اخبار بلاکچیناخبار بیت کوین

آیا بیت کوین می‌تواند پاسخگوی نیاز ۸ میلیارد انسان باشد؟ لین آلدن توضیح می‌دهد

لین آلدن (Lyn Alden) ماکرو استراتژیست معروف گفته است بیت کوین شرایط لازم برای تبدیل شدن به پول پایه بین‌المللی و پشتیبانی از مبادلات اقتصادی ۸ میلیارد نفر جمعیت جهان را دارد.

به گزارش میهن بلاک چین و به نقل از Dailyhodl، لین آلدن در مصاحبه اخیر خود در پادکست معروف پیتر مک‌کورمک (Peter McCormack) گفته است که به نظر او، بیت کوین به دلیل ساختار لایه‌ای خود در حال تبدیل شدن به پول جهانی است و امکان پشتیبانی از ۸ میلیارد نفر جمعیت جهان را دارد. وی در این خصوص گفت:

به نظرم نحوه عملکرد بیت کوین در لایه‌های خود به خوبی صورت می‌گیرد و نحوه توسعه تمام سیستم‌های مالی پیچیده نیز به همین شکل است. به این صورت که بیت کوین را در لایه اصلی در اختیار داریم. در لایه بعدی شبکه لایتنینگ قرار می‌گیرد و پس از آن، لایه‌های مختلف تصدی بر بستر آن قرار دارد.

شما می‌توانید برنامه‌هایی نظیر کش اپ (Cash App) در اختیار داشته باشید. کش اپ می‌تواند به افراد بسیار زیادی سرویس ارائه دهد، البته شما هم به کش اپ اعتماد می‌کنید و از سطحی از عدم نیاز به مجوز چشم‌پوشی می‌کنید. به نظرم هنگامی که لایه‌های چندگانه و فناوری‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کنید، کاربران به نوعی تصمیم می‌گیرند که با بیت کوین همسو شوند یا تا جایی پیش بروند که اقتصاد به آنها امکان می‌دهد.

امکان دارد در آینده دور، تسویه حساب لایه ۱ تنها وسیله‌ای برای انجام تراکنش‌های بزرگ باشد و نقش نوعی دفتر ثبت اسناد را بازی کند؛ در حالی‌که تراکنش‌های کوچک روزمره به صورت سریع و بی‌واسطه و تقریبا مجانی از طریق شبکه‌هایی مانند لایتنینگ انجام می‌شوند.

منتقدان این تصویر امکان دارد بگویند لایتنینگ‌هاب‌ها در این آینده فرضی جای بانک‌ها را می‌گیرند و اصل تمرکززدایی BTC زیر سوال می‌رود. اما باید توجه داشت که اولا این «بانک‌های آینده» تنها بر تراکنش‌های خرد کنترل خواهند داشت و شریان‌های اصلی اقتصاد از طریق تسویه حساب لایه ۱ تا ابد باز خواهند ماند. ثانیا این آینده فرضی با امروز چندین دهه فاصله دارد و این مدت برای ورود تکنولوژی‌های جدیدی که مشکل مذکور را حل می‌کنند کاملا کافی است.

آلدن هم‌چنین اظهار داشت که پول، نوعی فناوری است و ما هنوز در مراحل اولیه موجودیت بیت کوین به عنوان یک ارز هستیم. وی بیان کرده است:

اگر به تاریخ نگاه کنید متوجه می‌شوید که پول نوعی فناوری است و به نظرم ما همانند کودک ۱۳ ساله در این عرصه هستیم و در مقایسه با ۵۰ الی ۱۰۰ ساله آینده، نابالغ محسوب می‌شویم.

اما ترکیب اینترنت با رمزنگاری، گواه اثبات کار و تنظیم سختی، کارهایی که می‌توان با پول انجام داد را تغییر داده است. در این بین، بیت کوین مشخصا بهترین نسخه از نحوه عملکرد ترکیب فوق است.

شما هرگز نمی‌توانید به ۲۰ الی ۳۰ سال آینده بروید و بگویید که جهان به این شکل است. اما به نظرم ما مقدمات ایجاد پول قابل و اطمینان و پولی که به خودی خود نوعی کالا باشد را با بیت کوین فراهم کرده‌ایم. مانند زمانی که طلا مبنای مبادلات بود نه ارز فیات. اما این بار طلای عصر جدید، یعنی بیت کوین توانایی حرکت با سرعت نور را دارد.

منبع
dailyhodl

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا