اخبار بلاکچیناخبار اتریوم

فرستادن ۵۰۰ میلیون دلار اشتباها به آدرس اصلی اتریوم

همانطور که news.Bitcoin.com قبلا گزارش داده بود، مردم سال ها به عنوان قدر‌دانی از ساتوشی به آدرس اصلی بیتکوین، BTC ارسال کرده اند. حالا هم همین اتفاق برای آدرس اتریوم افتاده‌است، البته نه برای قدردانی از نبوغ ویتالیک بوترین و همکارانش، بلکه به علت خطای کاربر.

0X0000000000000000000000000000000000000000 یک آدرس آسان هم برای به خاطر سپردن و هم برای اشتباه وارد کردن است. تنها یک انگشت چاق روی دکمه صفر و توکن ERC20 کافی است تا پول شما تا ابد در یک حساب بماند.  برخی از کیف‌های پول تا زمانی که آدرس مقصد مشخص نشده است، به طور پیش ‌فرض پول را برای آدرس اصلی ارسال می‌کنند.

 من توکن‌هایم را از کیف پول اتریومم به کیف سخت‌افزاری انتقال داده‌ام و فراموش کردم قبل از ارسال آدرس وارد کنم. کیف اتریوم ظاهرا به عنوان یک پیش‌فرض پول را برای آدرس اصلی می‌فرستد. آیا این اتفاق برای کس دیگری هم اتفاق‌افتاده است؟

عده زیادی از کاربران ادعا می‌کنند که دچار همچین اشتباهی شده‌اند.در کل، به آدرس پایه اتریوم طی سه سال گذشته بیش از 750 تراکنش ارسال شده است و امروزه بیش از 7000 اتریوم با ارزش 6 میلیون دلار و بیش از 200 توکن ERC20 با ارزش 517 میلیون دلار در آن وجود دارد. بعضی از این توکن‌ها به صورت عمدی فرستاد شده و بسیاری با هدف «سوختن»  ارسال شده است.
۳۳۰۰۰ Aeternity، تقریبا 0.5 میلیون بیتوم، ۹.۵ میلیون بَت، ۷۵۰ هزار گولم و بسیاری دیگر از ارزها در این حساب جمع شده است. در حالی که این اتفاق در بیت‌کوین، طبق پروتکل ساتوشی، کاملا غیر قابل بازگشت است، در اتریوم اینگونه نیست. اگر موسسان این پروژه هنوز به کلید خصوصی این آدرس دسترسی نداشته باشند، با یک قرارداد هوشمند، به طور خودکار می‌توان هر چیزی که به آن فرستاده می‌شود را برگرداند.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا