اخبار آلتکویناخبار بلاکچین

آیا احتمال رشد قیمت دوج کوین وجود دارد؟

دوج کوین بزرگترین میم کوین بازار رمز ارزها، اخیرا عملکرد خوبی را ثبت نکرده است. در زمان نگارش این تحلیل، دوج کوین در مقایسه با ۱ نوامبر حدود ۲۰٪ ریزش قیمتی داشته است. با این حال برخی معیارهای DOGE اخیرا دوباره تعریف شده‌اند. آیا این بدین معناست که قیمت دوج کوین در آینده افزایش می‌یابد؟

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از ای‌ام‌بی کریپتو، داده‌های Messari نشان‌دهنده روند جذابی در رابطه با نسبت ارزش شبکه این میم کوین به میزان تراکنش‌های آن (NVT) است. به بیان ساده، این نسبت رابطه بین ارزش بازار و حجم نقل و انتقالات را مشخص می‌کند.

هر زمان NVT بالا باشد، این موضوع نشان می‌دهد ارزش شبکه بیشتر از مقدار پولی است که در شبکه در حال انتقال است.

نمودار مساری درباره دوج کوین
نمودار NVT برای دوج‌کوین؛ منبع: مساری

این اتفاق فورا بر قیمت‌گذاری یک آلتکوین تاثیر نمی‌گذارد بلکه نشان دهنده آغاز یک مرحله رشد برای آن است. همین امر در ارزش‌گذاری بلندمدت کوین نیز صدق می‌کند. عملکرد اتریوم در طول چند ماه گواهی بر بیانیه فوق‌الذکر است.

دوج کوین البته از لحاظ کاربری ارتباطی با اتریوم ندارد اما افزایش میزان NVT کار خود را انجام می‌دهد. پس از ارتقا اخیر، به نظر می‌رسد دوج کوین خود را برای رشد آماده کرده است. در حال حاضر کمی دور از انتظار است که فعالیت‌های توسعه میم کوین‌ها به خوبی پیش برود اما آنها مدام ما را شگفت زده می‌کنند.

چارت هولدرهای دوج کوین
نمودار نگهدارندگان دوج کوین؛ منبع: IntoTheBlock

علاوه بر این موارد تعداد افرادی که بصورت کوتاه مدت وارد دوج کوین می‌شوند نیز افزایش یافته است که نشان می‌دهد ممکن است در روزهای آینده اتفاقاتی بیفتد. خروج ماینرها نیز کاهش داشته است که این موضوع امکان خروج بزرگ را از بین می‌برد، مگر اینکه نهنگ‌ها کاری انجام دهند. برای اطلاع از سود ماینینگ دوج کوین می‌توان به ماشین حساب ماینر ارز دیجیتال میهن بلاکچین رجوع کرد.

بنابراین اگر وضعیت فعلی بازار DOGE را در نظر بگیریم، می‌توان گفت که قیمت دوج کوین به صورت طبیعی افزایش خواهد داشت اما دوباره زمانی که پای میم کوین‌ها به میان می‌آید با توجه اتفاقاتی که در گذشته روی داده است نمی‌توان هیچ چیز را با اطمینان بیان کرد.

گامی دیگر با در راستای اهداف درست

اخیرا دوج کوین اعلام کرده است که قصد دارد با همکاری شرکت TeamSeas چیزی در حدود ۱۳۰۰۰ تن زباله را از اقیانوس‌ها پاکسازی کند. یادداشتی پیرامون این موضوع در وب سایت دوج کوین آمده است که بیان می‌کند:

مقداری دوج کوین خریداری کنید و آن را از کیف پول خود به آدرس تیم TeamSeas ارسال کنید… به ازای هر ۱ دلار دوج کوین می‌توانیم ۰.۴۵ کیلوگرم زباله را از اقیانوس‌ها جمع‌آوری کنیم.

در زمان نگارش این مطلب چیزی بیش از ۱۲۰ هزار دوج کوین اهدا شده است. این ابتکار توسط جامعه تحسین شده است و پتانسیل افزایش را دارد به خصوص اگر بازخورد خوبی داشته باشد.

تعداد دوج کوین های اهدا شده برای استخراج زباله
جمع کل دوج کوین اهدا شده؛ منبع: Dogecoin.com

به نظر شما آیا قیمت DOGE پتانسیل افزایش قیمت را دارد یا دوره میم کوین‌ها به سر آمده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  • آیا قیمت دوج کوین به ۱ دلار می‌رسد؟

پیک قیمت دوج کوین که با حضور ایلان ماسک در برنامه تلویزیونی SNL اتفاق افتاد، ۷۳ سنت بود. برای صعود مجدد قیمت دوج کوین باید منتظر سیکل صعودی بعدی در بازار رمز ارز ماند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که ATH جدیدی ثبت شود یا حتی ATH قبلی تکرار شود.

  • آیا دوج کوین گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است؟

خیر. میم کوین‌ها گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیستند. البته دوج کوین با حمایت ایلان ماسک و فعالیت‌های توسعه‌دهندگان بنیاد دوج کوین به موجودیتی فراتر از صرفا یک میم کوین تبدیل شده است. اما همچنان برای سرمایه‌گذاری در آن باید به شدت محتاطانه عمل کرد.

منبع
ambcrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا