اخبار آلتکویناخبار اتریوماخبار بیت کوین

قیمت بیت کوین و آلتکوین‌ها در نخستین روز سال ۲۰۲۲

با فرا رسیدن سال نو میلادی، بیت کوین ۱۰۰٬۰۰۰ دلاری به رویایی دست نیافتنی در سال گذشته تبدیل شد و معامله‌گران اکنون به فرصت‌های جدید می‌اندیشند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتو بریفینگ، بیت کوین در ساعت ۲۳:۵۹ آخرین روز دسامبر ۲۰۲۱ به قیمت ۴۶٬۳۰۰ دلار خرید و فروش شده است و از این رو سال ۲۰۲۱ را به یکی از ضعیف‌ترین سال‌ها در عملکرد این رمز ارز تبدیل کرده است. ارز دیجیتال BTC در سال ۲۰۲۰ با ۳۰۹٪ رشد همراه بوده است و یک سال قبل‌تر نیز با ۸۹٪ افزایش قیمت همراه بوده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ بیت کوین با ۱٬۲۴۴٪ رشد همراه بوده است.

با این حال بیت کوین در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۴ به ترتیب ۷۱٪ و ۵۹٪ کاهش قیمت را تجربه کرده است و از این لحاظ سال ۲۰۲۱ را علیرغم ناامید کردن تریدرها، می‌توان سال خوشایندی برای این رمز ارز نامید.

لیکویید شدن سفارشات بیت کوین در سال ۲۰۲۱ نیز چشمگیر بوده است. بر اساس گزارش Arcane Research در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار قرارداد آتی بیت کوین لیکویید شده است که از این مقدار ۸۴.۴۵ میلیارد دلار متعلق به سفارشات خرید استقراضی (Long) و ۴۶.۸۹ میلیارد دلار متعلق به سفارشات فروش استقراضی (Short) بوده است.

لیکویید شدن بیت کوین در سال ۲۰۲۱

با این حال سرمایه‌گذاران سازمانی در این سال گرایش شدیدی به ارزهای دیجیتال پیدا کردند. تسلا در اوایل ۲۰۲۱ بیت کوین را به عنوان روش پرداختی پذیرفت و در پایان سال دوج کوین را نیز به عنوان دومین رمز ارز برای پرداخت‌های این شرکت عنوان کرد. مایکرو استراتژی دست از خرید بر نداشت و حتی در آخرین روزهای سال، ۹۴.۲ میلیون دلار دیگر BTC خریداری کرد.

قیمت بیت کوین و آلتکوین‌ها در سال ۲۰۲۲

در زمان نگارش این خبر بیت کوین به قیمت ۴۷٬۲۲۴ دلار معامله می‌شود. روز گذشته نیز پس افت و خیزهای فراوان، قیمت بیت کوین در کمتر از یک ساعت از ۴۶٬۸۰۰ دلار تا ۴۸٬۵۰۰ دلار اوج گرفت و اما به مرور زمان تا ۴۵٬۶۰۰ دلار پایین آمد. تریدرها معتقدند که منقضی شدن بیش از ۶ میلیارد دلار قرارداد اختیار منجر به این رشد قیمت شده است.

اتریوم نیز در این لحظه به قیمت ۳٬۷۴۰ دلار خرید و فروش می‌شود. بایننس کوین، سولانا و کاردانو نیز بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته، به ترتیب به قیمت ۵۱۹ دلار، ۱۷۳ دلار و ۱.۳۲ دلار معامله می‌شوند. لونا از طرف دیگر پس از دست یابی به اوج قیمتی ۱۰۳ دلاری در هفته گذشته، اکنون به قیمت ۸۹ دلار خرید و فروش می‌شود.

قیمت ارزهای دیجیتال

رمز ارزهای دو شبکه آوالانچ (AVAX) و پولکادات (DOT) نیز به ترتیب به قیمت ۱۰۹ دلار و ۲۷.۲ دلار معامله می‌شوند. دوج کوین و شیبا اینو دو میم کوین بزرگ بازار ارزهای دیجیتال نیز بدون تغییرات زیادی در سطح ۰.۱۷ دلار و ۰.۰۰۰۰۳۳ دلار قرار دارند.

منبع
cryptobriefing

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا