اخبار آلتکویناخبار اتریوماخبار بیت کوین

خروج ۴۰,۷۸۵ بیت کوین از صرافی‌ها؛ قیمت بیت کوین تغییری می‌کند؟

داده‌های درون زنجیره‌ای پلتفرم سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که در هفته گذشته، ۴۰,۷۸۵ بیت کوین به ارزش تقریبی ۱.۵۶ میلیارد دلار از صرافی‌ها خارج شده است. قیمت بیت کوین امروز به ۳۹,۱۰۰ دلار رسید که می‌تواند نشانه‌ای مثبت برای تغییر وضعیت این رمز ارز باشد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یو تودی، قیمت رمزارز بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ۴.۶۳٪ افزایش یافته است، در حالی که افزایش قیمت اتریوم در این بازه زمانی ۸.۶۶٪ بوده است. این نکته که بیت کوین در ماه فوریه سال‌های گذشته روند مثبتی داشته است می‌تواند نکته امیدبخشی برای گاوهای بیت کوین باشد.

بیت کو‌ین روز آخر ماه ژانویه را با افزایش قیمت پایان داد. قیمت این رمزارز تقریبا به ۳۸,۷۱۸ دلار رسیده و ضررهای هفته گذشته را تا حدی جبران کرده و نسبت به هفته گذشته ۷٪ رشد داشته است.

طبق گزارش سنتیمنت، پس از هفته دوم ماه سپتامبر، هفته گذشته بیشترین خروج بیت کوین از صرافی‌ها را به همراه داشتیم، به طوری که شاهد خروج ۴۰,۷۸۵ بیت کوین از صرافی‌های رمزارز بودیم. سنتیمنت خاطرنشان کرده است که ادامه یافتن خروج بیت کوین از کیف پول‌های آفلاین می‌تواند بیانگر نشانه بسیار مثبتی برای نوسان قیمت بلندمدت باشد.

دلیل این موضوع آن است که نهنگ‌ های بیت کوین معمولا هنگامی که در صدد حفظ بلندمدت کوین‌های خود برمی‌آیند، رمزارزهای خود را از صرافی‌ها خارج می‌کنند. این موضوع بیانگر خوش‌بینی سرمایه‌گذاران بیت کوین است. گزارش‌ها حاکی از آن است که نایب بوکله (Nayib Bukele) رییس جمهور السالوادور پیش‌بینی کرده است به دلیل موجودی محدود بیت کوین به زودی شاهد افزایش قیمت چشمگیر این رمزارز خواهیم بود.

گزارش سنتیمنت (Santiment) از خارج شدن ۴۰۷۸۵ بیت کوین از صرافی‌ها
گزارش سنتیمنت (Santiment) از خارج شدن ۴۰۷۸۵ بیت کوین از صرافی‌ها

بهبود احساس حاکم بر بازار

شاخص ترس و طمع کریپتو نشان می‌دهد که احساس حاکم بر بازار هم‌چنان در محدوده ترس قرار دارد و به عدد ۲۶ از ۱۰۰ رسیده است. این شاخص نسبت به روز گذشته که در محدوده ترس شدید قرار داشت اندکی بهبود یافته است.

با توجه به اینکه شرایط اشباع فروش هم‌چنان برقرار بوده است و بیت کو‌ین به سمت اوج محدوده قیمت هفتگی پیش رفته است. امروز قیمت بیت کوین به ۳۹,۱۰۴ دلار رسید اما در حال حاضر قیمت روز بیت کوین ۳۸۷۱۸ دلار است. سطح مقاومتی اولیه بر روی ۴۱,۴۱۹ دلار قرار دارد. بنابراین، به منظور برگشت روند نزولی که از ماه نوامبر تاکنون برقرار است، خریداران باید قیمت بیت کوین را به محدوده ۴۰,۰۰۰ الی ۴۵,۰۰۰ دلار برسانند.

کاهش قیمت ۱۶.۷ درصدی بیت کوین در ماه ژانویه ممکن است خریداران کوتاه‌مدت را به خرید این رمزارز تشویق کند، البته در صورتی که سطح حمایتی ۳۷,۰۰۰ دلار حفظ شود.

انتقال بیش از ۱.۷ میلیارد دلار بیت کوین

طبق گزارش بیت کوین بلاک بات (Bitcoin Block Bot) که انتقال‌های بزرگ بیت کوین را رصد می‌کند و اطلاعات مرتبط با آن را در توییتر منتشر می‌کند، ساعاتی پیش هفت تراکنش بسیار بزرگ بیت کوین به ارزش تقریبی ۲ میلیارد دلار پشت‌سرهم انجام شده است.

این انتقال‌های بزرگ که توسط ربات مذکور شناسایی شده، مجموعا شامل انتقال ۴۵,۵۹۶ بیت کوین به ارزش ۱,۶۹۹,۳۳۱,۰۰۲ دلار بوده است.

در این تراکنش‌ها بیش از ۲۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ بیت کوین انتقال یافته‌اند. هرچند دو مورد از این تراکنش‌ها چشمگیرتر بودند که طی آن، ۱۵,۰۳۲ و ۱۰,۱۵۶ بیت کوین به ارزش ۵۶۰ میلیون و ۳۷۸ میلیون دلار انتقال یافتند.

خرید مجدد بیت کوین توسط پورتنوی

در این بین، دیوید پورتنوی (David Portnoy) موسس شرکت Barstool Sports and Internet اعلام کرده است که مجددا مقداری بیت کوین خریده است.

طبق توییت پورتنوی، وی در تاریخ ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) ۲۹ بیت کوین به قیمت ۳۷,۳۰۰ دلار خریداری کرده است.

طبق گزارش U.Today، در ماه آگوست ۲۰۲۰ پورتنوی با تشویق برادران وینکلووس به خرید بیت کوین، چین لینک و ارکید (OXT) پرداخته بود. وی در آن زمان ۲۰۰,۰۰۰ دلار بیت کوین خریده بود.

هرچند پورتنوی سریعا از خرید خود پشیمان شد و رمزارزهای خریداری‌شده را فروخت که طی این معاملات، به دلیل کاهش قیمت بیت کوین مقداری از سرمایه خود را از دست داد. از آن زمان تاکنون، پورتنوی به بررسی بازار کریپتو پرداخته و گاهی اوقات درباره آن توییت‌هایی منتشر کرده و درباره دوج کوین با ایلان ماسک صحبت کرده بود.

در ماه مارس سال گذشته، پورتنوی اعتراف کرد که درباره بیت کوین اشتباه کرده است.

منبع
u.today

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا