اخبار بلاکچیناخبار عمومی

شرکت Uber ارز رمزنگاری شده‌ی خود را معرفی کرد: ECO

یکی از بنیانگذاران شرکت اوبر، کمپ گرت، بنا به گزارش‌ها به دنبال فعالیت‌هایش در زمینه‌های کریپتوکارنسی، یک ارز‌رمز‌نگاری‌شده تحت پروتکل غیرمتمرکز ایجاد کرده ‌است.
طبق یک مقاله در روزنامه فورچون، او به دنبال تعریف «اکوسیستم، اقتصاد و تجارت الکترونیک» Eco را طراحی کرده است. اکو میتواند با ارز‌های فیات، طلا و بیت‌کوین مبادله شود. او در مصاحبه خود گفت:

«من به این نتیجه رسیدم که بهتر است یک پروژه جدید را از یک دیدگاه متفاوت و با هم‌کاری دانشگاه‌ها، دانشمندان و موسسات تحقیقاتی پیش ببرم.»

مقایسه اکو با بیت‌کوین

در white paper این کوین، سیستم به عنوان یک «سرمایه‌گذاری با فکر» به جای «مبادله ارز» در نظر گرفته شده است. که در آن تلاش می‌شود به آن دست یابد. سه موضوع کلیدی در بیت‌کوین عبارتند از:

  • ترافیک زیاد کاربر در این شبکه
  • فرایند استخراج پر مصرف
  • امکان وقوع تخلف در شبکه

و حالا برنامه اکو برای این موارد:

  • یک شبکه که گره‌ها در آن توسط دانشگاه‌ها تایید میشود (به جای ماینر‌ها که در بیت‌کوین اینکار را انجام میدهند)
  • افزایش عرضه کلی
  • ایجاد یک وب‌‌سایت ساده و برنامه موبایل

بنیاد اکو با طراحی این شبکه به عنوان یک «ارز جهانی ساده تر، امن تر و سریع تر از پول کاغذی »، ویژگی های متفاوتی نسبت به بیت‌کوین ایجاد کرده است و ۵۰٪  از کل توکن‌های خود را به سرمایه‌گذاران اولیه می‌دهد.

برخلاف ۲۱ میلیون بیت‌کوین که مقدار نهایی عرضه کل این پول در بازار است، ۱ تریلیون اکو قرار است در نهایت تولید شود. اکو در حال ساخت یک شبکه معتبر از دانشگاه‌های جهانی است که به نظر می‌رسد یک صفحه مجازی مانند صفحه فیس بوک مارک زاکربرگ در باشد. این شبکه به ایجاد «یک زیرساخت مالی به طور مساوی توزیع شده» کمک خواهد کرد.
اکو برنامه ای برای جمع آوری کمک های مالی برای این پروژه ندارد، که احتمالا به دلیل سرکوب اخیر توسط قانون‌گذارها به ویژه برای ICO ها، یک حرکت خوب محسوب می‌شود. کمپ خاطرنشان کرد که تست شبکه ممکن است چند ماه زمان ببرد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا