارد پوزیشن لانگ شوند و خرید کنند. تارگت صعودی در این روش به اندازه میله پرچم خواهد بود که در مورد پرچم شکل گرفته کنونی این مقدار معادل ۱۵،۴۶۹ دلار بالاتر است.

نقطه شکست در الگو کنونی نزدیک به ۵۶،۰۰۰ دلار است و با این فرض هدف بعدی قیمت بیت کوین می‌تواند تقریبا ۷۱،۵۰۰ دلار باشد.

روند نزولی بیت کوین چگونه خواهد بود؟

در صورتی که روند قیمت Bitcoin نتواند از مقاومت ۵۸۵۰۰ دلار عبور کند خطر شکل گرفتن پرچم نزولی وجود خواهد داشت.

باید توجه داشت که سطح ۵۸،۵۰۰ دلار در اواخر فوریه جلوی ادامه روند صعدی بیت کوین را گرفته بود. پس از مدتی BTC توانست این سطح را بشکند و تا رکورد ۶۱،۷۷۸ دلار بالا برود و طولی نکشید که دوباره به زیر این سطح مقاومتی بازگشت.

هم‌اکنون بزرگ‌ترین رمز ارز بازار در حال تست ناحیه ۵۸۵۰۰ دلار است. قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال BTC را در این صفحه مشاهده کنید.

الگو سر و شانه نمودار قیمت بیت کوین

این آزمایش قیمت باعث شده است تا الگوی دیگری در نمودار آن ایجاد شود. همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می‌کنید الگوی سر و شانه در حال شکل‌گیری است که یک الگوی نزولی به شمار می‌رود.

شکست قیمت به سمت پایین موجب ریزش شدید آن به اندازه حمایت شانه چپ تا نزدیکی گردن الگو خواهد شد. در تحلیل کنونی قیمت بیت کوین این مقدار معادل ۱۶،۳۳۹ دلار است. با توجه به ارزش کنونی بیت کوین تارگت این ریزش تقریبا حدود ۳۰،۰۰۰ دلار خواهد بود.

این خبر صرفا ترجمه تحلیل منبع ذکر شده است و به هیچ عنوان پیشنهاد سرمایه گذاری نیست.

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا