اخبار بیت کویناخبار عمومی

آیا بیت کوین با تائید ETF سرنوشت طلا را خواهد داشت؟

طلا یک فلز گرانبهای ملموس است در حالی که بیت کوین یک پدیده دیجیتالی است. شباهت عمیقی میان این دو موجود است. هردوی آنها نیاز به استخراج شدن دارند، یکی به صورت فیزیکی و دیگری به شکل دیجیتالی. اگر با دقت به تاریخ و سرنوشت طلا بنگریم متوجه خواهیم شد که بیت کوین نیز از الگوی رشد و پیشرفت طلا پیروی می کند.

در سال ۱۹۷۱ با بیانات رئیس جمهور آمریکا ریچارد نیکسون مبنی اینکه دیگر طلا پشتوانه دلار آمریکا نخواهد بود، قیمت ها بسیار افزایش یافت. دلیل این تصمیم عدم تراز عرضه و تقاضای اعلام شد. یکی از بزرگترین موفقیتها در سال ۲۰۰۳ ایجاد صندوق های معامله در بورس به نام ETF (که با ایجاد پشتوانه ی طلا از ریسک معامله می کاهند) در بازار سهام استرلیا بود که گفته می شود این طرح برای بانک Rothchilds of Deutsche بوده است. این امر باعث شد هر انس طلا از ۲۰ـ۳۰ دلار به ۶۰۰ دلار افزایش یابد. یک افزایش ۳۰۰ درصدی.

پیش از اولین ETF طلا، سرمایه گذاری بر روی طلا کار آسانی نبود. اگرچه خرید طلا امری ساده به نظر می رسید اما در آن زمان هزینه زیاد مالکیت و ذخیره سازی این امر را دشوار می کرد. ETF این امکان را فراهم کرد تا کاربران در بازار طلا سرمایه گذاری و خرید و فروش طلا انجام دهند و بدون نیاز به نگهداری آن به صورت فیزیکی سرمایه گذاری کنند.

اگر ETF بیت کوین تائید شود خبر بسیار مهمی برای طرفداران این ارز دیجیتالی خواهد بود. بیت کوین می تواند تا مورخ ۱۶ آگوست ۲۰۱۸ تائیدیه ی ETF را دریافت کند، البته هنوز خبرهای موثقی تائید نشده است. هنگامی که ETF برای طلا معرفی شد ما شاهد افزایشی ۳۰۰ درصدی بودیم که اگر چنین اتفاقی برای بیت کوین نیز تکرار شود ما شاهد افزایش ارزش هر بیت کوین به مبلغ ۶۰ هزار دلار خواهیم بود. امری که بسیاری از سرمایه گذاران حرفه ای در این حوزه پیش بینی کرده اند.

اگر ارزش هر بیت کوین تا مبلغ ۶۰ هزار دلار افزایش یابد ما شاهد بازاری به ارزش ۱.۲۶ ترلیون دلار خواهیم بود. از همین رو ما می توانیم انتظار بازدهی ۹۴۰ درصدی بر اساس قیمت کنونی بیت کوین (۷۰۰۰دلار) را داشته باشیم. ارزش کل طلای استخراج شده تا کنون برابر ۸.۷ ترلیون دلار است.

سرمایه گذاری در حوزه بیت کوین و در کل ارزهای دیجیتالی امری بدون ریسک نیست اما با روشن تر شدن قوانین و مقررات در این حوزه، سرمایه گذاران می توانند در فضای امن تری به تجارت خود بپردازند.

شما چطور پیش بینی می کنید، آیا بیت کوین سرنوشت طلا را تجربه خواهد کرد؟

منبع
cryptodaily

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا