اخبار عمومی

قانون‌گذاری برای منع تبلیغات کریپتوکارنسی در شبکه‌های اجتماعی

توسعه‌دهندگان کریپتوکارنسی و ICO ها علاوه بر نگرانی درمورد پلت‌فرم «قطع شدن آگهی» که قرار است روی شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک اجرا شود، باید فراموش نکنند که ممکن است تهدید جدی‌تری از طرف قانون‌گذاران راجع به تبلیغات کریپتوکارنسی اعمال شود.
فیسبوک مدتی پیش اعلام کرد که تبلیغات در مورد محصولات و خدمات مالی ازجمله بیت‌کوین و ICOها ممنوع است. کارآفرینان این صنعت با اعلام این خبر یکی از بزرگترین کانال‌های تبلیغاتی خود را از دست دادند.

کالینز وود، یکی از اعضای گروه بلاکچین، گفت:

قانون‌گذاران همیشه به آگهی هایی که توسط این شرکت ارائه می‌شود نگاه می‌کنند و این چیزی است که آنها به دنبال آن هستند.

خیلی از افراد دیگر با این گفته موافق بودند و اعتقاد داشتند اگر خود کسانیکه در این زمینه فعالیت می‌کنند از قانون پیروی نکنند و به دنبال تقلب و تخلف باشند، قطعا پای قانون گذاران به میان می‌آید. به عنوان مثال کمیسیون تجارت کالا (CFTC) و کمیسیون اوراق بهادار (SEC)، مشترکا در اوایل این ماه جلسه‌ای در مجلس سنا برگزار کردند و به این مساله نگاه کردند که آیا شرکت‌ها ادعاهای دروغین در تبلیغات خود انجام داده‌اند یا نه:

اگر آنها به دنبال ایجاد پرونده علیه یک شرکت باشند،  قطعا تمامی فاکتور‌ها را و جنبه‌ها را بررسی خواهند‌کرد که واضحا تبلیغات نیز شامل اینها خواهد شد.

با این حال بسیاری از قانونگذاران که بر ادعاهای تبلیغاتی نادرست نظارت دارند هنوز سیاست‌های خاصی را در این صنعت نوظهور اعلام نکرده اند. طبق گفته کارل جانستون از FisherBroyles LLP، طیف وسیعی از تبلیغات نادرست و گمراه‌کننده وجود دارد.
سال گذشته، یک آگهی در فیسبوک با یک آرم دزدیده شده از روزنامه نیوزیلند هرالد و تصویر نخست وزیر پیشین نیوزیلند با یک نقل قول دروغین ادعا کرد که وی در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است. در استرالیا، بیش از ۱۲۰۰ شکایت درخصوص کلاهبرداری کریپتوکارنسی ثبت شده است، یک شکایت دقیقا درباره نحوه تبادل آگهی که یک شرکت استرالیایی بود که برای کسب اعتماد مصرف کننده انجام می‌داد. اگرچه شاید بزرگترین نمونه، صرافی ژاپنی Coincheck بود که در یک تبلیغات تلویزیونی با جذب مخاطب در مدت کوتاهی ۵۳۳ میلیون دلار هک کرد.

ico

با وجود این همه بحث در این زمینه و با اعلام ممنوعیت آگهی در فیسبوک، هیچ شبکه اجتماعی دیگری هنوز موضع مشابهی را اتخاذ نکرده است. اما حتی اگر رسانه‌های اجتماعی در مسیر محدود کردن رویه‌های خود حرکت کنند، ممکن است تاثیر کمی روی اکوسیستم کلی این صنعت داشته باشد. براساس اظهارات Midori Kanemitsu، از گروه bitFlyer که هم از تبلیغات اجتماعی و هم تبلیغات تلویزیونی استفاده می‌کرد، ممنوعیت فیسبوک کم‌ترین اثرات را داشته‌است.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا