متوسط مقالات عمومی

آیا در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در فین‌تک خواهیم بود؟

بنا به گزارش Ecosystem که یک پلتفرم تحقیق و مشاوره جهانی است، بانک‌ها و حکومت‌ها قصد دارند که در سال ۲۰۲۰ از راه حل‌های فین‌تک (fintech) بسیار استفاده کنند و به پیشرفت و نوآوری در این زمینه بپردازند. در این گزارش اشاره شده است که زمینه‌هایی مانند بانکداری دیجیتال، پرداخت‌های دیجیتال و اینشورتک (insurtech)، رشد عظیمی را در سال پیش رو خواهند داشت.

مشاور ارشد پلتفرم مذکور معتقد است که تاثیرات فین‌تک در سال ۲۰۲۰ بسیار بیشتر از حد انتظار افراد خواهد بود و نه تنها تجربه کاربران موجود را بهبود خواهد بخشید، بلکه بسیاری از افراد محروم که از امکانات بانکی بهره‌مند نیستند را نیز وارد این جریان خواهد کرد. پنج روند برجسته فین‌تک در سال ۲۰۲۰ به قرار زیر خواهند بود:

همکاری و مساعدت همگان

فینتک

افزایش سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌ها و سرویس‌های فین‌تک باعث افزایش پذیرش خواهد شد و خلا موجود را کاهش می‌دهد. این رشد برجسته و افزایش توانایی بانک‌ها و کسب و کار‌های دیگر برای دسترسی به بازار‌های دست نخورده، باعث جذب سرمایه زیادی خواهد داشت و سودآوری و بازده اجتماعی خوبی برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت.

سال بانک‌ها و افزایش استفاده از فین‌تک

در سال‌های گذشته، بانک‌ها به دلیل ترس و عدم اطمینان، جرات ورود به فضای فین‌تک را نداشته‌اند، اما پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۰ این ترس‌ها تا حدود زیادی کنار گذاشته شوند. بانک‌ها تاکنون در حیطه‌هایی مانند هوش مصنوعی و امنیت فضای مجازی خوب کار کرده‌اند و توسعه‌های خوبی یافته‌اند، حال نوبت فین‌تک است که مورد استفاده بانک‌ها قرار گیرد و با استفاده از آن در زمینه قانون‌گذاری و پشتیبانی از مشتری پیشرفت حاصل شود.

آسیا و موقعیتی مناسب

در طول سال ۲۰۱۸، سازمان‌های فین‌تک سرمایه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار را جمع‌آوری کردند که تقریبا نصف این سرمایه در چین بود. این رشد عظیم در آسیا همچنان ادامه دارد و تازه‌وارد‌ها در حوزه فین‌تک در موقعیت خوبی برای متحول کردن موسسات مالی قرار دارند.

ترکیب سیاست‌های حکومتی نسبتا باز و بخش بانکداری عموما توسعه‌ نیافته، شاهد ابتکارات فین‌تکی سریعی در بانکداری و بخش‌های غیر مالی در آسیا خواهد بود.

ظهور هوش مصنوعی

هوش مصنوعی برای بسیاری از پلتفرم‌های فین‌تک مرکزیت دارد و مرتبا باعث افزایش نوآوری در این بخش می‌شود. هوش مصنوعی باعث تصمیم‌گیری بهتر در مورد داده‌ها و خودکار‌سازی جریان کار می‌شود که اینها از اهداف برجسته سازمان‌های مالی در خلال سال ۲۰۲۰ هستند.

اتوماسیون فرآیند رباتیک نیز در کنار هوش مصنوعی باعث متحول کردن تجربه کاربری می‌شود و ابزار‌ها و سرویس‌های نوآورانه بیشتری را وارد سیستم‌های سنتی می‌کند. هوش مصنوعی به ویژه در زمینه کلاه‌برداری و جرائم سایبری می‌تواند بسیار مفید باشد و به تشخیص و هشدار دادن در مورد آنها بپردازد.

رگ‌تک (Regtech) در کانون توجه قرار خواهد گرفت

رگ‌تک یا همان مدیریت خودکار فرآیند‌های قانونی و نظارتی، در سال ۲۰۲۰ بسیار مورد توجه سازمان‌ها قرار خواهد گرفت و به آنها کمک می‌کند که رفتار‌هایی مطابق قانون داشته باشند. رگ‌تک دارای پتانسیل مبارزه با جرائم مالی و کاهش دادن اشتباهات پرهزینه است.

استراتژی‌های گذشته دیگر جواب نمی‌دهند و رگ‌تک بازگشت سرمایه بسیار خوب و متقاعدکننده‌ای را برای پلتفرم‌ها به ارمغان می‌آورد. به نظر می‌رسد که ۲۰۲۰ سال خوبی برای سازمان‌های فین‌تک باشد و سازمان‌های مالی استفاده خوبی از رشد فین‌تک بکنند. نظر شما چیست؟ آیا ۲۰۲۰ را می‌توان سال شکوفایی فین‌تک نامید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع
fintechnewsinvestopedia

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا