اخبار آلتکویناخبار بلاکچیناخبار عمومی

حمله به کافی نت ها؛ هکرهای ماینر ۸۰۰ هزار دلار به جیب زدند

گروهی هکر چینی به همراه چند شرکت خدمات کامپیوتری برای استخراج ارز دیجیتال، کافی نت ها را هک کرده اند. طبق گزارشات پلیس شهر رویان در چین ۱۶ مظنون را دستگیر کرده است. اتهام این مظنونین هک بیش از ۱۰۰ هزار رایانه در کافی نت های ۳۰ شهر چین می‌باشد. آنها ۵ میلیون یوان ( ۸۰۰ هزار دلار) با این هک بدست آورده‌اند.

هکرها ابتدا بدافزاری طراحی و اعمال کرده اند که ارز دیجیتال سیاکوین (siacoin) را از این دستگاه ها استخراج می‌کرده است. سپس ارزها را به شرکت هایی که با آنها همکاری کرده بودند می‌فروختند. سود حاصل از استخراج و فروش سیاکوین در نهایت بین هکرها و شرکای آن ها تقسیم می‌شده است.

مشکل زمانی نمایان شد که کافی نت‌ها متوجه عملکرد کند رایانه‌های خود شدند. میزان استفاده پردازنده این رایانه‌ها حتی بعد از راه اندازی مجدد (ریستارت) به بیش از ۷۰ درصد می‌رسید. درست در همان زمان قیمت سیاکوین رشد ۴۰۰ درصدی داشت و از ۰.۰۰۲ دلار در ماه می به بیش از ۰.۰۱ دلار در ماه جولای رسید.

هم چنین هزینه کارکرد کافی نت ها در این دوره افزایش چشمگیری داشت. در پی این تغییرات صاحبان کافی نت‌ها مشکل بوجود آمده را به پلیس محلی گزارش دادند. از آنجایی که اکثر کافی نت های این شهر از یک شرکت خدمات کامپیوتری استفاده می کردند، پلیس در ماه آگوست رییس این شرکت را دستگیر کرد. پس از مدتی این شخص اطلاعات هکرها را در اختیار پلیس قرار داد.

از آنجایی که این بدافزار در بیش از ۳۰ شهر چین پخش شده است و ۱۰۰ شرکت خدمات کامپیوتری را آلوده کرده است، بررسی ها هم چنان ادامه دارد.

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا