متوسط ایردراپ

معرفی ایردراپ Mantle؛ چطور در ایردراپ احتمالی شبکه منتل شرکت کنیم؟

باز هم پای یک پروژه لایه ۲ برای یک ایردراپ احتمالی جذاب وسط است. Mantle Network یک پروتکل لایه ۲ اتریوم است که توسط BitDao توسعه پیدا کرده است. این پروژه توکن جدید نخواهد داشت و همان توکن BIT به عنوان توکن بومی آن استفاده خواهد شد. اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه برای توسعه این پروژه، آن را به گزینه‌ای جذاب برای ایردراپ هانترها تبدیل کرده است. با میهن بلاکچین همراه باشید تا جزئیات ایردراپ Mantle و روش دریافت آن را بررسی کنیم.

معرفی ایردراپ Mantle

ایردراپ Mantle
منبع: mantle.xyz

همانطور که گفتیم Mantle Network یک پروژه لایه دوم است که توسعه آن توسط BitDAO انجام می‌شود. بیت‌دائو یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز است که از طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کند. این حمایت در قالب تحقیق و توسعه، تقویت نقدینگی و تامین مالی صورت می‌گیرد.

توکن حاکمیتی این پلتفرم BIT است که با استاندارد ERC20 روی شبکه اتریوم ایجاد شده است. برخی منابع به اشتباه از جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری شبکه منتل می‌گویند؛ این در حالی است که این پروژه جذب سرمایه نداشته است و مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار توسط بیت‌دائو به توسعه  Mantle Network اختصاص پیدا کرده است.

تمرکز منتل نتورک روی تقویت امنیت، کاهش کارمزدها و افزایش توان پردازش تراکنش‌ها است. این پروژه با استفاده از تکنولوژی رول آپ‌ها و همکاری با EigenLayer و همچنین اتخاذ یک رویکرد ماژولار، به دنبال ایجاد یک لایه داده جداگانه و غیرمتمرکز است.

پیشنهاد اولیه برای ایجاد زنجیره BitDAO در ژوئن ۲۰۲۲ ارائه شد، در آگوست پیشنهاد ساخت زنجیره بیت‌دائو به عنوان یک لایه دوم ماژولار ارائه شد و در نوامبر از Mantle رونمایی شد. تست‌نت منتل در فصل اول ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد و در نقشه راه برای لانچ مین‌نت،‌ از Coming Soon استفاده شده است.

جزئیات ایردراپ منتل

ابتدا باید گفت که شبکه منتل توکن نخواهد داشت و از همان توکن ‌BIT به عنوان توکن بومی و برای پرداخت کارمزد تراکنش‌‌ها استفاده خواهد کرد. جالب است بدانید که پروپوزالی در حال اجرا است که اگر رای بیاورد BitDAO به Mantle ریبرند خواهد شد. رای‌گیری برای این پیشنهاد تا فردا یعنی ۱۹ مه ادامه خواهد داشت.

بیت دائو رسما اعلام کرده است که ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان مشوق برای توسعه‌‌دهنده‌‌ها به منظور ساخت اکوسیستم Mantle اختصاص خواهد داد. اما آیا به کاربرانی که در تست‌نت مشارکت می‌کنند هم ایردراپی داده خواهد شد؟ حقیقت این است که تا کنون هیچ‌چیز به صورت رسمی و مشخص اعلام نشده است؛ اما یک بحث و گفتگو از سمت تیم منتل در دیسکورد در مورد ایردراپ، زمزمه توزیع توکن بین کاربران تست‌نت را شکل داده است.

بنابراین توجه داشته باشید که ممکن است کارهای گفته شده در ادامه مقاله را انجام دهید،‌ اما ایردراپی دریافت نکنید. با توجه به این که فعالیت‌ها روی تست‌نت صورت می‌گیرد و هزینه‌ای برای شما ندارد، ارزش دارد تا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه برای این ایردراپ احتمالی وقت بگذارید.

آموزش شرکت در ایردراپ Mantle

برای شرکت در ایردراپ منتل نیاز به کیف پول متامسک و اضافه کردن شبکه Mantle به آن داریم. همچنین مقداری اتر تستی شبکه گورلی برای بریج کردن هم باید داشته باشیم. برای به دست‌ آوردن اتر تستی می‌توانید از فاست‌‌‌هایی مثل Alchemy یا Paradigm استفاده کنید؛ البته این فاست‌ها محدودیت‌های مختلفی دارند. هم‌چنین از این سایت با صرف چند دلار هزینه می‌توانید اتر شبکه آربیتروم یا آپتیمیزم را بریج کنید و بیش از ۱۰ اتر تستی گورلی بگیرید.

۱. اضافه کردن شبکه Mantle به متامسک و دریافت توکن تستی BIT

اضافه کردن شبکه Mantle به متامسک
منبع: Metamask

برای اضافه کردن شبکه Mantle یک راه استفاده از Chainlist است،‌ راه دیگر ورود به سایت Mantle و کلیک روی Connect Wallet است. بعد از اتصال کیف پول،‌ مشابه تصویر فوق از شما اجازه اضافه کردن شبکه به کیف پول گرفته می‌شود و با زدن Approve این کار انجام می‌شود.

فاست mantle
منبع: faucet.testnet.mantle.xyz

در ادامه به فاست Mantle بروید. کیف پول خود را روی شبکه تست گورلی کانکت کنید. ابتدا باید یک توییت ارسال کنید. روی Send Tweet بزنید و متن آماده را توییت کنید. سپس روی Verify Tweet و بعد Authorize App بزنید.

مینت توکن تستی
منبع: faucet.testnet.mantle.xyz

در قدم بعدی تعداد توکن BIT مورد نظر خود را مینت کنید. این تعداد می‌تواند بین ۱ تا ۱۰۰۰ باشد که شما همان ۱۰۰۰ توکن را مینت کنید (لینک این تراکنش در اتراسکن برای تسک زیلی به کارتان می‌آید). برای پرداخت کارمزد این تراکنش باید اتر گورلی داشته باشید. در صورت موفقیت متنی مشابه تصویر فوق خواهید دید. برای اضافه کردن توکن‌ BIT به کیف پول، از آدرس کانترکت 0x5a94dc6cc85fda49d8e9a8b85dde8629025c42be استفاده کنید.

۲. بریج کردن به شبکه Mantle

بریج شبکه منتل
منبع: bridge.testnet.mantle.xyz

در این مرحله باید ETH و BIT روی شبکه گورلی را به ‌تست‌نت منتل بریج کنید. برای این کار به بریج Mantle بروید و کیف پول خود را وصل کنید. میزانی اتر را با کلیک روی Deposit به شبکه منتل بریج کنید. با استفاده از این آدرس کانترکت 0xdEAddEaDdeadDEadDEADDEAddEADDEAddead1111 می‌توانید رمزارز اتر را روی شبکه تستی منتل به کیف پول خود اضافه کنید.

approve کردن توکن BIT برای بریج
منبع: Metamask

سپس همین میزان توکن BIT را بریج کنید. ابتدا روی Approve زده و ظرفیت خرج کردن توکن‌های خود را مشخص کنید (می‌توانید Max را انتخاب کنید)، سپس روی Deposit زده و تراکنش را در کیف پولتان تایید کنید.   

۳. سواپ کردن در Mantleswap

سواپ کردن در Mantleswap
منبع: testnet.mantleswap.org

اول بگویم که ممکن است خود این صرافی هم ایردراپ داشته باشد. وارد صرافی غیرمتمرکز Mantleswap شده و کیف پول خود را متصل کنید. یک سواپ انجام داده و میزانی BIT به MANT تبدیل کنید. 

تامین نقدینگی در منتل سواپ
منبع: testnet.mantleswap.org

از منوی سایت به بخش فاست رفته و هر سه استیل‌کوین دای، USDT و USDC را با پرداخت کارمزد در قالب توکن BIT، مینت کنید. سپس به قسمت Pool بروید. ابتدا در قسمت Standard AMM روی Add بزنید و برای پیر BIT/MANT تامین نقدینگی کنید. مجدد به صفحه Pool باز گردید و این‌بار Stable AMM را انتخاب کنید. روی استخر DAI+USDC+USDT ابتدا این توکن‌ها را Approve کرده و بعد تامین نقدینگی کنید.

۴. تسک‌های Mantle در Zealy

تسک‌های ایردراپ Mantle در zealy
منبع: zealy.io

به صفحه Mantle در Zealy بروید. تسک‌های مختلف در این سایت مثل دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی را انجام دهید. این تسک‌ها سخت نیستند و برای هر کدام توضیحات کافی آورده شده است.

۵. تسک‌های منتل در Guild

تسک‌های منتل در Guild
منبع: guild.xyz

تسک‌های منتل در گیلد برای گرفتن Role ساده هستند، اما برای شما هزینه خواهند داشت. اگر حداقل ۱۰ توکن BIT روی شبکه اتریوم داشته باشید و حداقل به یک پروپوزال بیت‌دائو رای دهید، هر دو رول را خواهید گرفت.

سوالات متداول (FAQ)

پرسش و پاسخ میهن بلاکچین
  • آیا ایردراپ Mantle Network قطعی است؟
    خیر،‌ هنوز هیچ چیز در مورد ایردراپ به صورت رسمی اعلام نشده است. این پروژه از همان توکن BIT به عنوان توکن بومی استفاده می‌کند و ممکن است تعدادی توکن بین مشارکت‌کنندگان در تست‌نت ایردراپ کند.
  • انجام دادن تسک‌های ایردراپ منتل چقدر هزینه دارد؟
    با توجه به این که تسک‌ها روی تست‌‌نت انجام می‌شود، تقریبا بدون هزینه می‌توانید همه تسک‌ها را انجام دهید.

جمع‌بندی

به نظر می‌رسد بیت‌دائو در حال برداشتن گام‌های استراتژیکی برای لانچ مین‌نت Mantle است و زمان زیادی تا رخ دادن این اتفاق نمانده است. بیت دائو ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان مشوق برای توسعه اکوسیستم منتل اختصاص داده است و ممکن است بین مشارکت‌کنندگان در تست‌نت نیز ایردراپی را انجام دهد. در این مقاله جزئیات ایردراپ Mantle را بررسی کردیم و کارهایی که می‌تواند شانس دریافت این ایردراپ احتمالی را ایجاد کند،‌ آموزش دادیم. نظر شما در مورد شبکه منتل چیست؟ آیا ایردراپ ارزشمندی در راه است؟

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا