اخبار آلتکویناخبار بیت کوین

بیت کوین برای دستیابی به قیمت ۴۷٬۰۰۰ دلار باید از چه موانعی عبور کند؟

طبق اطلاعات IntoTheBlock، کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از ۴۲,۰۰۰ دلار، به دلیل عدم وجود سطح حمایتی قوی، مسیر را برای کاهش قیمت بیشتر هموار خواهد کرد. اما بیت کوین برای دستیابی به قیمت ۴۷٬۰۰۰ دلار نیز موانع سختی پیش رو دارد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از U.Today، اگرچه اندیکاتور سرمایه ورودی و خروجی، سیگنالی در خصوص وجود یا عدم وجود فشار فروش در بازار رمزارزها را نشان نمی‌دهد، اما هم‌چنان می‌توان از این اندیکاتور برای تعیین سطح مقاومتی بالقوه در مسیر قیمت بیت کوین استفاده کرد.

از آنجایی که هرگاه دارایی به قیمت خرید ابتدایی (قیمتی که سرمایه‌گذاران در آن به خرید دارایی پرداخته‌اند) می‌رسد، سرمایه‌گذاران به کسب سود یا حذف ریسک از پورتفولیوی خود تمایل دارند، ممکن است بیت کوین با بیشترین فشار فروش خود بین ۴۲,۰۰۰ الی ۴۳,۰۰۰ دلار و ۴۵,۰۰۰ الی ۴۷,۰۰۰ دلار مواجه شود.

در هر دوی این محدوده‌های قیمت، ۳.۲ میلیون آدرس با مجموع موجودی ۱.۹ میلیون بیت کوین وجود دارد. بنابراین اگر این افراد به کسب سود یا حذف ریسک بپردازند شرایط سختی برای بیت کوین در جهت رسیدن به قیمت ۴۷٬۰۰۰ دلار را می‌توان متصور بود. این معیار نشان می‌دهد هرگاه در هرکدام از این محدوده‌های قیمت، آدرس‌های بیشتری به خرید بیت کوین پرداخته‌اند، محدوده مذکور بزرگ‌تر نمایش داده شده است.

ورود و خروج سرمایه در قیمت‌های مختلف
آدرس‌هایی که بیت کوین را در قیمت بین ۳۵،۸۶۳ دلار تا ۴۸،۵۳۷ دلار خریداری کرده‌اند.

سطوح حمایتی

طبق همین معیار، در حال حاضر بزرگترین محدوده حمایتی بین ۳۹,۰۰۰ الی ۴۱,۹۰۰ دلار است که در این محدوده، ۱ میلیون آدرس با مجموع موجودی ۷۰۰,۰۰۰ بیت کوین وجود دارند. کاهش قیمت ناگهانی تعداد دارندگان، در محدوده قیمت ۳۸,۰۰۰ الی ۳۹,۰۰۰ دلار قرار دارد، به طوری که کمتر از یک میلیون آدرس در این محدوده قیمت، در سود هستند.

پس از اصلاح قیمت اخیر بازار، سودآوری بیت کوین به ۵۷٪ کاهش یافته است، به طوری که ۳۶٪ تمام دارندگان یا معامله‌گران بیت کوین در ضرر هستند. در حال حاضر قیمت بیت کوین ۴۱,۵۸۵ دلار بوده و نسبت به روز گذشته ۳.۸٪ کاهش قیمت داشته است.

تاثیر اتفاقات اخیر بر قیمت بیت کوین

مشکل قطع شدن اینترنت در قزاقستان یکی از عوامل تاثیر گذار بر شبکه بیت کوین بوده است. قزاقستان بنا بر گزارشات موجود ۱۸٪ از هش‌ریت شبکه را تامین می‌کند. به نظر می‌رسد قطعی اینترنت فقط در چند ساعت در ۵ ژانویه منجر به کاهش ۱۲٪ هش‌ریت شده است.

قطعی اینترنت در قزاقستان و تاثیر بر هش ریت شبکه بیت کوین
قطعی اینترنت در قزاقستان و تاثیر آن بر هش ریت شبکه بیت کوین

با این حال، تاثیر قطعی اخیر اینترنت بسیار کمتر از کاهش شدید هش‌ریت ناشی از ممنوعیت استخراج بیت کوین توسط دولت کشور چین در سال گذشته بوده است. گفتنی است در آن زمان، کشور چین بزرگترین و از لحاظ فناوری پیشرفته‌ترین کشور در عرصه استخراج بیت کوین بود.

در اواسط هفته جاری، Arcane Research خاطرنشان کرد که شرایط بازار، نامساعد به نظر می‌رسد. در گزارش هفتگی این شرکت که در تاریخ ۴ ژانویه منتشر شده، آمده است:

فعالیت معاملاتی بیت کوین از کریسمس تاکنون به طور غیرمعمولی کاهش یافته است و حجم معاملات نقدی و نوسان قیمت بسیار اندک بوده است. نوسان کم خود را به صورت کاهش قیمت آرام و تدریجی بیت کوین نشان داده است.

این شرایط به نفع هیچکس نبوده است. طبق گزارش Coinglass مقدار لیکویید شدن روزانه وضعیت‌های معاملاتی در تاریخ ۵ ژانویه در صرافی‌های اوراق مشتقه به ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است. این مقدار، بیشترین سطح طی یک ماه اخیر است. در ۲۴ ساعت اخیر نیز در مجموع ۲۱۳ میلیون دلار قرارداد آتی لیکویید شده است که ۶۵٪ آنها قراردادهای Long یا خرید استقراضی ارز دیجیتال بوده است.

کاهش لوریج در بازار معاملات آتی بیت کوین و اتر ممکن است گویای شرایط سالم‌تر بازار باشد. معمولا، هنگامی که معامله‌گران حجم وضعیت‌های معاملاتی خود را کاهش می‌دهند، احتمال روند نزولی قیمت نیز کاهش می‌یابد.

Duong مدیر بخش تحقیقاتی سازمانی کوین بیس، در این خصوص، نوشته است:

استفاده از لوریج شدیداً کاهش یافته است. استفاده از لوریج در معاملات بیت کوین، از ۲۰٪ در اوایل سه ماه سوم ۲۰۲۱ به ۵٪ در ژانویه ۲۰۲۲ رسیده است. در همین بازه زمانی نیز استفاده از لوریج در معاملات اتر از ۲۰٪ به ۲٪ کاهش داشته است.

وضعیت آلتکوین‌ها اکنون چگونه است؟

پس از منتشر شدن گزارش کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که طی آن مجددا برنامه‌های مرتبط با تحت کنترل در آوردن ترازنامه مالی فدرال تایید شد، قیمت اتریوم بیش از قیمت بیت کوین سقوط کرد. اتریوم اکنون با ۱۲.۷٪ کاهش نسبت به هفته گذشته، به قیمت ۳٬۲۱۸ دلار خرید و فروش می‌شود در حالیکه بیت کوین در این بازه زمانی ۹.۴۵٪ کاهش قیمت را تجربه کرده است.

سایر ارزهای دیجیتال نیز نسبت به هفته قبل عملکردی مشابه داشته‌اند. بایننس کوین با ۱۲.۴٪ کاهش به قیمت ۴۵۴.۲ دلار خرید و فروش می‌شود و سولانا با ۱۸.۶٪ افت به سطح ۱۴۱.۱ دلار رسیده است. کاردانو، ریپل و پولکادات به ترتیب با ۷٪، ۸.۵٪ و ۷٪ کاهش به قیمت ۱.۲۳، ۰.۷۷ و ۲۵.۳۴ دلار معامله می‌شوند.

لونا رمز ارز بومی شبکه ترا که در ریزش‌های قبلی قیمت بیت کوین خلاف بازار حرکت می‌کرد و توانست به اوج قیمتی جدید بالای ۱۰۳ دلار دست یابد اکنون با ۲۲.۴٪ کاهش قیمت هفته بدی را سپری می‌کند و به ارزش ۶۹ دلار خرید و فروش می‌شود. آوالانچ دیگر رمز ارز خبرساز ماه‌های اخیر نیز با ۲۰٪ کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته به ارزش ۸۷.۹ دلار معامله می‌شود.

میم کوین‌ها نیز وضعیت مشابهی را تجربه کرده‌اند. دوج کوین با ۸.۵٪ کاهش و شیبا اینو با ۱۱.۹٪ کاهش به ترتیب به قیمت‌های ۰.۱۵ دلار و ۰.۰۰۰۰۲۹ دلار خرید و فروش می‌شوند.

از طرف دیگر بازار ریزشی رمز ارزها روی چند کوین خاص اثری نداشته است. رمز ارز LINK امروز با ۱۲.۹٪ افزایش نسبت به روز گذشته (۳۵٪ رشد در یک هفته قبل) خوش درخشیده است و اکنون به قیمت ۲۶.۷ دلار معامله می‌شود. هارمونی و اینترنت کامپیوتر نیز روزهای خوبی را سپری می‌کنند و هر کدام با حدود ۳۰٪ افزایش قیمت در یک هفته اخیر همراه بوده‌اند. ارز دیجیتال ATOM نیز رشد خوبی را شاهد بوده است و با ۱۵٪ افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته به قیمت ۳۸.۸۱ دلار خرید و فروش می‌شود.

منبع
u.today

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا