اخبار بلاکچین

استخراج بیت کوین 1 درصد برق جهانی را مصرف می کند!

طبق گفته آروید نارایانان یک پروفسور علم رایانه در پرینستون، برای استخراج (ماینینگ) بیت کوین ها روزانه ۵ گیگاوات برق مصرف می‌شود.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

نارایانان طی بیان اظهارات درمورد منابع طبیعی و انرژی به کمیته سنا، تخمین زده است که ۱% از کل مصرف انرژی برق جهان برای استخراج بیت کوین استفاده می شود. وی بیان کرد:

یک روش مقبول برای برآورد مصرف انرژی برق ماینینگ این است که فرض کنید تمام ماینرها از پر مصرف ترین دستگاه ماینینگ در بازار استفاده می‌کنند.

دستگاه های تجاری همراه با مشخصات چاپ شده می‌باشند و بر روی آن تعداد هش هایی را که می‌توان در هر ثانیه از دستگاه محاسبه کرد و همچنین مصرف انرژی برق دستگاه را به وات نوشته است.

سپس مستقیما تخمین زده است که به چه میزان قدرت نیاز است تا ۵۰ میلیارد هش بر ثانیه از پر مصرف ترین دستگاه های موجود محاسبه کرد. نارایانان اذعان داشت:

من چنین محاسباتی را انجام دادم و حدود ۵ گیگاوات تنها برای استخراج بیت کوین تخمین زدم. این مقدار کمی کمتر از ۱% مصرف برق جهانی است و کمی بیشتر از مصرف برق ایالت اوهایو یا نیویورک است. دیگر بلاک چین های عمومی نیز به میزان خیلی کمتر مقدار قابل توجهی انرژی مصرف می‌کنند.

۵ گیگاوات در روز می‌تواند برق حدود ۴ میلیون خانه یا تقریبا تمام لندن را با جمعیت ۸ میلیون نفر را تامین کند.

با اینکه قیمت بیت کوین ۷۵% کاهش یافته است اما همچنان هش ریت بیت کوین در حال افزایش است و درحال دستیابی به میزان بالای ۵۴ کوانتیلیون یا ۵۴ میلیارد هش در ثانیه می‌باشد.

میزان هش ریت بیت کوین در ماه آگوست

براساس گفته های شین ژئو، مدیرعامل استخر ماینینگ، تمام ماینرهای چینی از برق تجدید ناپذیر استفاده می‌کنند. این بدان معناست که مصرف انرژی برق بیت کوین ممکن است افزایش یابد.

از آنجایی که بعید است بیت کوین پروتکل خود را به دلیل افزایش مصرف انرژی تغییر دهد پس تاثیر آن بر محیط زیست مشخص نیست.

با این حال دومین بلاک چین بزرگ دنیا یعنی اتریوم برنامه هایی برای جایگزینی ماینینگ با سهام (staking) دارد. در سطوح بالاتر تنها دلیل ماینرها برای استخراج، اثبات هویت خود می‌باشد. مثلا در سایت ردیت شما می توانید حساب های کاربری جعلی بسازید، پس در ماینینگ هم شما می توانید گره های جعلی بسیاری به وجود آورید اما نمی توانید کار حل پازل های ریاضی که با نام ماینینگ شناخته شده است را جعل کنید.

این کار در سطح مفهومی انجام می شود و نشان می دهد که کسی پشت این امور است و آن شخص به بلاک ها رای می دهد که کدام زنجیره گسترش یابد تا از دوبار خرج کردن جلوگیری کنند.

یکی دیگر از روش هایی که می توان ثابت کرد به جای حساب های جعلی، یک فرد پشت رای دادن قرار دارد این است که حساب های “رای دادن” اتر که به آن staking می گویند را قفل کنیم، از آنجایی که مشخصا نمی‌توانید اتر را جعل کنید، دستیابی به ۵۱ درصد کل اتر موجود هزینه گزافی خواهد داشت.

تحت روش اثبات سهام (PoS) شما به هیچ سخت افزاری نیاز نخواهید داشت و تنها به یک لپ تاپ و مقداری اتر نیاز دارید. در این صورت مصرف انرژی اضافی وجود نخواهد داشت.

این آپدیت اتریوم که با نام کسپر معرفی شده است در حال توسعه در اتریوم می‌باشد، توسعه دهندگان اتر در حال حاضر بر روی آن کار می کنند و امیدوارند تا سال آینده آن را راه اندازی کنند.

به محض اینکه این روش پیاده شود و به درستی کار کند سایر افراد و پروژه ها نیز این الگوریتم را کپی خواهند کرد اما اینکه آیا بیت کوین این کار را انجام خواهد داد یا نه مشخص نیست؛ زیرا بیت کوین توسعه های نوآورانه ای در زنجیره خود ایجاد نکرده است و از آنجایی که به سالگرد ده سالگی اختراع خود نزدیک می‌شود بسیار محافظه کار عمل می‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا ماینینگ به روش امروزی جای خود را به شیوه های نوین خواهد داد؟

منبع
trustnodes

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا