اخبار بیت کوین

کندل هفتگی بیت کوین زیر ۴۲٬۰۰۰ دلار بسته شد؛ اصلاح BTC تا کجا ادامه دارد؟

بیت کوین (BTC) همچنان با فشار فروش صندوق GBTC درگیر است و به گفته تحلیلگران، ممکن است تا سطح ۳۸٬۰۰۰ دلار اصلاح کند.

به نقل از کوین‌ تلگراف، قیمت بیت کوین در حالی به زیر مرز ۴۲٬۰۰۰ رسیده است که کندل هفتگی آن در ۴۱٬۵۸۰ دلار بسته شده است.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه BTC – منبع: TradingView

بیت کوین منتظر سیگنال تازه است

قیمت BTC در ساعات گذشته به سطح ۴۰٬۲۸۰ دلار رسید که کف آن از ۱۱ دسامبر (۲۱ دی) محسوب می‌شود. اصلاح BTC خیلی شدید نبود؛ اما امید گاوهایی را از بین برد که در آستانه بسته شدن کندل هفتگی و آغاز فعالیت‌ وال استریت منتظر یک سقف جدید بودند. رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر مشهور بازار کریپتو، گفته است:

بیت کوین بعد از برخورد به مقاومت خود (۴۲٬۲۲۲ دلار) به کف تریدینگ رنج هفتگی‌ سقوط کرد. بسته شدن کندل هفتگی BTC در زیر این محدوده، باعث می‌شود روند و شکست نزولی جدیدی آغاز شود.

نمودار هفتگی بیت کوین
نمودار هفتگی BTC – منبع: توییت رکت کپیتال

کریپتو تونی (Crypto Tony) هم به احتمال اصلاح بیت کوین به زیر ۴۰٬۰۰۰ دلار اشاره کرد و ادامه داد:

بیت کوین در میانه تریدینگ رنج قرار دارد اما با نزدیک‌ شدن به هاوینگ در آوریل (اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالا تا ۳۸٬۰۰۰ دلار کاهش می‌یابد.

نمودار هفتگی BTC
نمودار هفتگی BTC – منبع: توییت کریپتو تونی

جو مک‌کن (Joe McCann)، بنیان‌گذار صندوق «Asymmetric» هم با تاکید بر کاهش حجم معاملات بیت کوین اعلام کرد:

حجم معاملات بیت کوین طبق پیش‌بینی‌ها بعد از تایید ETFهای اسپات نابود شده است. اسپرد بین حجم معاملات ضمنی و حجم معاملات تحقق‌یافته بیت کوین مدت‌ها بود که به چنین فاصله‌ای نرسیده بود.

مقایسه حجم معاملات ضمنی و حجم معاملات تحقق‌یافته بیت کوین
مقایسه حجم معاملات ضمنی و حجم معاملات تحقق‌یافته BTC – منبع: توییت جو مک‌کن

فشار فروش صندوق GBTC ادامه دارد

صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات BTC در آمریکا تقاضای خوبی دارند. دارایی‌های تحت مدیریت این صندوق‌ها از زمان راه‌اندازی آن‌ها در ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) به حدود ۴ میلیارد دلار رسیده و تاثیر فشار فروش صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) را کاهش داده است.

GBTC به خاطر کارمزد بالا و تمایل سرمایه‌گذارانش به فروش سهام خود با خروج سرمایه مواجه شده است. سهام GBTC در گذشته با دیسکانت زیادی در برابر بیت کوین معامله می‌شد و این دیسکانت برای مدتی حتی به ۴۸٪ هم رسیده بود. شرکت «QCP Capital» در آخرین گزارش خود در ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) نوشت:

از وقتی GBTC به ETF اسپات تبدیل شده، جریان خروج سرمایه آن به ۱.۱۷ میلیارد دلار رسیده است. این اتفاق پیش‌بینی‌نشده‌ای نبود، چون سهام GBTC از سال ۲۰۲۰ با دیسکانت معامله می‌شد. این دیسکانت در شروع سال ۲۰۲۳ به ۴۸٪ رسیده بود. تبدیل شدن به ETF اسپات به هولدرهای بلندمدت GBTC اجازه داد تا با ارزش اسمی سهام خود را بفروشند. سوال این است که چقدر از دارایی‌های تحت مدیریت ۲۵.۴ میلیارد دلاری GBTC در نهایت خارج می‌شود. به همین خاطر همه نگاه‌ها به GBTC دوخته شده است. رویداد مهم بعدی بازار کریپتو، هاوینگ بیت کوین و تایید احتمالی ETF اسپات اتریوم در ماه مه (خرداد ۱۴۰۳) است. علاوه بر این، رویدادهای مربوط به اقتصاد کلان هم ممکن است روی بازار کریپتو تاثیر بگذارد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
3 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا