مقالات عمومی

با همه گیر شدن بیت کوین قیمت آن چقدر خواهد بود؟

طی سال های گذشته مردم بسیاری پیش بینی کرده اند که اگر بیت کوین همه گیر شود قیمت آن چه میزان خواهد بود. اگر حجم زیادی از ثروت جهانی وارد بازار این ارز دیجیتال برتر شود، این کوین با افزایش قیمت نجومی مواجه خواهد شد. در این مقاله به پیش بینی و نتیجه گیری چندین عضو جامعه می پردازیم تا بررسی کنیم که قیمت این کوین تا کجا افزایش خواهد یافت.

هال فینی: یک بیت کوین ۱۰ میلیون دلار

هال فینی یکی از اولین کاربران شبکه بیت کوین بود و در واقع وی اولین تراکنش را از ساتوشی ناکاموتو دریافت کرد. تنها چند روز پس از راه اندازی شیکه این ارز دیجیتال، وی بیان کرد که قیمت این کوین چقدر خواهد شد اگر ارزش بازار آن برابر با  ارزش کل ثروت در جهان باشد. هال فینی در خصوص قیمت بیت کوین گفته است:

برآوردهای فعلی از ثروت هر خانوار که به دست آورده ام حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تریلیون دلار است. بیت کوین ۲۱ میلیون کوین دارد که با تزریق این ثروت به این ارز دیجیتال، ارزش هر کوین حدود ۱۰ میلیون دلار خواهد بود.

بنابراین احتمال تولید کوین هایی که امروزه با استفاده از هر ثانیه محاسبات، چند سنت می‌ارزد، معامله خوبی است و فروش آن می‌تواند ۱۰۰ میلیون برابر سود ارائه دهد.

در روزهای نخستین عرضه بیت کوین شما می توانستید با استفاده از رایانه شخصی این کوین را استخراج کنید. از دست دادن رایانه برای به دست آوردن چندین کوین در آن زمان کار عاقلانه ای به نظر نمی رسید. با این حال، هال فینی استدلال خوبی کرده است. کسانی که در سال ۲۰۰۹ این ارز دیجیتال برتر را استخراج کرده اند در حال حاضر با بازگشت سرمایه قابل توجهی روبرو شده اند.

یکی از جذاب ترین خصوصیات بیت کوین این است که این کوین به طور چشمگیری کمیاب است. علیرغم ارزهای فیات که توسط دولت چاپ خواهند شد بیت کوین تعداد محدود ۲۱ میلیون کوین دارد که غیرقابل تغییر است. اخیرا با انتشار اظهار نظرات هال فینی، دیگران تلاش کرده اند که به کمیابی این کوین تاکید کنند.

چارلی شرم در توییتر خود بیان کرد:

تعداد بیت کوین در گردش دیوانه کننده است و چیزی حدود ۱۸ میلیون کوین می باشد. به مقدار کم آن فکر کنید. انقدر کم است که حتی برای هر شهروند قاهره کافی نیست و همه آنها نمی توانند ۱ بیتکوین داشته باشند. تنها چیزی که نیاز دارید ۱ بیتکوین است تا زندگیتان کاملا تغییر کند.

CZ مدیرعامل بایننس نیز در این خصوص توییت کرد. بسیاری از افراد اظهار داشتند که ارزهای دیجیتال می‌تواند یکی از بزرگترین انتقال ثروت های تاریخ را ممکن سازد. هودل کنندگان یا دارندگان بیتکوین کنونی می‌توانند جز یک درصد ثروتمندان آینده باشند.

CZ در توییتر خود بیان کرد:

اگر ۱ بیت کوین داشته باشید از لحاظ ریاضیات جز ۳/۱۰۰۰ پولدارترین افرادی هستید که بیت کوین دارند.

این پیش بینی ها ممکن است کمی عجیب به نظر بیایند اما دور از ذهن نیست. اگر بیت کوین تبدیل به ارز جهانی شود سیستم های مالی را متزلزل می کند و به مردم سراسر جهان امکان می دهد تا به آزادی هایی در امور اقتصادی خود دست یابند.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
5 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا