اخبار بیت کویناخبار عمومی

برایان کلی: احتمال پذیرش ETF بیت کوین تا فوریه ۲۰۱۹ زیاد است!

برایان کلی تحلیلگر کریپتو طی مصاحبه ای پیش بینی کرده است که تایید ETF بیت کوین محتمل ترین و نزدیک ترین اتفاق ماه فوریه ۲۰۱۹ خواهد بود.

پس از پافشاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بر رد ۹ پیشنهاد ETF بیت کوین از جانب ۳ متقاضی در تاریخ ۲۲ آگوست، پیش بینی کلی با سروصدای زیاد همراه شده است.

صندوق ETF نوعی سرمایه گذاری متقابل است که مالکیت کالا، مشتقات مالی، شاخص یا سبد دارایی را به صورت سهام تقسیم می‌کند. این صندوق ارزش دارایی های مورد نظر را بررسی کرده و در بورس معامله می‌شود و در آن سهامداران از سودآوری مطمئن می‌باشند.

ETF ها اوراق بهادار قابل فروش هستند که باید توسط مقامات دولتی نظارت شوند. در حال حاضر وضعیت قانونمند شدن ETF های کریپتو حل نشده و مورد بحث می‌باشد.

کلی خاطر نشان کرد در حالی که SEC تصمیم خود را در خصوص ETF بیت کوین پیشنهاد شده از جانب شرکت سرمایه گذاری VanEck و خدمات مالی SolidX تا سپتامبر به تعویق انداخته است، این نهاد قانونگذاری می‌تواند زمان اتخاذ تصمیم نهایی خود در این رابطه را حداقل تا فوریه نیز تغییر دهد و به نظر می رسد که کمیسیون به چند دلیل این کار را انجام دهد.

ابتدا کلی به نگرانی هایی که از جانب SEC در خصوص رد تمام ETF های بیت کوین بیان شده، واکنش نشان داد. SEC در خصوص مقاومت کافی این ETF ها در برابر کلاهبرداری و اقدامات کارشکنانه در بازار بیت کوین و بازار نقدی، اعتماد کافی ندارد. کلی در این رابطه گفت:

هنگامی که SEC درباره کلاهبرداری و دستکاری بازار سخن گفت، درباره جلوگیری از این اقدامات صحبت نکرد بلکه از چگونگی نظارت بر آن حرف زد. آیا با سایر اکسچنج های قانونمند جهانی یا ملی هماهنگ شده اند که بتوان بر اقدامات آن ها نظارت داشت؟

برایان کلی سپس مباحث SEC را تایید کرد که بازار قراردادهای آتی بیت کوین به حد کافی رشد پیدا نکرده و بالغ نشده است و خاطر نشان کرد که قراردادهای آتی بیت کوین فقط در بازارهای بورس مهم CBOE و CME عرضه شده بود. اما او بیان کرد طبق آمار ارائه شده از طرف CME، بازارهای آتی به سرعت در حال تکامل می‌باشند و شانس بیشتری برای تایید ETF در سال ۲۰۱۹ خواهیم داشت. وی گفت:

بازارهای آتی CME مطابق میل سرمایه گذاران بسیاری است. تا ماه آوریل شاهد افزایش چشمگیر و در حدود ۸۵ درصد نرخ رشد می‌باشید. تا ماه فوریه ۲۰۱۹ بازار قوی خواهید داشت.

کلی افزود اقدامات اخیر اکسچنج بین قاره ای ICE در خصوص عرضه اکوسیستم جهانی دارایی های دیجیتال قانونمند، بازارهای نقدی و مشتقات کریپتو را تقویت خواهد کرد و احتمالا بخشی از معادله SEC خواهد شد.

کلی سخنان خود را پیرو اخباری بیان کرد که SEC درصدد بررسی مجدد موج عدم تایید ETF ها می‌باشد و هم چنین اعضایی از این کمیسیون مخصوصا هستر پیرس نیز به طور رسمی مخالفت خود را با عدم تاییدهای قبلی ETF بیت کوین اعلام کرده اند.

همان طور که کِلی خاطر نشان کرد، تغییر مثبتی که نشان می‌دهد به تایید ETF بسیار نزدیک می‌باشیم این است که هنگام انتشار خبر رد صلاحیت های اخیر، بازار دست به حراج و فروش کوین نزد. در حالی که قیمت بیت کوین در زمان اعلام خبر رد صلاحیت به طور موقت کاهش یافت، قیمت این بیت کوین سریعا به حالت بلندمدت قبل برگشت.

💰 قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۶۷۲۷ دلار و به ترتیب با ۲ و ۱ درصد افزایش نسبت به روز و هفته قبل معامله می‌شود.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا