اخبار آلتکویناخبار اتریوماخبار بیت کویناخبار عمومی

بیش از ۲۵۸٬۰۰۰ تریدر لیکویید شدند؛ بیت کوین و آلتکوین‌ها در چه وضعیتی قرار دارند؟

ریزش امروز بازار کریپتو هزاران معامله‌گر را در شرایط نامناسبی قرار داده است. کاهش سریع قیمت رمزارزها باعث شده است که بیش از ۲۵۸,۰۰۰ معامله‌گر طی ۲۴ ساعت اخیر متحمل ضرر شوند و تقریبا یک میلیارد دلار سرمایه در بازار لیکویید شده است. این در حالی است که داده‌ها از قرار گرفتن بیت کوین در ناحیه اشباع فروش خبر می‌دهند و هولدرهای بلند مدت بیت کوین در مرز ضرردهی سرمایه‌گذاری خود قرار گرفته‌اند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از Newsbtc، طی ۲۴ ساعت گذشته وضعیت‌های معاملاتی بسیار زیادی در بازار کریپتو لیکویید شده است. اکثر این وضعیت‌های معاملاتی به رمزارزهای برتر مرتبط بوده‌اند، اما بیت کوین بیشترین سهم را در اختیار داشته است.

معامله‌گران خرید استقراضی که امیدوار بودند بازیابی قیمت صورت پذیرد، بیشترین ضرر را متحمل شده‌اند. اگرچه اکثر معاملاتی که لیکویید شده‌اند شامل خریدهای استقراضی (پوزیشن‌های لانگ) بودند، اما این موضوع بدان معنا نیست که معامله‌گران فروش (پوزیشن شورت) استقراضی ضرر نکرده‌اند. با ادامه یافتن نوسان قیمت رمزارزها، وضعیت معاملاتی بسیاری از معامله‌گران در مدت زمان کوتاهی لیکویید شده است.

فقط طی یک روز اخیر وضعیت معاملاتی بیش از ۲۵۸,۰۰۰ معامله‌گر لیکویید شده است، اما این تعداد به سرعت در حال افزایش است. اطلاعات کوین‌گلس (Coinglass) نشان می‌دهد که ۵۹۶.۹۹ میلیون دلار موقعیت معاملاتی استقراضی لانگ، لیکویید شده است که ۶۳.۲۵٪ کل معاملات لیکویید‌شده را به خود اختصاص می‌دهد. از طرف دیگر، ۳۴۶.۸۶ میلیون دلار از معاملات فروش استقراضی (شورت) نیز لیکویید شده‌اند که ۳۶.۷۵٪ ضررهای یک روز اخیر را شامل می‌شوند.

بیت کوین در ناحیه اشباع فروش

پلن‌بی تحلیلگر مشهور بیت کوین و خالق مدل انباشت به جریان بیت کوین امروز در توییتر نمودار زیر که مربوط به شاخص ماهانه RSI بیت کوین است را به اشتراک گذاشت. مطابق این نمودار اکنون در پایین‌ترین سطح تاریخ شاخص RSI در تایم فریم ماهانه به‌ سر می‌بریم. در حال حاضر این شاخص در محدوده ۴۳.۷ قرار دارد. این در حالی است که پیش از این پایین‌ترین سطوح به ترتیب مربوط به ژانویه ۲۰۱۹ با ۴۳.۹ و ژانویه ۲۰۱۵ با ۴۴.۵ بود.

شایان ذکر است که سطوح پایین شاخص RSI موسوم به ناحیه اشباع فروش است.

نمودار ماهانه شاخص RSI منبع: توییتر
نمودار ماهانه شاخص RSI منبع: توییتر

شاخص بعدی مربوط به وضعیت سود و ضرر هولدرهای بیت کوین است. مطابق شکل زیر با قیمت فعلی تنها ۴۶.۵۸٪ از آدرس‌هایی که بیت کوین هولد می‌کنند در سود قرار دارند.

نمودار سود و ضرر هولدرهای بیت کوین
نمودار سود و ضرر هولدرهای بیت کوین

مطابق گزارش پیشین میهن بلاکچین، با کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۲۳,۰۰۰ دلار، هولدرهای بلند مدت بیت کوین نیز در موقعیت ضرردهی سرمایه‌گذاری خود قرار گرفته‌اند.

بیشترین لیکویید شدن‌ها متعلق به کدام رمزارزها است؟

همانطور که انتظار می‌رفت، بیشترین حجم معاملاتی لیکویید شده طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به رمزارزهای برتر بوده است. تنها در معاملات بیت کوین شاهد لیکویید شدن ۱۶,۸۴۰ بیت کوین معادل با ۳۹۹.۳۸ میلیون دلار بوده‌ایم. در خصوص اتریوم نیز شرایط تقریبا یکسان بوده و ۲۹۷,۹۶۰ اتر به ارزش ۳۵۶.۸۲ میلیون دلار لیکویید شده است.

آلت‌کوین‌های کوچکتر نیز از ریزش بازار در امان نمانده‌اند. سولانا که یکی از رمزارزهای بازار با بیشترین کاهش قیمت بود، با وضعیت‌های معاملاتی لیکوییدشده بسیاری زیادی مواجه شده است. با توجه به کاهش قیمت این رمزارز به کمتر از ۳۰ دلار، خریدهای استقراضی بسیار زیادی لیکویید شده است و طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹۹,۳۲۰ توکن سولانا به ارزش ۱۸.۵۹ میلیون دلار به معامله‌گران ضرر تحمیل کرده است.

دیگر رمزارزهایی که بیشترین معاملات لیکوییدشده را به خود اختصاص داده‌اند عبارتند از FLM با ۱۱.۹۹ میلیون دلار، GMT با ۷.۸۶ میلیون دلار، ADA با ۷.۵۳ میلیون دلار و TRX با ۵.۸۵ میلیون دلار. در این بین، XRP و LUNA و DOGE و AVAX نیز به ترتیب ۵.۵۴ میلیون دلار، ۵.۱۹ میلیون دلار، ۴.۸۴ میلیون دلار و ۴.۷۲ میلیون دلار معاملات لیکوییدشده را به خود اختصاص داده‌اند. معاملات لیکویید شده لایت کوین نیز ۴.۶۰ میلیون دلار بوده است.

منبع
newsbtc

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا