مقالات عمومی

۳ مفهوم که برای راه اندازی کسب و کار در فضای بلاکچین باید بدانید

تکامل سریع اینترنت، مفهوم جدیدی از معنای کسب‌وکار را ایجاد کرده‌است. به همین دلیل، اقتصاد دیجیتال ده‌ها هزار نفر از کارآفرینان را در دهه گذشته قدرتمند کرده‌است. تکنولوژی بلاکچین تضمین می‌کند نسل جدیدی از نوآوران را وارد عرصه کند.

در این سرزمین همه برنده‌اند!

در تولد تترلند 2 اتریوم هدیه بگیرید!

برو به تترآیلند

به عنوان یک کارآفرین، هدایت این فضا و جدا کردن سیگنال از نویز بسیار دشوار است. بسیاری از متخصصان وجود دارند که به سادگی می‌خواهند توجه شما را بدزدند و محصول شما را بفروشند. بهترین کارآفرینان می‌توانند این عوامل حواس‌پرتی را از آنچه واقعا مهم است تفکیک کنند و راه‌هایی برای استفاده از بهترین تکنولوژی برای ایجاد تفاوت پیدا کنند.

در اینجا به سه مفهوم اساسی اشاره شده که به تعریف اصول بنیادین چگونگی آغاز یک کسب‌وکار در فضای بلاکچین کمک خواهد کرد.

۱- یک مکانیسم جدید برای جمع آوری پول

مکانیزم جمع آوری پول

دسترسی به سرمایه یکی از بزرگ‌ترین نقاط اصطکاکی برای بنیانگذاران است. این مانع زمانی دو برابر می‌شود که شما خارج از یک مرکز اقتصادی بزرگ زندگی می‌کنید و سرمایه گذاران کمتری تمایل دارند که شانسی برای شما قائل شوند. از دیدگاه اقتصاد جهانی، با این فرض که یک استعداد به سرمایه برای راه‌اندازی ایده‌های خود نیاز دارد، این مساله تا حد زیادی ناکارآمد است.
در اقتصاد بلاکچین، ICO مانند یک وسیله نقلیه برای راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری بزرگ تبدیل خواهد شد. یک ICO، ابزاری برای تامین مالی و سرمایه شرکت‌ها به شیوه‌ای بسیار ایمن و کارآمد محسوب می‌شوند.
شرکت‌هایی مانند ConnectJob، که بر روی بستر بلاکچین فعالیت می‌کنند، در حال حاضر شروع به انتشار توکن‌های خود می‌کنند و از طریق جمعیت جهانی به سرمایه خود دست می‌یابند. بر خلاف بازارهای سنتی می‌توان یک پایگاه بسیار بزرگتر از سرمایه گذاران علاقه‌مند در دنیا داشته باشیم. این یک اقتصاد جدید بر پایه نوآوری است که توسط ICO ها ایجاد شده است و می‌تواند به سرعت در مقیاس‌های عظیم قدم بگذارد.

در عین حال مهم است که هر وقت روی یک کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید، محتاط باشید چون کلاهبرداران و هکرهای زیادی وجود دارند که برای گرفتن پول شما لحظه شماری می‌کنند. با توجه به فقدان و در حال توسعه بودن مقررات، باید با احتیاط ادامه دهید. در مجموع، شما باید واقعا تنها در معاملاتی سرمایه‌گذاری کنید که به طور کامل تحقیق کرده‌اید و در مورد آن فکر کرده‌اید.

۲- یکپارچه شدن سیستم‌ها

امروزه بسیاری از صنعت‌های بزرگ (مراقبت‌های بهداشتی، باربری، تحصیل، رای و بسیاری دیگر) با واسطه‌ها کار می‌کنند. در هر یک از این صنایع، واسطه‌ها که به عنوان خدمات کارگزاری عمل می‌کنند، نوسانات را کنترل و تحمیل می‌کنند. اگر از هر کسی که در این صنایع با واسطه‌ها درگیر بوده سوال کنید، آن‌ها به شما خواهند گفت این واسطه‌ها می‌توانند قیمت‌ها را بالا و سرعت پیشرفت را کند کنند.

دلالان در سطح بین‌المللی می‌توانند یک کابوس برای معامله با قیمت‌های گزاف برای همه زمینه‌ها باشند.

خوشبختانه، ما می‌توانیم با استفاده از قرارداد‌های هوشمند اتریوم به طور خودکار مسائل را تایید کنیم و اعتماد لازم را کسب کنیم. در سطح بالا، قراردادهای هوشمند مستقل از هر فرد عمل می‌کنند و اساسا الگوریتمی هستند که اطلاعات را تایید می‌کند. با قراردادهای هوشمند اجرا شده در گستره وسیعی از صنایع، ما می‌توانیم اتکا به افرادی که مهم‌ترین داده‌های ما را کنترل می‌کنند، متوقف کنیم.

کارآفرینان می‌توانند از این پیشرفت تکنولوژیکی استفاده‌های زیادی کنند و بسیاری از مسائل اساسی که از خطای انسانی نشات می‌گیرند را برطرف کنند. برای مثال، TraDove از تکنولوژی بلاکچین برای ایجاد بستری برای تقاضای تجارت و فروش استفاده کرده است.

۳-کنترل توسط جامعه

توزیع شده غیرمتمرکز

در یک اکوسیستم توزیع‌شده مبتنی بر بلاکچین، قدرت در دست مردم است. به عبارت دیگر، یک نهاد منفرد با کنترل قدرت بر بقیه شبکه وجود ندارد. این ویژگی شبکه را در برابر فساد و دستکاری محافظت می‌کند و قدرت را به کل جامعه باز می‌گرداند.

جامعه ODEM که توسط بنیانگذاران Excelorators ایجاد شده است، یک شرکت آموزشی است که با بیش از ۲۰۰ استاد آغاز به کار کرد. مربیان، دانشجویان، و سرمایه گذاران را جذب می‌کند و هر سه یک هدف مشترک (از بین بردن واسطه‌ها و هزینه‌های موجود در آموزش سنتی) دارند.

ایجاد یک پایگاه کاربر قوی و فعال و علاقه مند به پروژه ی شما، برای موج بعدی شرکت‌ و کارآفرینی مهم خواهد بود. پس می‌توان گفت اگر در حال برنامه‌ریزی یک ICO هستید و یا بر روی توسعه نقشه راه تان کار می‌کنید، بایستی بیش از پیش برنامه آینده خود را در ذهن داشته باشید. کارآفرینان باید بتوانند در برقراری ارتباط موثر باشند و دیدگاه خود را به توده‌ مردم منتقل کنند، به طوری که مردم هم بتوانند به سرعت و به طور موثر کارایی خود را نشان دهند.

 

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا