مقالات عمومی

تحول عظیم در صنعت تولید محتوا با استفاده از شبکه لایتنینگ بیت‌کوین

Blockstream یک شرکت استارت‌آپ که با بیت‌کوین کار می‌کند، یک سیستم پردازش پرداخت های خرد (micropayments) طراحی کرده که ادعا می‌کند، ایجاد برنامه‌ها روی شبکه لایتنینگِ بیت‌کوین را آسان می‌کند. همچنین اطمینان داده که علاوه بر امنیت شبکه، سرعت تراکنش‌ها را افزایش و کارمزد را به کمترین مقدار خود برساند.

این شرکت اعلام کرده بود از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ مارس، هر روز یک برنامه کاربردی انتشار خواهد داد. در اولین روز هم به وعده خود عمل کرد و اولین برنامه لایتنینگ خود (Lapps) را بیرون داد. شبکه لایتنینگ یکی از زمینه‌های هیجان انگیز در محیط فن آوری در حال توسعه است. این لایه روی شبکه بلاکچین قرار می‌گیرد و بدون نیاز به نگرانی در مورد تأیید بلوک که مقدار قابل توجهی از زمان هر تراکنش را به خود اختصاص می‌دهد، یک چارچوب عملیاتی ایمن و سریع برای معاملات ایجاد می‌کند.

Blockstream نخستین Lapp خود با نام FileBazaar را که ابزار تجارت الکترونیک برای سازندگان محتوا است، معرفی کرد. سازندگان که محتوای خود را در فرم های دیجیتال مانند فیلم، اسناد و یا عکس تولید می کنند، می توانند از برنامه FileBazaar استفاده کنند. نکته مثبت در مورد برنامه FileBazaar اینست که سازندگان محتوا می توانند قیمت ها و فایل های خود را لیست کرده و سرور لایتنینگ خود را در یک فایل ساده شناسایی و از آن استفاده کنند.

با معرفی FileBazaar، تغییری چشمگیری در خلق محتوا در اینترنت رخ خواهد داد. در گذشته، سازندگان محتوا مجبور بودند به طور کامل از طریق تبلیغات درآمد داشته باشند، و این امر مستلزم آن است که از طریق سیستم عامل‌های تبلیغاتی آنلاین کار کنند. اما با FileBazaar، سازندگان قادر خواهند بود به صورت مستقل کار کنند. این برنامه باعث می‌شود آنها کنترل کامل روی کارهای خود داشته باشند، منافع خود را با خواسته‌های مشتریان خود هماهنگ کنند و به طور مناسب از ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان حمایت کنند. علاوه بر این، FileBazaar همچنین آزادی مصرف کنندگان را بیشتر می‌کند و آنها را قادر می سازد تا با هر سازندگان مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند. مصرف کنندگان می توانند هر چیزی که نیاز دارند و هر زمان که به آنها نیاز دارند، خریداری کنند. تنها کاری که باید انجام دهند این است که برای چیزی که به آن علاقه‌مند شدند هزینه انجام دهند.

منبع
btcmanager

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا