اخبار بلاکچیناخبار بیت کوین

شرکت زبیدی به گیمرهای بازی «کانتراسترایک» بیت کوین پرداخت می‌کند

شرکت‌های بازی زبیدی (Zebedee) و ثاندر (Thndr) از شبکه لایتنینگ برای ورود و تشویق گیمرها به دنیای بیت کوین استفاده می‌کنند. شبکه لایتنینگ بیت کوین این امکان را فراهم کرده که همزمان به بازی کردن کانتراسترایک و سولیتر ساتوشی جمع کنید.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، اکنون می‌توان هنگام سرگرم شدن با بازی‌های محبوب و پرمخاطبی مانند اسنیک (Snake)، سولیتر (Solitaire) و حتی کانتراسترایک (Counter-Strike)، ساتوشی به دست آورد. ساتوشی کوچک‌ترین واحد بیت کوین و برابر با یک صد میلیونم آن است.

شرکت زبیدی از بیت کوین و شبکه لایتنینگ برای بازی‌های محبوبی مانند کانتر استرایک پشتیبانی می‌کند و با استفاده از شبکه لایتنینگ، راه حل پرداخت لایه ۲ شبکه بیت کوین، ریزتراکنش‌های ساتوشی به سرعت به گیمرها در سراسر جهان پرداخت می‌شود.

بازی کانتراسترایک زبیدی
نمایی از دریافت ساتوشی با کانتر استرایک زبیدی؛ منبع: زبیدی

از سوی دیگر، شرکت Thndr هم یک بازی موبایلی به سبک سولیتر را روز دوشنبه منتشر کرد. دزیره دیکرسون (Desiree Dickerson)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران ثاندرگیمز اظهار داشت صنعت بازی بزرگ‌تر از صنعت فیلم است و حدود ۲.۶ میلیارد نفر در سراسر جهان بازی می‌کنند و بازی‌های موبایلی پرطرفدارترین هستند. بازی‌های موبایلی فقط ۶۰٪ از کل بازار بازی را تشکیل می‌دهند اما این رقم در حال افزایش است. انتشار بازی Club Bitcoin: Solitaire توسط شرکت ثاندر گیمز می‌تواند تعداد زیادی مخاطب جدید را به واسطه گیمینگ وارد فضای کریپتو کند. دیکرسون گفت:

ماموریت این است که مردم را وارد دنیای بیت کوین کنیم، اما هرگز قرار نیست بازی‌ای بسازیم که خوب نباشد. ما نمی‌خواهیم فقط بیت کوینرها را هدف قرار دهیم. هدف ما ساختن یک بازی عالی است که ضمنا بیت کوین هم جزئی از ساختار آن است.

سولیتر شرکت ثاندر
ضمن بازی سولیتر ساتوشی بدست آورید؛ منبع: Thndr Games

حدود ۶۰٪ از کاربران Thndr Games در جهان سوم قرار دارند که یک هدف مناسب برای شرکت‌های هولدر بیت کوین است. بازارهای نوظهور از رژیم‌های بی‌ثبات، ارزهای بی‌ثبات و توسعه اقتصادی-اجتماعی ضعیف‌تر رنج می‌برند.

در جهان سوم، بیت‌کوین به عنوان دارایی تلقی می‌شود که می‌تواند یک راه‌ِ حیات اقتصادی برای بسیاری فراهم کند و به لطف ریل‌های پرداخت تقریبا فوری و بازی‌های مبتنی بر بیت‌کوین، پروتکل بیت‌کوین اکنون ابزاری برای گریزگرایی (تغییر توجه ذهنی از پدیده‌های ناخوشایند) و پاداش‌های اقتصادی کوچک است. مثلا در Zebedee میانگین اندازه تراکنش بسیار کوچک و فقط ۰.۰۲ دلار است.

کوسنز (Cousens)، مدیر ارشد استراتژی شرکت زبیدی گفت:

بازی و شبکه لایتنینگ راه مهمی برای افزایش نفوذ شبکه بیت کوین است. لازم به ذکر است که برزیل منطقه مهمی برای این بازی محسوب می‌شود؛ زیرا بسیاری از کاربران آن در این منطقه هستند. پس از برزیل نیز فیلیپین قرار دارد که هر دو کشورهایی هستند که با پذیرش ارزهای دیجیتال در حال رونق‌اند.

دیکرسون و کوسنز هر دو تاکید کردند که بازی راهی برای ورود افراد به دنیای بیت کوین، فارغ از «ایدئولوژی» است. فضای بیت‌کوین و کریپتو مملو از دعوا و بحث و جدل و «بهت گفته بودم»ها است؛ در حالی که با بازی‌های این‌چنینی کاربران می‌توانند فارغ از این مجادلات ساتوشی جمع کنند.

کوسنز با تاکید بر نقش بازی‌ها در پذیرش بیت کوین اظهار داشت:

می‌بینیم که بازی‌های موبایلی، حتی بازی‌های بد، به راحتی ۱۰ میلیون دانلود دارند. با یکی دو تا بازی خوب میشه بیشتر از السالوادور به نفوذ و پذیرش بیت کوین کمک کرد.

السالوادور با پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی، جمعیتی بالغ بر ۶.۴ میلیون نفر را وارد فضای بیت کوین کرد. اما یک بازی ساده مثل سولیتر، بنابر آمار مایکروسافت، ماهانه حدود ۳۵ میلیون کاربر دارد.

منبع
Cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا