مقالات عمومیویدیو

هر هفته با آنتونی؛ از کیف پول های کاغذی استفاده نکنید!

ما برای نگهداری از دارایی‌های خود، چه به صورت پول فیات و چه به صورت ارزهای دیجیتال نیاز به کیف پول داریم. برای نگهداری ارزهای فیات، از کیف پول‌های فیزیکی و حساب‌های بانکی استفاده می‌کنیم و برای نگهداری از دارایی‌های دیجیتالی از انواع کیف پول‌های کاغذی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری استفاده می‌کنیم. در ویدیوی زیر آندرس آنتونوپولوس متخصص حوزه ارزهای دیجیتال، کاربران حوزه کریپتو را از استفاده از کیف پول های کاغذی منع می‌کند و روش‌هایی جایگزین برای نگهداری از رمزارزها را پیشنهاد می‌دهد.

کاربران گرامی میهن بلاکچین، در صورتی که ویدیوی این مطلب برای شما به‌نمایش درنمی‌آید، VPN خود را خاموش کرده و سپس صفحه را رفرش کنید. بعضی ویدیوهای سایت آپارات برای IPهای خارج از ایران به نمایش درنمی‌آیند.

معایب استفاده از کیف پول های کاغذی چیست؟

معایب استفاده از کیف پول های کاغذی چیست؟

استفاده از کیف پول های کاغذی در گذشته روشی بسیار رایج و محبوب بین دارندگان ارزهای دیجیتال بود. اکثر کاربران برای ذخیره دارایی‌های خود از جمله بیت کوین، اتریوم و غیره، از این کیف پول‌ها استفاده می‌کردند. آنتونی در این ویدیو بیان می‌کند که استفاده از Paper Walletها یک تکنولوژی منسوخ شده است. او بیان می‌کند استفاده از این نوع ولت‌ها نیاز به تخصص بسیار بالایی دارد و می‌تواند برای افراد تازه‌وارد به حوزه کریپتو، بسیار خطرناک باشد. 

آنتونی دلایلی را برای گفته‌های خود بیان می‌کند؛ از جمله این‌که ولت های کاغذی به تنهایی کارآمد نیستند. این کیف پول‌ها بخشی از یک سیستم هستند و برای تولیدشان نیاز به یک کامپیوتر، برای چاپ آن‌ها نیاز به یک چاپگر و برای استفاده از آن‌ها نیاز به دستگاهی دیگر برای اسکن کردن دارد. این معایب می‌تواند خطراتی را برای کاربران به وجود بیاورد این خطرات عبارتند از:

  • امنیت پایین نرم‌افزارهای نصب شده روی کامپیوتر‌های شخصی و امکان به سرقت رفتن اطلاعات توسط این نرم‌افزارها.
  • سخت‌افزارهای مورد نیاز برای تولید کیف پول‌های کاغذی از جمله کامپیوتر برای ساخت و پرینتر برای چاپ کیف پول کاغذی از امنیت کافی برخوردار نیستند.
  • عدم دانش کافی کاربران درباره خطرات امنیتی و چگونه امن کردن دستگاه‌های خود برای استفاده از کیف پول کاغذی.
  • حساسیت و مقاومت کم کیف پول‌های کاغذی در مقابل خطاهای کاربران.
  • نیاز به استفاده از پرینترهای قدیمی به دلیل عدم نیاز این دستگاه‌ها برای اتصال به اینترنت.
  • عدم توانایی کاربران برای انجام تنظیمات امنیتی روی دستگاه‌های چاپگر.
  • ذخیره کلید خصوصی و عمومی روی یک کاغذ و امکان از دست رفتن این اطلاعات یا اشتباه در ورود آن‌ها هنگام استفاده.

برای ذخیره رمز‌ارزهای خود از چه کیف پولی استفاده کنیم؟

آنتونوپولوس به کاربران توصیه می‌کند که برای حفظ دارایی‌های خود در مقابل خطرات مختلف، حتما از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنند. او مزایایی را برای استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری بیان می‌کند که به شرح زیر است:

  • کیف پول‌های سخت‌افزاری توسط گروهی از بزرگ‌ترین متخصصان امنیتی ساخته شده است و در طراحی آن‌ها خطاهای امنیتی به حداقل رسیده است.
  • پیکربندی و تنظیمات Hardware Walletها با نهایت دقت انجام شده و کاربران نیازی به کسب مهارت برای ارتقای ویژگی‌های امنیتی آن‌ها ندارند.
  • نمایشگر کیف پول‌های سخت افزاری متصل به خود کیف پول هستند و از امنیت بالایی برخوردارند.
  • ایجاد هزاران آدرس از رمز‌ارزهای مختلف برای انجام هر تراکنش.
  • امکان ساخت یک حساب با استفاده از ۱۲ کلمه انگلیسی و استفاده از آن برای شبکه‌ها و ارزهای دیجیتال مختلف.
  • امکان بازیابی ساده کیف پول‌های سخت‌افزاری با استفاده از عبارت بازیابی.
  • قابلیت اتصال به کیف پول‌های نرم‌افزاری مختلف.
  • انجام معاملات و تایید تراکنش‌ها با استفاده از یک کیف پول ایمن که بواسطه طراحی آن امکان نشت اطلاعات و هک شدن حساب‌ها به حداقل میزان ممکن رسیده است.

در ادامه یکی از کاربران از آنتونی درباره چگونگی انتقال ایمن دارایی‌ها از کیف پول کاغذی به کیف پول سخت‌افزاری سوال می‌کند؛ آنتونی در پاسخ به این کاربر از روشی به نام سوییپ (Sweep) نام می‌برد. در این روش کاربران با وارد کردن کلید خصوصی کیف پول کاغذی خود در یکی از کیف پول‌های نرم افزاری که از رمز‌ارزهای آن‌ها پشتیبانی می‌کند، می‌توانند دارایی‌های خود را به ولت‌های نرم‌افزاری انتقال داده و سپس کل دارایی‌هایشان را به کیف پول سخت افزاری خود منتقل کنند. 

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا