اخبار بلاکچیناخبار عمومی

شاید هواوی تکه گم شده بلاکچین را پیدا کند!

هواوی قصد دارد تا اولین بخش بلاکچین منبع باز خود را منتشر کند. بعد از یک سال کار در پشت صحنه غول تکنولوژی چینی با ارزش 7.5 میلیارد دلار، یک ابزار طراحی برای آزمایش عملکرد بلاکچین طراحی کرده است، در حال حاضر یکی از آنها در حال آماده سازی جهت ارسال رسمی به هایپرلجر بنیاد لینوکس می‌باشد.

نام پروژه Caliper است، که تکنولوژی های منبع بازِ تجزیه و تحلیل های هایپرلجر فابریک و انواع مختلف هایپرلجر را پشتیبانی می‌کند. Haojun Zhou مهندس هواوی که در بخش کدنویسی فعالیت دارد، یکی از آن ابزارها را که تمرکز بیشتری بر روی تکنولوژی تحلیلی داشت شرح داد ، که اساسا درباره کمک به توسعه دهندگان و شرکت های بزرگ جهت اخذ تصمیمات درست تکنولوژیکی می‌باشد.

ما فکر کردیم که تکه ای از بلاکچین گم شده است ولی به نظر می توانیم به توسعه آن کمک کنیم

هدف پروژه این است که در ماه مِی میلادی راه‌اندازی شود، به طوری که بلاکچین های موجود یکپارچه می‌شوند و تبدیل به یک چارچوبی می‌شود که به موجب آن می‌توان براحتی با استفاده از استانداردهای تعیین شده توسط گروه کاری مقیاس پذیری و عملکرد هایپرلجر، مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در مرکز چارچوب معیار سنجش “لایه انطباق” وجود دارد که اطلاعات را ترجمه می‌کند تا Caliper بتواند قراردادهای هوشمند را نصب کند، از آنها استفاده کند یا حالت‌های مختلف دفتر کل توزیع شده را مورد بررسی قرار دهد تا بتواند اثربخشی آنها را ارزیابی کند.

در مرحله‌ی بعد، تمرکز کد بر روی آزمایش بلاکچین های پشتیبانی شده در یک محیط کنترل شده می‌باشد و نتایجی را که شامل میزان موفقیت تراکنش، تعداد تراکنش در ثانیه، زمان انجام تراکنش برای مبادلات و همچنین منابع مورد نیاز برای تمام این اقدامات است را در اختیار قرار می‌دهد.

با این حال، ژو معتقد است که نتایج می‌تواند برای هر سازنده بلاکچین مفید باشد.

ما تلاش می‌کنیم تا آن را با انجمن هایپرلجر به اشتراک بگذاریم تا گروه های دیگر بتوانند به راحتی روی دیگر پروژه های هایپرلجر کار کنند.

موانع ورود

با این حال، با توجه به منافع رقابتی در بخش بلاکچین، مشخص نیست که چقدر این ابزار به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Javier Paz ، نویسنده گروه Aite که سال گذشته گزارشی ارائه داد که در آن به صورت دستی لیستی از بلاکچین های اصلی را ارزیابی کرده بود، تردید دارد که شرکت ها پروژه های منبع باز خود را حتی مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند نقاط ضعفشان را پیدا کنند.

می‌ترسم که اقدامات مورد نیاز برای مقایسه اثربخشی و پیشرفت زنجیره های عمومی و خصوصی تلاشی بی ثمر باقی بماند، درحالی که شبکه ها درگیر هستند و برای به اشتراک گذاری آمار عملکرد کلیدی، مشکلی ندارند.

در حال حاضر رقابتی بین غول های حوزه ارتباطات مخابراتی وجود دارد، مانند Comcast، BT، Telefonica و T-Mobile که همگی به طرق مختلف درگیر فناوری بلاکچین و کار روی آن می باشند.

البته ممکن است هواوی اهداف دیگری داشته باشد ، زیرا ژو تأیید کرد که پروژه Caliper  بخشی از یک استراتژی بزرگتر است :

هواوی در حال توسعه سایر پروژه های بلاکچین است.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا