متوسط کریپتو کده

معرفی کامل اکوسیستم YFDAI فایننس و توکن بومی آن YF-DAI

YFDAI فایننس یک اکوسیستم بدون نیاز به مجوز دیفای است که ترکیبی از خدمات استیکینگ و ییلد فارمینگ است. و به زودی YFDAI Finance ، خدمات وام‌دهی و وام‌گیری، خدمات بیمه، همراه با صرافی غیرمتمرکز خود به نام SafeSwap و همچنین LaunchPad که در آن پروژه های قانونی در فضای دیفای می‌توانند پروژه‌های جدید خود را از طریق قراردادهای هوشمند به روی آن اجرا کنند، راه‌اندازی خواهد شد.

از آنجایی که سایر پروتکل‌های دیفای برای حفظ پاداش‌های سهام‌گذاری و فارمینگ خود به تولید توکن‌های جدید متکی هستند، YFDAI توکن‌هایی را برای این محصولات اختصاص داده است که با کارمزدهای تولید شده توسط اکوسیستم جایگزین می‌شود. YFDAI همچنین دارای یک سازوکار سوزاندن توکن برای از بین بردن تورم است که در سیستم عامل آن تعبیه شده است که در نهایت کل عرضه توکن‌های آن را فقط به ۱۳,۹۵۰ توکن کاهش می‌دهد.

مأموریت YFDAI این است که با انجام بررسی دقیق و نیاز به پایبندی به پروتکل‌هایی که در YFDAI راه اندازی می‌شوند، فضای دیفای را از هرگونه کلاهبرداری پاک کند.

YFDAI فایننس چیست؟

YFDAI

YFDAI فایننس یک پروتکل دیفای است که خدمات مختلفی از جمله وام‌دهی و سهام‌گذاری، وام‌گیری، صرافی غیرمتمرکز (DEX) را ارائه می‌دهد. اکوسیستم دیفای YFDAI علی رغم اینکه اخیراً به فضای مالی غیرمتمرکز اضافه شده است، اما بسیار مورد توجه واقع شده است زیرا یکی از امن‌ترین و شفاف‌ترین خدمات دیفای را ارائه می‌دهد. این واقعیت که این پلتفرم از یک مدل تورمی پیروی می‌کند ، جذابیت آن را بیشتر می‌کند. اکنون فقط ۲۱,۰۰۰ واحد توکن YF-DAI در گردش است. علاوه بر این، این پلتفرم تا زمانی که فقط ۱۳,۹۵۰ توکن YF-DAI وجود نداشته باشد، برنامه خرید و سوزاندن را اجرا خواهد کرد.


بیشتر بخوانید : سوزاندن کوین در دنیای ارز دیجیتال به چه معناست؟


با ظهور هر روزه سرویس‌های دیفای جدید، فیلتر کردن گزینه‌های درست دشوار است. همچنین، برخی از خدمات دیفای فاقد پروتکل‌های امن و قرارداد هوشمند هستند. علاوه بر این، بیشتر پروتکل‌های DeFi نیازهای خاص را برآورده می‌کنند. در نتیجه، شما باید بین سرویس‌ها گوناگونی را انتخاب کنید تا به قابلیت‌های مختلف مانند وام‌دهی ، سهام‌گذاری و غیره دسترسی پیدا کنید. YFDAI فایننس برای ایمن کردن و استفاده یکجا از تمامی امکانات دیفای راه‌اندازی شده است.

  YFDAI Finance یک راه حل یک مرحله‌ای برای هر ابزار دیفای است. وام‌دهی، وام‌گیری، سهام‌گذاری، ییلد فارمینگ، صرافی غیرمتمرکز (DEX) ، بازار پیش‌بینی، بیمه، بستر محصولات جدید دیفای و… YFDAI موارد زیادی را پوشش داده است. این پلتفرم با قراردادهای هوشمند حسابرسی شده از Blockchain Consilium استانداردهای امنیتی بالایی را حفظ می‌کند. بعلاوه، مدل حاکمیتی شفاف کار روان اکوسیستم YFDAI را تضمین می‌کند.

ویژگی‌های اصلی اکوسیستم  YFDAI Finance

قبل از اینکه به بررسی سرویس‌های این اکوسیستم بپردازیم، درباره ویژگی‌های اصلی این اکوسیستم صحبت خواهیم کرد

  • دسترسی : YFDAI می‌خواهد یک تجربه کاربری بصری (UX) را ارائه دهد که کاربران به راحتی بتوانند از خدمات آن استفاده کنند
  • بدون نیاز به اعتماد : در این پلتفرم نیازی به اعتماد به شخص ثالث وجود نخواهد داشت
  • نوع حاکمیت : تیم YFDAI فایننس به تغذیه یک جامعه سالم معتقد است، به همین دلیل است که آنها اولین نوع مکانیزم رای گیری رایگان در زنجیره خود را ارائه می‌دهند.
  • امنیت : امنیت در اکوسیستم مالی YFDAI نکته اصلی است و YFDAI خواهان یک پروتکل امن است. آنها قبلاً توسط Blockchain Consilium حسابرسی و تأیید شده‌اند.

معرفی سرویس‌های YFDAI

YFDAI فایننس چیست

YFDAI Finance یکی از جامع‌ترین اکوسیستم‌های دیفای است که خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. در ادامه به بررسی این سرویس‌ها خواهیم پرداخت

سهام‌گذاری (استیکینگ)

با سهام‌گذاری توکن YF-DAI می‌توانید از نرخ بهره ثابت سالانه ۷۲٪ (۰.۲ ٪ روزانه) استفاده کنید. که این سود در مقابل عملکرد معمول سالانه اکثر پلتفرم‌های دیفای که تنها ۴۵٪ است، یک سود نسبتاً بزرگ به حساب می‌آید. پروتکل استیکینگ YFDAI فایننس قابلیت جدیدی ایجاد می‌کند زیرا می‌توانید با استفاده از کیف پول Web3 وجوه خود را مستقیماً در قرارداد سهام واریز کنید. همچنین، می‌توانید توکن‌های ذخیره شده و پاداش‌های مربوطه را از کیف‌پول Web3 خود برداشت کنید.


برای آشنایی بیشتر با مفهوم استیکینگ مقاله استیکینگ (Staking) در دنیای رمز ارزها به چه معناست؟ را مطالعه کنید


این پلتفرم ۱.۵٪ کارمزد برای توکن‌های که مجدد استفاده می‌شود و همچنین ۰.۵٪ کارمزد برای برداشت دریافت می‌کند. بهترین قسمت این است که فقط ۷۲ ساعت دوره قفل در سپرده اولیه شما در قرارداد سهام وجود دارد. YFDAI تا زمانی که تعداد توکن ها به ۱۳۹۵۰ کاهش یابد، از درآمد حاصل برای سوزاندن توکن‌ها استفاده خواهد کرد.

وام

جامعه ای از وام دهندگان و وام گیرندگان چرخ‌های پلتفرم دیفای را در YFDAI فایننس به حرکت در‌می‌آورند. سپرده گذاران نقدینگی را تأمین می‌کنند و درآمد منفعلانه‌ای کسب می‌کنند در حالی که وام گیرندگان به وام های وثیقه‌ای دسترسی پیدا می‌کنند. بستر YFDAI Finance با دسترسی راحت وام گیرندگان خود به وام‌ها سعی در ساده‌سازی هرچه بیشتر این روند دارد. از طرف دیگر ، تأمین کنندگان نقدینگی فقط باید وجوه خود را واریز کنند و آنها می‌توانند درآمد کسب کنند. مبلغی که آنها می‌توانند بدست آورند براساس تقاضای وام گیرنده است.

مشابه سایر پروتکل‌های دیفای، پس از واریز وثیقه می‌توانید وام دریافت کنید. با این حال، YFDAI برجسته است زیرا شما به راحتی به انواع وام‌های این سیستم عامل با نرخ مناسب دسترسی دارید.

ییلد فارمینگ

می‌توانید نقدینگی خود را به استخرهای YFDAI برسانید و پاداش کسب کنید. در حال حاضر، می‌توانید توکن‌های اتر، دای و YF-DAI را به صندوق‌های نقدینگی مربوطه واریز کنید.

بازار پیش بینی

SafePredict بازار پیش بینی YFDAI است. دارندگان توکن YF-DAI می‌توانند با شرط بندی بر روی قیمت‌های آینده توکن‌ها در SafePreduct شرکت کنند. شما باید قیمت توکن را در یک تاریخ خاص در آینده پیش بینی کنید و توکن‌های خود را به قرارداد هوشمند SafePredict ارائه دهید. پلتفرم برای این بخش ۱۰ درصد کارمزد می‌گیرد و این پیش‌بینی‌ها در بازه ۱، ۳، ۷ و ۱۴ روزه است.

صرافی غیرمتمرکز

SafeSwap یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) بومی در YFDAI فایننس است. این صرافی از طریق یک فورک از بزرگترین صرافی غیرمتمرکز دنیا یعنی یونی‌سواپ به وجود آمده است. SafeSwap فقط پروژه هایی را لیست می‌کند که الف) از قبل در آنها نقدینگی قفل شده وجود داشته باشد و ب) قوانین پروتکل و حسابرسی‌های قراردادهای هوشمند آن را بگذرانند. اینکار سبب ایجاد یک محیط قابل اعتماد را برای کاربران فراهم می‌کند.

لانچ‌پد

اکوسیستم لانچ‌پد YFDAI برای کمک به خدمات قانونی رمزنگاری خواهد بود. جدا از خدمات مشاوره‌ای و توسعه، YFDAI به استارت آپ‌های کریپتو در زمینه توکنیزه کردن و ایمن کردن توکن‌های آنها با قراردادهای کاملاً هوشمند کمک خواهد کرد.

بیمه

ترید در فضای دیفای از نوسانات در امان نیست. بعلاوه تعامل با قراردادهای هوشمند خطرات زیادی را نیز در پی دارد. برای مقابله با این، YFDAI برنامه بیمه اختیاری خود را ارائه می‌دهد.

نحوه شکل‌گیری و تیم اصلی YFDAI

تیم اصلی YFDAI

پریتا پائول ملقب به اولیویا (Olivia) بنیان‌گذار YFDAI و تیمش پس از مشاهده سابقه‌های منفی در فضای دیفای و با گزارش پروژه‌های تقلبی که همزمان با افزایش محبوبیت دیفای، افزایش داشتند، فرصتی را برای ایجاد یک بستر امن و قابل اعتماد دیدند. دقیقاً به همین دلیل است که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، YFDAI ایجاد شد. اولیویا که شخصاً تحت تأثیر پروژه‌های نامشروع قرار گرفته بود، می‌دانست که تمرکز اصلی YFDAI باید حول محور شفافیت و امنیت باشد. برای دستیابی به این هدف، ابتدا پروتکل YFDAI و قراردادهای هوشمند باید تحت بازرسی کامل یک شرکت حسابرسی معتبر قرار بگیرند. علاوه بر این اقدام، توکن‌های متعلق به تیم باید با آدرسی که برای همه قابل روییت است نگهداری شود.


بیشتر بخوانید : دیفای (DeFi) چیست؛ معرفی چالش های مهم آن


تیم YFDAI به این نکته اشاره کردند که فضای دیفای برای شکوفایی واقعی باید “رویکرد بهترین عملکردها” را بپذیرد، به همین دلیل صرافی SafeSwap و لانچ‌پد آن ایجاد شد. و به ترتیب تیم اصلی اکوسیستم YFDAI فایننس شروع به کار کرد.

توکن YF-DAI چیست؟

YF-DAI توکن اصلی این پروتکل دیفای با استاندارد ERC-20 است. اکوسیستم با استفاده از حداکثر ۲۱,۰۰۰ واحد توکن YF-DAI به روند ضد تورمی آن می‌پردازد.  شما می‌توانید از توکن YF-DAI برای پرداخت کارمزد در سیستم‌عامل و شرکت در حاکمیت پروتکل YFDAI استفاده کنید. تأمین کنندگان نقدینگی یکی از مولفه‌های اصلی برای اطمینان از پایداری پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز با تسهیل نقدینگی درون پروتکل هستند. بنابراین از طریق استخراج نقدینگی، علاوه بر درصدی از کارمزدهای ترید و سیستم وام، توکن‌های YF-DAI نیز  به آنها به عنوان پاداش داده خواهد شد.

چگونگی تقسیم توکن‌های YF-DAI در اکوسیستم YFDAI فایننس در شکل زیر آماده است.

توکن yfdai

وضعیت فعلی توکن YF-DAI

قیمت توکن YF-DAI در زمان نگارش این مقاله ۲,۳۸۶ دلار آمریکا است و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن حدود ۴ میلیون دلار آمریکا است. این توکن در رتبه‌بندی توکن‌های بازار رمز ارزها با توجه به حجم کل بازارش در رتبه ۵۹۳ قرار دارد و حجم کلی بازار آن نیز در حدود ۹ میلیون دلار است. کل توکن‌هایی که قرار است در این پروتکل استفاده شود ۲۱,۰۰۰ توکن است که تا به حال نزدیک به ۴هزار عدد از آن وارد چرخه شده است.

بیشترین میزان قیمت ثبت شده برای توکن YF-DAI در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰ با قیمت ۳۸۷۴ دلار بوده است و کمترین میزان آن با ۱۰۸ دلار در ۸ سپتامبر ۲۰۲۰ بوده است.

برای خرید این توکن می‌توانید از صرافی‌های متمرکزی مانند  CoinTiger و Bilaxy استفاده کنید یا از جفت‌های مبادلاتی آن در صرافی غیر متمرکز یونی‌سواپ استفاده کنید. توکن YF-DAI یک توکن با استاندارد ERC-20 است و می‌تواند در هر کیف پول مناسب با این استاندارد ذخیره شود. کیف‌پول‌های سخت افزاری مانند لجر و ترزور و کیف‌پول‌های نرم‌افزاری مانند متامسک و کوین‌بیس می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای ذخیره توکن YF-DAI باشند.

نتیجه‌گیری

جهان دیفای با بیش از ۳۳ میلیارد دلار سرمایه قفل شده در قراردادهای هوشمند آن (در زمان نگارش مقاله) در حال رشد تصاعدی است. با این حال، فقط چند سرویس دیفای وجود دارد که موفق می‌شوند اعتماد مشتریان خود را جلب کنند. YFDAI Finance یکی از این پروتکل‌ها است که هدف آن پاک کردن منظره دیفای با ارائه لیستی از خدمات با کیفیت است.

همانطور که گفته شد، YFDAI فایننس اهداف بلند پروازانه ای دارد. صادقانه بگویم‌، همه چیز ممکن است کمی زیاد به نظر برسد، اما داشتن رویاهای بزرگ خوب است. علاوه بر این، برنامه‌های اولیه آنها برای راه اندازی یک DEX امن با استانداردهای بالا برای کاربرانش فقط می‌تواند یک نکته خوب برای دیفای باشد.

منبع
yfdai.financeblockchainmarketacademy.ivanontech

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
4 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا