اخبار بلاکچیناخبار بیت کوین

تعداد گره‌های شبکه لایتنینگ از هزار عدد عبور کرد

شبکه لایتنینگ (LN) از هزار گره فعال در پیاده سازی شبکه اصلی بیت‌کوین عبور کرد. این موضوع نقطه عطفی برای مشکل مقیاس‌پذیری بلاکچین این کوین است.
داده ها نشان می‌دهد 1003 گره که دارای 1892 کانال باز است تا ۱۲ مارس، در همین مدت کمی که شبکه راه‌اندازی شده، ایجاد شده است. به نظر می رسد که اولین نسخه رسمی از پروتکل ممکن است به زودی منتشر شود.

شبکه لایتنینگ از زمان آغاز این کار در دسامبر ۲۰۱۷ به رشد قابل‌توجهی دست یافته‌است، هم در اجرای شبکه‌ی تست و هم در شبکه‌ی اصلی. علی‌رغم انتقادها از برخی از چهره‌های ارشد در بیت‌کوین، تعداد گره‌ها که برای پیوستن به شبکه‌ها انتخاب می‌شوند، همچنان رو به افزایش است.
در عین حال، انتقاد‌هایی وارد شده که پروتکل هنوز به اندازه کافی برای رسیدگی به حجم بالای کاربر مناسب نیست و ممکن است به علت ضعف و ناتوانی، شبکه را نابود کند.
با این حال، شبکه لایتنینگ به عنوان یک راه‌حل مقیاس‌پذیری، ماه گذشته توسط مایکروسافت تحسین شد و این شرکت اعلام کرد که این راه‌حل‌ها ممکن است به ضرر رقیب بیتکوین یعنی بیت‌کوین‌کش باشد.
در واکنش به همین اخبار، مفسران رسانه‌های اجتماعی به لایتنینگ اشاره کردند و اعتقاد دارند با توجه به تراکنش های ارزان‌تر و سریع‌تر ممکن است بیت‌کوین‌کش به زودی منسوخ شود.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا