اخبار بلاکچیناخبار بیت کوین

سختی استخراج بیت کوین رکورد زد؛ استخراج BTC فعلا سودآوری ندارد

سختی شبکه بیت کوین امروز اوج جدیدی را ثبت کرد. با وجود تغییرات جزئی هش ریت، سختی شبکه بیت کوین در حال افزایش است. کاهش قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر نیز مزید بر علت شده است تا سوددهی ماینینگ بیت کوین برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ وارد ناحیه ضرردهی شود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتونیوز، سختی استخراج بیت کوین که معیاری برای سنجش سختی رقابت میان ماینرهاست با ۵.۲۹٪ افزایش از ۳۰ تریلیون واحد عبور کرد و به ۳۱.۲۵ تریلیون واحد رسید.

افزایش احتمالی اخیر در حالی رخ خواهد داد که سختی شبکه ۲ هفته پیش با ۵.۶٪ رشد برای اولین بار در تاریخ شبکه به ۲۹ تریلیون واحد رسید.

جالب است بدانید علیرغم افزایش سختی، هش ریت شبکه بیت کوین که بیانگر میزان قدرت پردازشی تخصیص‌یافته به شبکه است تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.

همزمان با رکوردشکنی سختی استخراج، سوددهی استخراج بیت کوین با ۱۳٪ افت مواجه شده است. طی ۱۴ روز اخیر، قیمت بیت کوین ۲۳٪ کاهش یافت و از ۳۹٬۳۹۰ دلار به ۳۱٬۳۱۵ دلار رسید.

نمودار سوددهی استخراج بیت کوین
نمودار سوددهی استخراج بیت کوین؛ منبع: Bitinfocharts.com

سختی استخراج بیت کوین تقریبا هر دو هفته یک بار یا به طور دقیق‌تر، هر ۲۰۱۶ بلاک تنظیم می‌شود تا اطمینان حاصل شود فاصله زمانی تولید بلاک‌ها ۱۰ دقیقه باقی می‌ماند. گفتنی است میانگین متحرک ۷ روزه زمان ایجاد بلاک‌ها در تاریخ ۹ می (۱۹ اردیبهشت) برابر ۹.۶۳ دقیقه بوده است.

  • سوددهی استخراج بیت کوین در چه وضعیتی است؟

سوددهی ماینرهای بیت کوین با کاهش قیمت BTC در روزهای اخیر حدود ۱۳٪ کاهش یافته است و این درحالی است که سختی شبکه نیز در آستانه افزایش است. داده‌ها نشان می‌دهند، در حال حاضر هزینه ماینرها از حجم بیت کوینی که تازه استخراج کرده‌اند، بسیار بیشتر شده است. این برای اولین مرتبه از اکتبر (مهر) ۲۰۲۰ است که ماینینگ بیت کوین وارد مرحله ضرردهی می‌شود.

در نمودار زیر نوار قرمز نشان‌دهنده نقطه سر به سر درآمد و هزینه‌های ماینرهای بیت کوین است. زمانی که قیمت بیت کوین وارد این نوارد شود؛ اصطلاحا استخراج بیت کوین کاری ضررده خواهد بود. همان‌طور که از نمودار مشخص است هر بار این اتفاق افتاده است، از دو طریق این معضل حل شده است. مورد اول بازیابی قیمت بیت کوین است که باعث می‌شود میزان سودآوری استخراج آن افزایش پیدا کند و مورد دوم کاهش هش‌ریت شبکه از طریق خاموش شدن برخی از دستگاه‌های استخراج است که موجب می‌شود سختی شبکه بیت کوین کاهش پیدا کند و از این طریق هزینه استخراج بیت کوین برای ماینرها کاهش پیدا کند.

نمودار نقطه سر به سر درآمد ماینرهای بیت کوین
نمودار نقطه سر به سر درآمد ماینرهای بیت کوین منبع: تریدینگ ویو

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا