اخبار بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین بعد از نشست FOMC؛ نرخ بهره آمریکا تغییری نکرد

قیمت بیت کوین پس از جلسه FOMC در ۲۰ مارس (۱ فروردین) افزایش یافت و به بالای ۶۷,۰۰۰ دلار بازگشت. در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین با رشدی ۸٪ در محدوده ۶۶٬۷۰۰ دلار قرار داشت و مارکت کپ آن دوباره از ۱.۳ تریلیون دلار عبور کرده بود. از طرف دیگر آلت کوین‌ها هم افزایش یافته‌اند.

به گزارش میهن بلاکچین، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در شب گذشته تصمیم گرفت که نرخ بهره را در سطح ۵.۲۵٪ تا ۵.۵٪ حفظ کند. با توجه به اینکه داده‌های تورمی آمریکا در ۲ ماه گذشته افزایش یافته بود، انتشار این خبر تاثیر مثبتی روی بازارهای مالی گذاشت.

علاوه بر این مقامات فدرال رزرو پیش‌بینی کرده‌اند که نرخ بهره حدود ۰.۲۵٪ تا پایان سال جاری کاهش می‌یابد. این پیش‌بینی نشان‌دهنده تعهد آن‌ها برای دستیابی به تورم ۲٪ است.

علاوه بر این جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فدرال رزرو، در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که نگران افزایش داده‌های تورمی آمریکا در ۲ ماه گذشته نبوده اما نقاط ضعف بازار کار باید بررسی شود. او خاطرنشان کرده است:

یک بازار کار قوی به تنهایی لزوما از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو جلوگیری نمی کند.

هر سه شاخص اصلی وال استریت یعنی داوجونز (Dow Jones)، نزدک و S&P 500 در روز چهارشنبه به رکوردهای جدیدی رسیدند و هر کدام ۱٪ افزایش یافتند. با توجه به اینکه تصمیم فدرال رزرو به نفع بازارهای سهام است و با توجه به همبستگی بین بازار کریپتو و شاخص S&P 500، احساسات مثبت معامله‌گران را تقویت می‌کند. در بازار کریپتو نیز علاوه بر بیت کوین، قیمت اتریوم رشد کرد و دوباره به سطح ۳,۵۰۰ دلار رسید.

منبع
کوین گیپ

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا