متوسط مقالات عمومی

سرمایه‌گذاری 4 استارت‌آپ جدید بر روی شبکه پولکادات !

شبکه پولکادات (Polkadot) که توسط برخی به عنوان “قاتل اتریوم” شناخته می‌شود، بیش از ۲۵۰ پروژه دارد که بر روی اکوسیستم در حال رشد آن بنا شده است.

پروتکل بلاکچین متن باز پولکادات با بیش از ۴.۵ میلیارد دلار ارزش بازار، از زمان رونمایی در ماه می به عنوان یکی از رهبران بازار، توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است. همین امر سبب شده که پروژه‌های جدیدی بر روی آن راه‌اندازی شوند در ادامه به بررسی چهار پروژه مهم که به شبکه پولکادات  اعتماد کرده‌اند، خواهیم پرداخت.

استارت‌آپ‌های جدید شبکه پولکادات

شبکه پولکادات

پولکادات که توسط گاوین وود (Gavin Wood)  یکی از بنیانگذاران اتریوم ایجاد شده و به عنوان بخشی از چشم انداز یک وب غیرمتمرکز طراحی شده است، بسیاری از بلاک چین‌ها را به یک شبکه ذهنی تبدیل می‌کند، و تعامل پذیری و ارتباطات بین زنجیره‌ای را می‌توان فقط بعنوان برخی از ویژگی‌های آن برشمرد.


بیشتر بخوانید : همه چیز درباره توکن DOT و شبکه کارآمد Polkadot !


اما سرمایه گذاران تنها نیستند و در ماه‌های اخیر شاهد ظهور و ورود استارت آپ‌های جدیدی به شبکه پولکادات بوده‌ایم که به دنبال شکل‌دهی آینده  وب ۳ هستند تا به بخشی از اکوسیستم پولکادات در حال رشد تبدیل شوند.

از جمله این برنامه‌ها امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، صرافی‌ها و شبکه‌های اطلاعات غیرمتمرکز هستند. در زیر به معرفی برخی از پروژه‌های مهیج می‌پردازیم که از پروتکلی بهره می‌برند که به نظر می‌رسد آماده تبدیل شدن به یکی از مهره‌های اصلی حوزه بلاک چین در سال ۲۰۲۱ است.

مانترا داو (MANTRA DAO)

ارز دیجیتال دیفای استیکینگ defi صرافی غیرمتمرکز مارکت میکر بازارساز

مانترا داو اولین پروژه دیفای بود که روی Parity Substrate برای اکوسیستم پولکادات ساخته شد و قصد دارد برای وب ۳ به یک اکوسیستم کاملاً غیرمتمرکز و تحت حاکمیت جامعه تبدیل شود.

مانترا داو با تمرکز بر استیکینگ، وام گیری، وام دهی و حاکمیت ، کنترل مالی را به مردم بر‌می‌گرداند و از  طریق رمز بومی خود به نام  OM از آن پشتیبانی می‌شود، و به افرادی که آن را هولد می‌کنند فرصت می‌دهد از طریق پروتکل کارما (KARMA) در تصمیم گیری‌های اصلی شرکت کنند.

جان پاتریک مولین، عضو شورای  مانترا داو این پروژه را اینگونه توصیف می‌کند

 مانترا داو یک DAO است که به طور کامل توسط دارندگان توکن OM اداره می‌شود، به موجب آن کاربران می‌توانند از طریق مشارکت در حساب‌های پس انداز ما (همانند استیکینگ) و محصولات وام دهی، پاداش دریافت کنند، و همچنین از رمز ارز OM برای مشارکت در حاکمیت و در مورد تغییرات درون اکوسیستم و پلتفرم رای‌گیری آن استفاده کنند.

پولکاستارتر (Polkastarter)

پولکا-استارتر

با جمع آوری ۸۷۵۰۰۰ دلار در یک فروش خصوصی، پولکاستارتر یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) مبتنی بر پولکادات است. پلتفرم  پولکاستارتر برای حراج‌ها و استخرهای توکن بین زنجیره‌ای طراحی شده است و نمایانگر گامی در مسیر درست برای صرافی‌های غیرمتمرکز است.

پولکاستارتر به استارت‌آپ‌ها یا شرکت‌های نوپا امکان جمع‌آوری سرمایه و بودجه در محیطی کاملاً غیرمتمرکز، آزاد و تعامل‌پذیر را فراهم می‌کند. هم استارت‌آپ‌ها و هم سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از دارایی‌های “که فراتر از استاندارد فعلی ERC-20 هستند، در یک محیط امن و سازگار شرکت کنند.

دانیل استاکهاوس (Daniel Stockhaus)، بنیانگذار و مدیر عامل پولکاستارتر معتقد است که:

پولکاستارتر  به یک صنعت چند میلیارد دلاری رسیدگی می‌کند که در حال حاضر دردسرهای فزاینده‌ و رو به رشدی مانند مشکلات مقیاس پذیری و کارمزدهای بالا را تجربه می‌کند. با استفاده از شبکه پولکادات، پولکاستارتر انعطاف پذیری بیشتری را برای کاربران و پروژه‌هایی که به دنبال تجربه استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز کاملا تعامل‌پذیر هستند را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های اصلی پولکاستارتر شامل مبادله بین زنجیره ای، ادغام کامل KYC و لیست شدن آزاد و بدون مجوز است.

مون بیم (Moonbeam)

Moonbeam چیستمون بیم یک parachain قرارداد هوشمند سازگار با اتریوم روی شبکه پولکادات است و برنامه آن جای گرفتن در خط مقدم آینده چند زنجیره‌ای است. با مون بیم، توسعه دهندگان و کاربران می‌توانند از ویژگی‌های کاربر پسند مانند حداقل تغییر در پیکربندی، سازگاری با تمام ابزارهای مبتنی بر اتریوم و یکپارچه سازی‌های از پیش ساخته شده استفاده کنند.

مون بیم پس از دریافت کمک مالی بنیاد وب ۳ در آگوست ۲۰۲۰ مورد توجه قرار گرفته است. و اخیراً اعلام کرد که شرکت اصلی آنها PureStake، توانسته است یک بودجه ۱.۴ میلیون دلاری را برای “مون بیم”  جمع کرده است.

درک یو، مدیر عامل شرکت PureStake می‌گوید:

از ابتدا، ما از ایده یک اکوسیستم بلاک چین باز و تعامل‌پذیر الهام گرفته ایم. هم سرمایه‌گذاری و هم رشدی که در جامعه خود دیده‌ایم بیانگر حمایت از چشم انداز آینده چند زنجیره‌ای است. ما از این بودجه برای گسترش تیم و برای ارایه استقرار بنیادی قوی برای شبکه پولکادات در سال آینده استفاده خواهیم کرد.

کیلین (Kylin)

Kylin چیستکیلین یک پروتکل اوراکل جهانی است و قصد دارد تبدیل به زیرساخت داده برای آینده دیفای و وب ۳ با پشتیبانی شبکه پولکادات شود. این پروژه به دنبال حذف ریسک ارائه شده در نتیجه داده‌های نادرست یا دستکاری قیمت در بازارهای ارزهای رمزپایه است.

کیلین اطلاعات تأیید شده را از چندین منبع غیرمتمرکز به قراردادهای هوشمند دیفای در زمان واقعی وارد می‌کند اما همچنین می‌تواند در خارج از حوزه دیفای نیز استفاده شود. با استفاده از زیرساخت‌های غیر متمرکز کیلین می‌توان به موضوعات و مشکلات اخیر پیرامون سیستم الکترال ایالات متحده رسیدگی کرد.


بیشتر بخوانید : تضمین امنیت انتخابات با استفاده از تکنولوژی بلاک چین !


اعتبار سنجی و تایید غیرمتمرکز نتایج انتخابات محلی می‌تواند ابزاری بسیار قدرتمند در برابر برخی از مشکلاتی که در حال حاضر مشاهده می کنیم فراهم کند. دیلان دودنی (Dylan Dewdney) مدیر عامل کیلین در بیانیه اخیر گفت:

ارائه اطلاعات دقیق، معتبر (قابل اعتراض) در بازار داده به عنوان یک منبع تغذیه اطلاعات برتر و داده‌های دست اول برای مصرف کنندگان مانند سازمان‌های خبری فوق العاده ارزشمند است.

با استفاده از کیلین، قراردادهای هوشمند دیفای می‌توانند بر اساس داده‌های دریافت شده از منابع خارجی تصمیمات دقیق بگیرند و سایر سناریوهای کاربردی متنوع هستند ، از جمله کازینوهای غیرمتمرکز، مبادلات غیرمتمرکز بین زنجیره‌ای مانند پولکااستارتر و پلتفرم‌های وام‌دهی دارایی‌های رمزنگاری مانند مانترا داو اشاره کرد.

از آنجا که سازگاری شبکه پولکادات با چارچوب توسعه Substrate همچنان مورد توجه پروژه های تاثیرگذار در بازار قرار می گیرد، به نظر می‌رسد این پلتفرم به وزنه‌ای در بازار رمزارزهادر سال‌های آینده تبدیل خواهد شد که باید روی آن حساب باز کرد.

منبع
hackernoon

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا