مقالات عمومی

اتفاقات مهم و تاثیرگذار در سال ۲۰۱۸ برای ارزهای دیجیتال چه بود؟

پس از آنکه بازار ارز دیجیتال سال ۲۰۱۸ را با بالاترین قیمت خود شروع کرد، مشخص شد که این موضوع برای بعضی افراد گران تمام شده است. پس از آنکه آب ها از آسیاب افتاد، نقد و بررسی مهم ترین اتفاق های سال ۲۰۱۸ می‌تواند ما را برای سال ۲۰۱۹ آماده کند که نوید سالی پر از اتفاقات گوناگون را می‌دهد.

ماه مارس


رونق ICO ها

علی رغم ممنوع شدن تبلیغات ICO ها در پلتفرم رسانه های محبوب، سختگیری های قانونگذاری و وجود خبرهای بد، از شروع سال به بازار ICOها پول تزریق شد. به طور باور نکردنی در دو ماه ابتدای سال حدودا ۳ میلیارد دلار از طریق استارت آپ های بلاکچینی جذب سرمایه انجام شد.

ماه می


عرضه قراردادهای آتی و سقوط قیمت بیت کوین!

وزارت خزانه داری سان فرانسیسکو در گزارش خود در این ماه بیان کرد بالاترین قیمت بیت کوین و مصادف شدن سقوط آن با معرفی قراردادهای آتی بیت کوین تصادفی نمی‌باشد و این موضوع را در کنار اوج گیری و سقوط بازار مسکن در دهه اول قرن بیست و یکم قرار داد.

۱۰ جذب سرمایه بزرگ با ICO؛ موفقیت ها، جنجال ها و درس های عبرت

از کوین با پشتوانه نفت که برای دور زدن تحریم های اقتصادی جهانی طراحی شده بود تا کوین دیگری که باعث ورشکستگی مراکز تفریحی ماکائو شدند و کوینی که منجر به جدایی اتریوم از اتریوم کلاسیک شد، توکن پیام رسان تلگرام و جدب سرمایه ۱.۷ میلیارد دلاری، همه و همه جز ۱۰ مورد ICO برتر جنجال برانگیز بودند.

ماه ژوئن


 EOS؛ موارد گنگ و نامفهوم عرضه شبکه اصلی

توکن EOS که در سال ۲۰۱۷ توسط Block.one تاسیس شد، پنجمین دارایی ارز دیجیتالی جهان از لحاظ ارزش بازار است و به عنوان پلتفرم بلاک چین کاملا مقیاس پذیر برای هاستینگ و میزبانی از برنامه های غیرمتمرکز معرفی شده است. در سال گذشته، این ارز دیجیتال با انتقادهای بسیاری مواجه شد که به طور کلی بیان می‌کردند دیدگاه این پروژه مشخص نیست و کلاهبرداری است. با این تفاسیر می‌توان عرضه شبکه اصلی را یک سرهم بندی بزرگ دانست. اما به هر حال با تمام این حواشی، این پروژه در حال حاضر در رتبه ۵ام بازار قرار دارد و موقعیت خود را تا حد زیادی تثبیت کرده است.

اتریوم یک اوراق بهادار نیست

یک هفته پس از جهش ۲۵ درصدی، دولت ایالات متحده سرانجام نظراتی را در خصوص شفافیت قانون گذاری برای اتریوم ارائه داد. بر طبق این نظرات اتریوم و توکن اتر با توجه به ماهیت غیرمتمرکز بودن و نوع کاربرد، اوراق بهادار نیستند و مشمول این قوانین نخواهند بود. این نظرات بلافاصله باعث روند صعودی بازار شد. ارزش بازار اتریوم در حال حاضر به ۱۵.۷۲ میلیارد دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن به ۲.۹۹ میلیارد دلار رسیده است.

ماه آگوست


 بیت کوین و بازار بورس و اوراق بهادار نیویورک NYSE؛ معرفی بکت (Bakkt)

با ایجاد اکوسیستم ارزهای دیجیتال که توسط دولت فدرال قانون گذاری شده است، غول های این صنعت درصدد این برآمدند که بیت کوین را به ارز معتبر جهانی تبدیل کنند. همکاری مایکروسافت، استارباکس و گروه مشاوران بوستون با هدف تبدیل کردن بیت کوین به عنوان یک ارز جهانی، همچنان ادامه دارد و انتظار می رود تا پایان ماه ژانویه ۲۰۱۹ به نقطه خوبی برسد.

تاییدیه ETF بیت کوین از جانب SEC، یک مانع بزرگ 

رد ETF پروشیرز (ProShares) از جانب SEC بیان می‌کند که تایید ETF ها سخت تر از آن چیزی است که مردم فکر می‌کنند و وجود فرصت هایی برای دستکاری بازار بزرگترین مانع در مسیر تایید ETF بیت کوین است.

پیش‌نویس سند ارزهای دیجیتال به دولت رفت!

سعید مهدیون معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که با توجه به تاکید ریاست جمهوری، پیش نویس سند ارزهای رمزنگارتوسط مرکز ملی فضای مجازی، آماده و در جلسات اخیر شورای عالی فضای مجازی بررسی خواهد شد.

ماه سپتامبر


 قانونی شدن استخراج ارزهای دیجیتالی در ایران

در ۱۳ شهریور ماه و ابتدای ماه سپتامبر، دولت استخراج ارزهای دیجیتالی را قانونی و به عنوان یک صنعت پذیرفت. این خبر تب و تاب زیادی در ایران به راه انداخت و کاربران زیادی را به این حوزه جذب کرد.

ICO های بزرگ وعده های وایت پیپر خود را پیاده نکردند

مطالعات آکادمیک در اسن ماه ثابت کرد حدود ۸۰ درصد از ۵۰ ICO برتر سال ۲۰۱۷ وعده های وایت پیپر خود را به صورت کامل در قراردادهای هوشمند خود پیاده نکردند و این به این معنی بود که آنچه وعده داده بودند و کابران به همین امید سرمایه خود را در اختیار این پروژه ها قرار داده بودند، عملی نشده است. تقریبا از همین زمان نگرش منفی نسبت به ICO ها آغاز شد و تا کنون ادامه داشته است. علاوه بر این مراجع قضایی نیز به دلیل محافظت از دارایی مردم کمی جدی تر شروع به بررسی این موضوع کردند.

ماه اکتبر


کوین بیس صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر شاخص خود را تعطیل کرد

تنها ۴ ماه پس از فعالیت صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر شاخص، کوین بیس تعطیل شدن این پروژه را گزارش داد.

ماه نوامبر


 رییس کمیسیون SEC باید نظر اجماع را اعلام کند

در رویداد مهم در خصوص اجماع، جی کلیتون رییس هئیت مدیره SEC موضع قانونی این کمیسیون را در قبال طیف گسترده ای از مسائل مهم ارز دیجیتال اعلام کرد.

ماه دسامبر


ریزش شدید بازار و هاردفورک بیت کوین کش

هارد فورک بیت کوین کش منجر به کاهش شدید قیمت بیت کوین و ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال و هم چنین ضررهای هنگفتی در صنعت ماینینگ شد.

نتیجه گیری

با تمام اتفاقات خوب و بدی که سال ۲۰۱۸ برای بازار ارزهای دیجیتال داشت، این سال به پایان رسید و بسیاری را شگفت زده کرد. نکته مهم و حیاتی این است که اتفاقات مهم را بررسی کنیم و دقت کنیم چه اتفاقاتی چه تاثیری روی بازار گذاشت و از آنها عبرت بگیریم و در سال جدید که قطعا اتفاقات جدیدی خواهد افتاد، از آنها استفاده کنیم.

منبع
bravenewcoin

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا