تحلیل تکنیکال

آیا قیمت بیت کوین برای صعود به ۳۲,۵۰۰ دلار آماده است؟

برخی تحلیلگران اعتقاد دارند قیمت بیت کوین در منطقه ۳۰٬۰۰۰ دلار به خوبی تثبیت شده و آماده صعود به ۳۲٬۵۰۰ دلار و بالاتر از آن است. برخی دیگر بر این باورند که هر چه این تثبیت قیمت بیشتر طول بکشد، احتمال اصلاح قیمتی بیشتر خواهد شد که پس از آن می‌توانیم منتظر صعود دیگری باشیم.

به نقل از کوین تلگراف و بر اساس داده‌های تریدینگ ویو، قیمت بیت کوین تلاش می‌کند تا سود شب گذشته را حفظ کند. دیشب قیمت تا نزدیکی ۳۱٬۴۰۰ دلار پیش رفت اما با کاهش مومنتوم صعودی در آنجا همچنان در یک محدوده تریدینگ رنج باقی مانده است.

نمودار ۱ ساعته BTC/USD
نمودار ۱ ساعته BTC/USD؛ منبع: تریدینگ ویو

قیمت بیت کوین؛ آماده برای صعود

علی‌رغم اینکه هنوز سقف سالیانه جدیدی ثبت نشده، برخی فعالان بازار بر اساس رفتار اخیر بیت کوین در بازه‌های زمانی کوتاه مدت نگرش صعودی دارند.

حساب توییتری دیسنتریدر (Decentrader) در توییتی در این مورد اظهار داشت که بیت کوین تقریبا در تمام بازه‌های زمانی صعودی به نظر می‌رسد.

فیلیپ سوییفت (Philip Swift)، یکی از بنیانگذاران دیسنتریدر و خالق منبع داده‌های آنچین لوک‌ اینتو بیت‌کوین (LookIntoBitcoin)، در توییتی اضافه کرد:

احساس می‌کنم بازار در حال آماده شدن برای صعود است.

مایکل ون ده پپه (Michaël van de Poppe)، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری ایت (Eight)، پیش‌بینی کرد که رالی صعودی تنها زمانی شروع می‌شود که قیمت بیت کوین از ۳۲٬۵۰۰ دلار عبور کند تا پس از آن رکوردهای جدیدی ثبت شود.
وی به طور خلاصه اظهار داشت:

بیت کوین در اینجا به خوبی تثبیت شده است. چند بار اوج گرفت، اما شتاب نداشت. شتاب واقعی بالای ۳۲٬۵۰۰ دلار رخ خواهد داد. تا آن زمان، این فقط یک کار سخت و فرسایشی است.

توییت مایکل ون دپوپه در مورد صعود بیت کوین
تحلیل مایکل ون دپوپه در مورد صعود بیت کوین؛ منبع: توییتر

برخی دیگر از تحلیلگران پس از این صعود میان مدت، معتقد به نزول و ظهور مجدد سطوح پایین‌تر در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ هستند.

کریپتو تونی (Crypto Tony)، تریدر محبوب در بخشی از تحلیل تازه خود درباره این موضوع در توییتی نوشت:

هرچه بیت‌کوین مدت زمان بیشتری بالای ۲۵٬۰۰۰ دلار باقی بماند، به نظرم بیشتر به سمت یک کف ماکرو متمایل خواهد شد.
من هنوز معتقدم که در اواخر سال جاری شاهد نزول بیشتری خواهیم بود، اما این نزول احتمالا بخشی از یک منطقه انباشت در تایم فریم بزرگتر خواهد بود.

سرمایه‌گذاران کوچک در حال انباشت بیت کوین

در عین حال، آخرین داده‌های آنچین از شرکت تحلیلی گلسنود (Glassnode)، انباشت مداوم بیت کوین را در میان سرمایه‌گذاران کوچک‌ نشان می‌دهد.

این سرمایه‌گذاران که به آن‌ها «میگو» گفته می‌شود و کیف پول‌هایی با کمتر از ۱ بیت کوین دارند، در حال حاضر مجموع دارایی‌های خود را به میزان بیش از ۳۳٬۰۰۰ بیت کوین در ماه افزایش داده‌اند.

نمودار تغییر میزان دارایی میگوهای بیت کوین
نمودار تغییر میزان دارایی میگوهای بیت کوین؛ منبع: گلس نود

بر اساس داده‌های گلس‌نود، این داده‌ها قابل توجه هستند؛ چرا که این سرمایه‌گذاران با تنها ۱۳۰ روز از ۵۲۶۳ روز معاملاتی (۲.۵٪) رشد ماهانه بیشتری را از نظر انباشت بیت کوین ثبت کرد‌ه‌اند.

گلس نود افزود:

با این کار مجموع کوین‌های موجود در کیف پول میگوها به ۱.۳۳ میلیون بیت کوین می‌رسد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا